Νέα
  • ΓΔ: 1397.63 +0.93%
  • Τζίρος: 80,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γρηγορόπουλος: Απαραίτητα τα δίκτυα διανομής για τους Ελληνες εξαγωγείς

Ο Διονύσης Γρηγορόπουλος, Πρόεδρος της Ένωσης Βιομηχανιών Ψύχους και Logistics / Πηγή: Linked In: Dionisis Grigoropoulos

Ο Διονύσης Γρηγορόπουλος, Πρόεδρος της Ένωσης Βιομηχανιών Ψύχους και Logistics, μίλησε στο foodexpo digital για τη σημασία των δικτύων διανομής στο εξωτερικό.

«Oλοι θέλουμε να εξάγουμε, να στείλουμε τα εμπορεύματά μας στο εξωτερικό, όμως δεν κοιτάζουμε πρώτα την εσωτερική μας οργάνωση. Βλέπουμε ότι υπάρχει ζήτηση για τα ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό, καθώς πρόκειται για premium προϊόντα, αλλά υστερούμε στην εσωτερική μας οργάνωση. Πρέπει να δούμε αν αντέχουμε να εξάγουμε στο εξωτερικό» ανέφερε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι πρέπει μία επιχείρηση, μεταξύ άλλων, να:

  • Έχει ένα καλό πληροφοριακό σύστημα
  • Έχει διαχείριση των αποθεμάτων της
  • Τρέχει σωστά την παραγωγή
  • Κάνει ποιοτικούς ελέγχους
  • Έχει πιστοποιήσεις

Σημείωσε ακόμη ότι «στο εξωτερικό ο καταναλωτής είναι πολύ αυστηρός και στο πρώτο λάθος, η επίδραση στο προϊόν είναι άμεση. Σε τιμωρεί».

Η στρατηγική

Ο κ.  Γρηγηρόπουλος ανέφερε ότι οι εταιρείες πρέπει να φτιάξουν μία στρατηγική που να απαντάει στα εξής ερωτήματα;

  • πού θέλουμε να εξάγουμε;
  • Το προϊόν μας, πού έχει καλό penetration;
  • Τι ανταγωνισμό έχω να αντιμετωπίσω στην αγορά που θέλω να πάω;

Πρόσθεσε δε, ότι «πρέπει να κάνουμε έρευνα για την αγορά που θέλουμε να πάμε για το πως δουλεύει, πως πληρώνει, τι δίκτυα πώλησης μπορώ να βρω (supermarket, χονδρεμπόριο ή να πάω κατευθείαν στον τελικό καταναλωτή), πως διανέμονται τα προϊόντα σε αυτές τις χώρες».

Delivery στον… γείτονα

Υπογράμμισε ωστόσο ότι σε κάθε υπάρχουν διάφορα μοντέλα διανομής. Ανέφερε ως παράδειγμα: «όταν πήγαμε στην Amazon στην Αγγλία, μας είπε η TNT ότι είχε κάνει 10 παραδόσεις σε πελάτες, οι οποίοι μας είπαν ότι δεν παρέλαβαν ποτέ το προϊόν. Υπάρχει μια νομοθεσία στην Αγγλία που λέει ότι μπορώ να αφήσω τα προϊόντα στον…γείτονα αν δεν βρω τον παραλήπτη και να υπογράψει ο γείτονας αντί αυτού. Αυτό αν δεν το ξέρεις και δεν το έχεις προσχεδιάσει θα βρεθείς προ εκπλήξεων. Άρα είναι πολύ σημαντικό να εξετάζουμε και τη νομοθεσία που διέπει τη διαχείριση των προϊόντων και το πως δουλεύει το δίκτυο διανομής τους».

Απαραίτητος ο ειδικός σύμβουλος

Αναφορικά με την αναγκαιότητα ύπαρξης ενός ειδικού συμβούλου, τόνισε ότι «η έννοια αυτού στην Ελλάδα είναι δυστυχώς πολύ παρεξηγημένη, κάτι που στο εξωτερικό θεωρείται δεδομένο. Ο κόσμος πρέπει να απευθυνθεί σε ανθρώπους που πραγματικά γνωρίζουν το πως πρέπει να γίνει ο σχεδιασμός. Είναι απαραίτητο να επιλέξουμε το σωστό δίκτυο διανομής».

Πώς μπορεί να γίνει αυτό;

«Έχοντας δημιουργήσει ένα τεύχος προδιαγραφών, το οποίο θα το στείλουμε στο εξωτερικό και θα πάμε να κάνουμε την αναζήτηση. Υπάρχουν μεγάλα δίκτυα όπως της Amazon η οποία έχει preferred partners, σε οδηγεί σε διανομείς που ξέρουν καλά τη δουλειά. Παρ’ όλα αυτά πρέπει να το ψάξεις γιατί έχει να κάνει και με το κόστος. Δυστυχώς δεν κοιτάζει κανείς μας ποιο είναι το logistics cost που επιβαρύνει το προϊόν προκειμένου να πουλήσουμε». απάντησε.

