Την ισχυροποίηση της θέσης της εν μέσω της πανδημίας επιβεβαίωσε η Κωτσόβολος, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο και CEO της εταιρείας, Γιάννη Βασιλάκο, ο οποίος ανέφερε ότι η εταιρεία προχωρά σε επέκταση των δραστηριοτήτων της, αρχής γενομένης από την Κύπρο.
Μέσα στο πρώτο 15ημερο του Ιουλίου είναι προγραμματισμένο το άνοιγμα δύο καταστημάτων σε Λευκωσία και Λεμεσό, με ένα άρτια καταρτισμένο, σύγχρονο τηλεφωνικό κέντρο, αλλά και το ηλεκτρονικό κατάστημα kotsovolos.cy, παρουσιάζοντας στο κυπριακό κοινό, όπως τόνισε ο κ. Βασιλάκος, «ό,τι πιο σύγχρονο σε πολυκαναλική αγοραστική εμπειρία, γκάμα προϊόντων και συστήματα».
Η εταιρεία είναι αποφασισμένη να συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της κυπριακής αγοράς και στην εξέλιξη του σύγχρονου Omnichannel Retailing της χώρας, ενώ από την πορεία της συγκεκριμένης αγοράς θα εξαρτηθούν και τα σχέδια περαιτέρω επέκτασης της αλυσίδας στη Ν.Α. Ευρώπη και ιδίως στα Βαλκάνια.
Στόχος το 30%-35%
Ο στόχος πενταετίας που έχει μπει από την Κωτσόβολος στην κυπριακή αγορά κάνει λόγο για ένα μερίδιο 30%-35%, δηλαδή πέριξ των 50 εκατ. Ευρώ σε μία αγορά η οποία ανέρχεται περίπου σε 150 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά με τον επιχειρηματικό σχεδιασμό εντός των συνόρων, ο κ. Βασιλάκος τόνισε ότι για φέτος είναι δρομολογημένες επενδύσεις 13 εκατ. Ευρώ εκ των οποίων 7 εκατ. Θα κατευθυνούν στην τεχνολογία και την εφοδιαστική αλυσίδα, 3 εκατ. Στο δίκτυο καταστημάτων και 3 εκατ. Σε άλλες δραστηριότητες της αλυσίδας.
Δίκτυο
Ειδικότερα στο δίκτυο είναι προγραμματισμένο να γίνουν:
- 2 νέα κατάστηματα στην Ελλάδα
- 2 νέα καταστήματα στην Κύπρο
- 3 μετεστεγάσεις καταστημάτων
- 4 ανακαινίσεις καταστημάτων
Εφοδιαστική αλυσίδα
Στην εφοδιαστική αλυσίδα θα πραγματοποιηθούν επενδύσεις σε:
- Αυτοματισμούς αποθήκης
- Αυτοματισμούς αποθήκης ανταλλακτικών
Ο κ Βασιλάκος ανέφερε ότι ενώ σήμερα η εταιρεία διαθέτει δύο μεγάλες αποθήκες (27.000 και 22.000 τ.μ.), σε σύντομο χρονικό διάστημα θα αντικατασταθούν αυτές με μία πολύ μεγάλη αποθήκη 65.000 τ.μ. με ρομποτικά και shuttles
Τεχνολογία
Σημαντικές θα είναι και οι επενδύσεις τεχνολογίας και πιο συγκεκριμένα:
- K-retail (front sales system). Η εταιρεία το έχει ήδη ρολάρει σε 22 καταστήματα και όπως είπε ο κ. Βασιλάκος, αποτελεί την πρώτη παγκόσμια υλοποίηση πολυκαναλικού retail με ενιαία πλατφόρμα και η πρώτη στο group της Dixons Carphone
- POS & credit
- Order management system SAP SD & CAR
- Last mile orchestration platform (με στόχο να μπορεί ο πελάτης να επιλέγει να παραλαμβάνει το προϊόν στο δίωρο που αυτός επιθυμεί)
- After sales services execution
- Marketing execution (cloud εργαλείο που στελνει προσωποποιημένες προτάσεις)
- Big data & AI
- move IT infrastructure to cloud
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Κωτσόβολος “το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι να βρούμε ανθρώπους με τέτοιες δεξιότητες”.
Προτιμά τις πωλήσεις μέσα στα καταστήματα
Αναφορικά με την πολυκαναλική στρατηγική της εταιρείας, παραδέχτηκε ότι τα εναλλακτικά κανάλια θα συνεχίσουν και μετά την πανδημία να έχουν ένα σημαντικό κομμάτι του τζίρου, μολονότι παραδέχεται ότι “εμείς θα θέλαμε όλες οι πωλήσεις να γίνονται μέσα στα καταστήματα καθώς εκεί μπορούμε να προσθέσουμε πιστώσεις, εγγυήσεις, να αυξήσουμε τα καλάθια αγοράς και να πετύχουμε καλύτερα περιθώρια κέρδους σε σχέση με τις πωλήσεις που γίνονται από τα εναλλακτικά κανάλια”.
