Από την 1/1/2021 θα ξεκινήσει να ισχύει η σύμβαση της ΕΤΑΔ με την παραχωρησιούχο εταιρεία, «Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου Μονοπρόσωπη Α.Ε.», η οποία ανήκει στην REDS του ομίλου Ελλάκτωρ. Αν πάνε όλα βάσει του σχεδιασμού, οι εργασίες για τη νέα Μαρίνα Αλίμου αναμένεται να ξεκινήσουν την άνοιξη του 2023 και να έχουν ολοκληρωθεί στις αρχές του 2025. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της παραχωρησιούχου εταιρείας αλλά και της REDS, Γιάννη Μωραίτη, θα απαιτηθούν περίπου 28 μήνες για να ξεκινήσουν οι εργασίες στη Μαρίνα και ακόμη 20 μήνες για να ολοκληρωθούν.
Τα στάδια του έργου
Ειδικότερα απαιτούνται:
- 6 μήνες όπου θα κατατεθεί ο φάκελος και κατόπιν να πάρει την έγκριση μέσω ΚΥΑ που θα εξειδικεύει το ισχύον προεδρικό διάταγμα βάσει του οποίου ξεκίνησε ο διαγωνισμός, θα εξειδικεύονται δηλαδή οι όροι δόνησης των διαφορετικών τομέων
- 12 μήνες για την έγκριση από το Δημόσιο
- 4 μήνες για την κατάθεση των μελετών οικοδομικής σδείας
- 6 μήνες για να εγκριθούν οι άδειες δόμησης από το δημόσιο
- 20 μήνες για την κατασκευή των έργων
Σημειώνεται με την ανάληψη της παραχώρησης, η εταιρεία θα δώσει μπροστά 30 εκατ. ευρώ από τα 57,5 εκατ. (σε όρους καθαρής παρούσας αξίας) που αφορά σε 40 έτη, ενώ συνολικά στην τετραετία θα επενδύσει περίπου 50 εκατ. για εμπορικές και άλλες εκμεταλλεύσεις.
Οι εργασίες που «τρέχουν»
Μέχρι να ξεκινήσουν οι εργασίες για τη νέα Μαρίνα, στον χώρο «τρέχουν» έργα από διάφορους φορείς, καθώς, όπως ανέφερε ο κ. Μωραίτης, θα πρέπει να αποκατασταθούν κάποια κρίσιμα δίκτυα εγκαταστάσεων και πιο συγκεκριμένα:
- Πυρασφάλεια
- Ηλεκτρολογική εγκατάσταση: από τον όμιλο Ελλάκτωρ, ο οποίος έχει ήδη ολοκληρώσει τις εγκαταστάσεις στις προβλήτες 5-9
- Απομάκρυνση άτυπων και μη σύννομων συγκεντρώσεων (π.χ. κοντέινερς, τροχόσπιτα κλπ): από τον Δήμο Αλίμου μετά από αίτημα της ΕΤΑΔ
- Έχει δημιουργηθεί ένα άτυπο “χωριό” όπου τοποθετούνται isobox, τα οποία μέχρι να φτιαχνεί η νέα περιοχή που θα τα φιλοξενήσει, θα εξυπηρετούν τις εταιρείες ναύλωσης σκαφών και τους ιδιοκτήτες των σκαφών.
Τι θα περιλαμβάνει η νέα Μαρίνα
Το πλάνο της διοίκησης προβλέπει στο τέλος του έργου να έχει δημιουργηθεί μία μαρίνα, η οποία θα φιλοξενεί ένα boat mix που θα αποτελείται από περίπου 900 σκάφη, δηλαδή επί το πλείστον μεγάλα, με μήκος άνω των 20 μέτρων. Στο σημείο που βρίσκονται σήμερα τα γραφεία διοίκησης θα δημιουργηθούν χώροι εστίασης. Δεξιά του κολυμβητηρίου θα δημιουργηθούν κτίρια κυρίως για τους επαγγελματίες, ενώ αριστερά θα υπάρχουν γραφεία και χώροι υποστήριξης για την Μαρίνα, όπως π.χ. σούπερ μάρκετ, καταστήματα με ναυτιλιακά είδη κλπ. Στον χώρο των 57 στρεμμάτων όπου σήμερα βρίσκεται μία… παραγκούπολη (όπως την αποκάλεσε ο κ. Μωραίτης), θα δημιουργηθεί επισκευαστικό κέντρο στα 20 στρέμματα της έκτασης, ενώ στον υπόλοιπο χώρο θα φιλοξενηθούν 180 θέσεις πάρκινγκ και τουριστική ανάπτυξη (π.χ. ξενοδοχεία ή κατοικίες).
«Υστερούμε έναντι του ανταγωνισμού»
Ο κ. Μωραίτης εκτιμά ότι ο τομέας των μαρίνων έχει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης στη χώρα μας και κυρίως στα νησιά μας, καθώς είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με τους βασικούς μας ανταγωνιστές, την Τουρκία κυρίως, αλλά και την Κροατία, αφού οι άλλες χώρες του Νότου (Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία) βρίσκονται πολύ μπροστά. Χαρακτηριστικά ο CEO της REDS ανέφερε ότι η Τουρκία έχει περίπου 11-12 μαρίνες με πιστοποίηση 5 αγκυρών, όταν η Ελλάδα έχει μόλις μία, την Μαρίνα Φλοίσβου, χωρίς να αναφέρονται οι υποδομές στα τουριστικά λιμάνια. Εκτιμά ότι το κράτος θα πρέπει να προωθήσει επενδύσεις μέσω ΣΔΙΤ προκειμένου να φέρουν στη χώρα μας τον κόσμο των σκαφών και όχι μόνο τους ντόπιους, αλλά και τους ξένους οι οποίοι βρίσκουν καλύτερες υποδομές στις ανταγωνίστριες χώρες. Θα μπορούσαμε δηλαδή να έχουμε τουλάχιστον 20 μαρίνες, δεδομένων και των αναγκών που υπάρχουν σε δημοφιλή νησιά της χώρας μας.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!