Ο κ. Γρηγορόπουλος εκτιμά ότι «δεν πρέπει να περιμένουμε να έρθουν οι όγκοι, γιατί αν το κάνουμε αυτό θα πληρώσουμε πολύ ακριβά τα Logistics, τη διανομή από χώρα σε χώρα. Αν μάλιστα πάμε εκτός Ευρώπης, τότε θέτονται και άλλα ζητήματα, όπως θέματα εκτελωνισμού, αδειών κ.ά.».

Δεν είναι εύκολο για όλους να… κάνουν δουλειά με την Amazon

Πρέπει να γίνονται προσεκτικά βήματα ακόμη και όταν μία εταιρεία πρόκειται να στείλει…δείγματα προϊόντων. 

Σύμφωνα με τον κ. Γρηγορόπουλο, «στην Ελλάδα μόλις βγάλεις μια ανάγκη για μεταφορά θα έρθουν όλοι και θα σου πουν ότι μπορούν να την κάνουν. Στο εξωτερικό χρειάζονται τα specs, τα μελετάνε και μετά τα γυρίζουν πίσω και σου λένε πώς θέλουν να γίνει η δουλειά. Όχι πώς εσύ θέλεις να κάνεις την δουλειά».

Θεωρεί πάντως ότι «αυτός με τον οποίο θα συνεργαστούμε πρέπει να έχει το απαραίτητο expertise για τη δουλειά και να μας βοηθήσει και στην ανάπτυξη των δικτύων. Πρέπει βέβαια και η εταιρεία με τη σειρά της να βοηθά συνέχεια το προϊόν της, π.χ. με digital marketing. Δεν μπορούν όλοι να κάνουν δουλειά με την Amazon».

Σχετικά με τον αμερικανικό κολοσσό ανέφερε ότι«η Amazon έχει 480 σελίδες specs μόνο για το logistics. Άρα για να πάει κάποιος στην Amazon πρέπει οπωσδήποτε να έχει πάρα πολύ καλή εσωτερική οργάνωση. Φυσικά αν μπω σε αυτόν τον κολοσσό, τα πράγματα αρχίζουν να γίνονται πιο εύκολα. Για να καταφέρω να μπω όμως μπορεί να χρειαστεί να περάσουν και 8, 9 και 12 μήνες έντονης προσπάθειας γιατί η Amazon βάζει συγκεκριμένες προδιαγραφές».

Σχεδόν αδύνατον για μια εταιρεία να κάνει μόνη της τη διανομή

Υπογράμμισε πάντως με έμφαση ότι «είναι σχεδόν αδύνατον να κάνει η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων τη διανομή των προϊόντων της μόνη της, καθώς απαιτείται τρομερή διαχείριση των αποθεμάτων, forecast & demand plan. Αυτή τη στιγμή οι εταιρείες δεν είναι έτοιμες να κάνουν τέτοια διαχείριση με έξυπνο τρόπο, ώστε να χαμηλώσουν το κόστος και να μην έχουν υπεραποθεματοποίηση. Ένα δίκτυο διανομής με βοηθάει να λειτουργήσω πιο αποτελεσματικά και με μικρότερο κόστος».

Η πανδημία ευνόησε τις ελληνικές εξαγωγές

Αναφορικά με το τι αλλαγές έφερε η πανδημία, ο κ. Γρηγορόπουλος επισήμανε ότι «αυτό που έχει αλλάξει κυρίως είναι ο τελικός καταναλωτής, έχει γίνει πιο απαιτητικός γιατί έζησε πολλές ώρες στο σπίτι του και άρχισε να ψάχνει περισσότερο. Ακόμη η πανδημία έφερε άνοδο στις ελληνικές εξαγωγές (μη συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών). Αυτό σημαίνει ότι τα προϊόντα μας έχουν γίνει πιο αρεστά στο εξωτερικό. Επιβάλλεται να οργανωθούμε σωστά. Δεν χρειάζεται να αλλάξουμε τίποτα στο προϊόν μας. Πρέπει όμως να γίνουμε συνεπείς σε αυτό που λέμε, να κάνουμε συνεχείς ελέγχους στα προϊόντα μας και να προσφέρουμε συνέχεια την ίδια υψηλή ποιότητα.

Στο -17% η εφοδιαστική αλυσίδα στην Ελλάδα

Η εφοδιαστική αλυσίδα είναι στο -17% στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Γρηγορόπουλο, καθώς, παρότι σήκωσε το μεγάλο έργο στην πανδημία, εντούτοις έπεσε πολύ η κατανάλωση λόγω των παρατεταμένων lockdowns στην αγορά. «Η εφοδιαστική αλυσίδα πιέζεται πάρα πολύ. Δεν ήταν τόσο καλά οργανωμένη, δεν ήμασταν ψηφιακά οργανωμένοι να το αντιμετωπίσουμε αυτό, άρα το πρόβλημα υφίσταται».

Συμπλήρωσε πάντως λέγοντας ότι «ο covid-19 βοήθησε να δούμε ποιος μπορεί να κάνει τη δουλειά και ποιος όχι. Βοήθησε παράλληλα τις επιχειρήσεις να δουν τα logistics πιο σοβαρά. Είναι χαρακτηριστικό ότι 7 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις δεν έχουν logistics managers που να χειρίζονται τον συγκεκριμένο τομέα. Τώρα αρχίζουν να το βλέπουν».

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