Όχι μόνο πωλήσεις και service
Γενικότερα πάντως σημείωσε ότι τα καταστήματα δεν θα είναι μόνο για πωλήσεις και service αλλά θα γίνουν μέρος της εφοδιαστικής αλυσίδας για παραδόσεις την ίδια ή την επόμενη ημέρα. Δεν είναι τυχαίο ότι μέσα στην πανδημία τα καταστήματα της αλυσίδας μετατράπηκαν σε dark stores με στόχο να εξυπηρετούνται πιο γρήγορα οι καταναλωτές.
Πρόσθεσε ακόμη ότι έκανε συνεργασίες με μικρές εταιρείες courier (K-courier) – οι οποίες αυξήθηκαν σε 21 από 2 την χρήση 2019/2020 – και με τα 420 φορτηγά κάλυψε το 75% της χώρας γεωγραφικά και το 87% του πληθυσμού, κάνοντας παραδόσεις σε 52 μεγάλες ελληνικές πόλεις. Χαρακτηριστικά από το Νοέμβριο του 2020 μέχρι το τέλος Απριλίου 2021 έγιναν 162.000 παραδόσεις.
Quick points και συνεργασίες
Ακόμη η Κωτσόβολος έστησε και 72 quick points στα ιδιόκτητα καταστήματά της προσφέροντας παραλαβές και επιστροφές προϊόντων και πληρωμές έξω από το κατάστημα. Μάλιστα πρόσφατα η εταιρεία έκλεισε συμφωνία με την Zakcret για την εξυπηρέτηση παραγγελιών της εταιρείας αθλητικών ειδών, με τον κ. Βασιλάκο να προαναγγέλει και 2-3 ακόμη αντίστοιχες συνεργασίες, κάτι το οποίο έχει ως στόχο την λειτουργία των quick points καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου
Από το B2B το 20% του τζίρου Η εταιρεία δίνει μεγάλη σημασία και στο B2B το οποίο “τρέχει” πιο γρήγορα
από το B2C κανάλι. Έχει ήδη 300.000 ενεργά ΑΦΜ, ενώ παράγει περίπου το 20% του συνολικού της τζίρου. Μάλιστα ο κ. Βασιλάκος θεωρεί ότι το ποσοστό αυτό ενδεχομένως να ήταν ακόμη μεγαλύτερο αν πήγαινε καλύτερα ο τομέας του hospitality.
Ανακατατάξεις στον κλάδο
Για τον κλάδο συνολικά υποστήριξε ότι «θα υπάρξουν ανακατατάξεις στην ελληνική αγορά , θα μείνουν μόνο αυτές που είναι βιώσιμες” προσθέτοντας ότι “υπάρχουν ταλαντούχες μικρές εταιρείες με ισχυρό πελατολόγιο κυρίως στην επαρχία ενώ από τις μεγάλες υπάρχουν κάποιες εξαιρετικά καλές και κάποιες κακές που έχασαν έδαφος στην πανδημία”.
Υπογράμμισε πάντως ότι η Κωτσόβολος δεν πρόκειται να προχωρήσει σε εξαγορές, αλλά θα διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο από την ανακατνομή της πίτας τα επόμενα χρόνια.
Πτώση επισκεψιμότητας και μεγάλες ανατιμήσεις
Η σταδιακή επαναφορά στην κανονικότητα δεν έχει φέρει και πάλι τον κόσμο στα καταστήματα, καθώς όπως τόνισε ο κ. Βασιλάκος, υπάρχει 25% πτώση στην επισκεψιμότητα. Ο CEO της εταιρείας εκτιμά ότι και φέτος θα υπάρχουν πιέσεις στην κερδοφορία λόγω των αυξημένων κόστων.
Σχετικά τέλος με τις τιμές των προϊόντων, ο κ. Βασιλάκος υπογράμμισε ότι έχουν αφανιστεί ολόκληρες κατηγορίες προϊόντων, ειδικά των φθηνών, από την πρωτόγνωρη αύξηση του μεταφορικού κόστους από την Κίνα. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι το κόστος ενός κοντέινερ εκτοξεύθηκε στα επίπεδα των 12.000-13.000 δολαρίων από 1.500-1.700 δολάρια που ήταν το κόστος προ πανδημίας. Μέρος των ανατιμήσεων έχουν απορροφήσει οι προμηθευτές, ωστόσο σταδιακά περνούν αυξήσεις σε όλα τα προϊόντα, κάτι που επηρεάζει κυρίως τους καταναλωτές με χαμηλά εισοδήματα.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!