Οι κ.κ. Γιάννης Καϋμενάκης και Δημήτρης Μπάκος δεν είναι οι πρώτοι εφοπλιστές που εμπλέκονται στον όμιλο Ελλάκτωρ. Ο κ. Διαμαντής Διαμαντίδης (Marmaras Navigation και Delta Tankers) παραμένει ένας εκ των βασικών μετόχων της REDS, θυγατρικής της Ελλάκτωρ στο χώρο των ακινήτων, με ποσοστό 7,14%. Διατηρεί, επίσης, ποσοστό στην μητρική της εταιρεία, ενώ είχε ουσιαστικό ρόλο στην διαμάχη για τον διοικητικό έλεγχο στο πρώτο εξάμηνο του 2018.
Όσοι προσπαθούν να εξηγήσουν γιατί οι δύο εφοπλιστές αποφάσισαν να αποκτήσουν σχεδόν το σύνολο των μετοχών που είχαν στην Ελλάκτωρ οι αδερφοί Αναστάσιος και Δημήτρης Καλλιτσάντσης πιθανώς δεν έχουν κατανοήσει πως τα τελευταία χρόνια ενίσχυαν την επιχειρηματική παρουσία τους στη χώρα μας. Εκτός από την ναυαρχίδα τους στο χώρο της ναυτιλίας, την Akron Trade and Transport, που εδρεύει στην Φουτζέιρα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ), ενίσχυσαν την παρουσία τους στον Πειραιά με τις ναυτιλιακές εταιρείες Altomare και Smart Tankers που διαχειρίζονται σήμερα επτά πλοία.
Το 2016 οι δύο εφοπλιστές αποφάσισαν να επεκταθούν στη λιανική πώληση ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα με την ίδρυση της Volton που εκείνη τη χρονιά απέκτησε άδεια προμήθειας. Τον Μάρτιο του 2017 η Volton ξεκίνησε την εμπορική της λειτουργία και δύο χρόνια μετά προχώρησε στην εξαγορά του 100% της ΚΕΝ του ομίλου Καράτζη ενισχύοντας σημαντικά το μερίδιό της στην αγορά. Τα τελευταία χρόνια επενδύει και στα φωτοβολταϊκά πάρκα. Από το στρατηγείο του Πειραιά ελέγχονται και άλλες δραστηριότητες του ομίλου σε Νιγηρία και αλλού.
Ωστόσο η απόφαση για εμπλοκή με τον μεγαλύτερο κατασκευαστικό όμιλο της χώρας, την Ελλάκτωρ, που βρίσκεται μάλιστα σε περίοδο μετοχικών αλλαγών, δείχνει πως οι δύο εφοπλιστές έχουν αποφασίσει να διευρύνουν σημαντικά την παρουσία τους στη χώρα μας.
Οι δύο εφοπλιστές, που γνωρίστηκαν όταν και οι δύο ήταν στα καράβια, ο πρώτος ως καπετάνιος και ο δεύτερος ως πρώτος μηχανικός, δημιούργησαν το 1996 την Akron Trade and Transport. Όμως γνωστοί στην Ελλάδα έγιναν όταν αποφάσισαν να επενδύσουν στην ποδοσφαιρική ομάδα του Αστέρα Τριπόλεως. Ο Δημήτρης Μπάκος κατάγεται από το ορεινό χωριό Κολλίνες της Αρκαδίας όπου ο όμιλος διατηρεί την οικολογική φάρμα «A. Farm». Ο Γ. Καϋμενάκης κατάγεται από το Αρχοντοχώρι Αιτωλοακαρνανίας και έχει αφήσει τον συνεταίρο του να ασχολείται με το ποδόσφαιρο.
Εδώ και χρόνια οι επιχειρηματίες διατηρούν χαμηλό προφίλ, ενώ στη διοίκηση των εταιρειών έχει πλέον εμπλακεί και η δεύτερη γενιά, με τους δύο γιους του Δημ. Μπάκου – Θάνος και Νίκος – καθώς και την Αλεξάνδρα Καