«Τα τελευταία τρία χρόνια έχουμε κερδίσει 1,5 δισ. δολάρια μέσω των εξαγορών. Αυτά τα έσοδα αυξάνονται με υψηλά μονοψήφια ψηφία. Και παρότι η πανδημία προκαλεί ορισμένους περιορισμούς, αλλά και προκλήσεις, σε γενικές γραμμές η νεοαποκτηθείσα επιχείρηση αναπτύσσεται σταθερά, πάνω από τον μέσο ρυθμό ανάπτυξης των Mondellies», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Vinzenz Gruber, εκτελεστικός αντιπρόεδρος και πρόεδρος των δραστηριοτήτων της Mondelez στην Ευρώπη, κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Συνεδρίου Καταναλωτών της Deutsche Bank που πραγματοποιήθηκε πριν από μερικές ημέρες.
Αναφέρθηκε και στο mega deal που αφορά στη χώρα μας. Τόνισε χαρακτηριστικά ότι «υπάρχουν πολλές ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες, όσον αφορά στη διανομή, τη γεωγραφική επέκταση και τα νέα λανσαρίσματα», σχολιάζοντας την πρόσφατη εξαγορά της Chipita έναντι 2 δισ. δολαρίων.
Επέκταση αποτυπώματος στην Ανατολική Ευρώπη
Η συμφωνία, η οποία ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου μήνα, θα ενισχύσει τη θέση της Mondelez στο τμήμα bakery, ειδικά στην κατηγορία κέικ και ζαχαροπλαστικής. «Είναι μια πολύ μεγάλη και αρκετά κατακερματισμένη αγορά. Η Chipita προσφέρει δυνατότητες σε χώρες όπου έχουμε ήδη δραστηριότητες, περισσότερο στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, επεκτείνοντας περαιτέρω το αποτύπωμά μας σε αυτές τις αγορές», τόνισε ο Gruber, ενώ συμπλήρωσε ότι θα φέρει το brand και σε αγορές που δεν έχει προς το παρόν παρουσία.
Στα βήματα της… Give & Go
Η εξαγορά της Chipita βασίζεται στο μοντέλο που ακολούθησε η πολυεθνική στις ΗΠΑ, με την εξαγορά της Give & Go, την οποία ο Gruber χαρακτήρισε ως «το πρώτο βήμα στην κατηγορία cake & pastry στις ΗΠΑ». Τέλος, πρόσθεσε ότι «η Chipita αποτελεί για εμάς ένα εισιτήριο εισόδου, για να παίξουμε ένα νέο παιχνίδι σε έναν γειτονικό χώρο που είναι πολύ σημαντικός από τη σκοπιά του σνακ». Παράλληλα, η εταιρεία επεκτάθηκε σε μια νέα ζώνη ώρας για το πρωινό και το μεσημεριανό γεύμα.
Θα «ξεφορτωθεί» το 25% των κωδικών
Ωστόσο, από την άλλη πλευρά, η Mondelez, για να χρηματοδοτήσει τέτοιες εξαγορές και να διασφαλίσει την υψηλή λειτουργικότητα του προϊόντικού της χαρτοφυλακίου, θα προχωρήσει στην πώληση ορισμένων brands που δεν είναι πλέον ευθυγραμμισμένα με τις νέες κατευθύνσεις της εταιρείας ή οι επιδόσεις του είναι φτωχές.
Πρόσφατα, ο CEO της Mondelez, Dark Van de Put, είχε δηλώσει ότι η εταιρεία εξετάζει την πώληση του 25% των κωδικών (SKUs) με τις χαμηλότερες επιδόσεις.
Τα λεφτά πήγαν για την εξαγορά της… Chipita
Προς αυτή την κατεύθυνση, η εταιρεία είχε μειώσει τη συμμετοχή της στην Keurig Dr. Pepper, πουλώντας 12,5 εκατ. μετοχές τον περασμένο Σεπτέμβριο (έναντι 362,7 εκατ. δολ.), κίνηση η οποία, σύμφωνα με τον Cruber, αποσκοπούσε στη χρηματοδότηση μέρους της εξαγοράς της Chipita.
Υψηλός πληθωρισμός, αλλά διαχειρίσιμος
Τέλος, ο Luca Zaramella, εκτελεστικός αντιπρόεδρος και οικονομικός διευθυντής, παραδέχθηκε ότι «αντιμετωπίζουμε υψηλότερο του αναμενομένου πληθωρισμό», αναφερόμενος π.χ. στο μαγειρικό λάδι που είναι πολύ σημαντική πρώτη ύλη για την εταιρεία. Ακόμη, τόνισε το αυξημένο κόστος συσκευασίας και logistics, αλλά και το κόστος για τις ετικέτες, προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει κυρίως στην αμερικανική αγορά.
Πάντως, σημείωσε ότι οι πληθωριστικοί κίνδυνοι είναι διαχειρίσιμοι από την εταιρεία για φέτος, καθώς η αύξηση σε ορισμένα κόστη αντισταθμίζονται από την πρόσθετη παραγωγικότητα, τις βελτιστοποιήσεις στην αρχιτεκτονική τιμής-πακέτου, τις μεικτές προωθητικές ενέργειες στην αγορά και τη βελτιωμένη απόδοση επένδυσης σε άλλους τομείς. «Το τελευταίο πράγμα που θέλουμε να κάνουμε είναι να μειώσουμε τις επενδύσεις, για να αντισταθμίσουμε αυτόν τον αυξημένο πληθωρισμό», υπογραμμίστηκε.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!