Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την επαναδημοπράτηση του μεγάλου ακινήτου του ΟΣΕ στον Ασπρόπυργο, γνωστότερο και ως "Θριάσιο 2". Σύμφωνα με πληροφορίες η προκήρυξη του νέου διαγωνισμού εκτιμάται πως θα πραγματοποιηθεί το φθινόπωρο.
Μία σημαντική διαφορά σε σχέση με τον προηγούμενο διαγωνισμό -ο οποίος κατέστη άγονος- είναι πως ο νέος διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί με αναθέτουσα αρχή τον ΟΣΕ και το υπουργείο να έχει προσλάβει συμβούλους για την ωρίμανση του.
Στόχος, είναι ο νέος διαγωνισμός να είναι περισσότερο "ελκυστικός" για την αγορά και να υπάρχει μεγαλύτερος ανταγωνισμός.
Η προετοιμασία του νέου διαγωνισμού
Ο ΟΣΕ αυτή την εποχή σε συνεργασία με το υπ.ΥΠΟΜΕ προετοιμάζει τα τεύχη δημοπράτησης, που εκτός απροόπτου θα ολοκληρωθούν εντός Αυγούστου. Στη συνέχεια εφόσον εγκριθούν από το υπουργείο θα "κλειδώσει" η διακήρυξη του νέου διαγωνισμού ο οποίος θα είναι και πάλι με τη μορφή της παραχώρησης-ΣΔΙΤ.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές η δομή του διαγωνισμού θα είναι παρόμοια με τον προηγούμενο, θα αλλάξουν όμως κρίσιμοι παράμετροι με σκοπό την επιτυχή διεξαγωγή της νέας διαγωνιστικής διαδικασίας.
Μεγάλο στοίχημα θα είναι το "μείγμα", δηλαδή το οικονομικό μοντέλο που θα εξασφαλίσει από τη μία το ενδιαφέρον των υποψήφιων επενδυτών-παραχωρησιούχων και από την άλλη να υπάρχουν σημαντικά έσοδα για τον ΟΣΕ, δηλαδή να υπάρχει δημόσιο όφελος.
Το σιδηροδρομικό αυτό έργο αφορά την παραχώρηση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) στο Θριάσιο Πεδίο, (γνωστότερος ως Θριάσιο 2). Η αντικειμενική αξία του ακινήτου είναι μεγάλη, οι επενδύσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα το καταστούν ως ένα "ώριμο" ακίνητο αλλά προς το παρόν αναζητείται η ανταποδοτικότητα του όσον αφορά την σιδηροδρομική του λειτουργία. Η διάρκεια του ενδέχεται να είναι πάνω από 25 έτη.
Ενα σιδηροδρομικό έργο με αξιώσεις
Τα έσοδα του είναι πολύ μικρά και μεγάλος στόχος θα είναι το Θριάσιο 2 να εξελιχθεί σε αυτό που σχεδιάστηκε εδώ και χρόνια, ένα εθνικής εμβέλειας εμπορευματικό κέντρο με βάση τον σιδηρόδρομο που θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο διακινούνται τα εμπορεύματα από την Αττική στην υπόλοιπη Ελλάδα και κατ` επέκταση στην Ευρώπη.
Αυτό συνεπάγεται πως ο επενδυτής που θα αναλάβει τελικά το μεγάλο ακίνητο των σχεδόν 1.600 στρεμμάτων θα πρέπει να κάνει ένα στιβαρό, business plan για να πάει το Θριάσιο 2 σε επόμενα επίπεδα και να ανταγωνιστεί άλλα μεγάλα εμπορευματικά κέντρα.
Όπως αναφέρουν σιδηροδρομικοί με γνώση στο θέμα, εκ προοιμίου, το πλεονέκτημα στον διαγωνισμό θα το έχουν εταιρείες που ήδη λειτουργούν ως operators, καθώς είναι γνώστες του αντικειμένου "ξέρουν να κάνουν τη δουλειά".
Στην μικρή ελληνική αγορά οι παίκτες αυτοί είναι συγκεκριμένοι: ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Goldair, Pearl. Όμως ο νέος διαγωνισμός ίσως προκαλέσει το ενδιαφέρον ξένων "παικτών" και αυτό να φέρει μία πιο ενδιαφέρουσα τροπή στην εξέλιξη και ολοκλήρωση του.
Τα στατιστικά του Θριασίου 2
Το mega-Εμπορευματικό Κέντρο Θριάσιο 2, είναι το δεύτερο μεγαλύτερο ακίνητο, μετά από εκείνο του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας. Το ακίνητο στο Θριάσιο 2 διαθέτει πολλαπλές σιδηροδρομικές γραμμές, ηλεκτροκίνηση, αποθήκες, κτίρια διοίκησης κ.α. Θα γίνει το μεγαλύτερο Logistics Center της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης με εμβαδον 1.450 τ.μ. και αναμένεται να μετατρέψει όλη την περιοχή σε ένα τεράστιο εμπορευματικό hub.
Οι επενδύσεις (τουλάχιστον όσον αφορούσε τον προηγούμενο διαγωνισμό) δεν ξεπερνούσαν τα 20-25εκατ.ευρώ πράγμα που κάνει ακόμα πιο ελκυστικό το συγκεκριμένο ακίνητο.
Ο ανάδοχος θα αναλάβει να ολοκληρώσει / συμπληρώσει τα έργα για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και πρόσθετους χώρους αποθήκευσης στο ακίνητο των 1.450 στρεμμάτων του ΟΣΕ που συνορεύει με το χώρο που θα κατασκευαστεί το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο γνωστότερο ως Θριάσιο 1.
Το συγκεκριμένο ακίνητο έχει εδώ και χρόνια ανάδοχο (Κ/Ξ ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-Goldair) και βρίσκεται εδώ και χρόνια σε διαπραγματεύσεις με την Κομισιόν για να βρεθεί η χρυσή τομή και να ενεργοποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης.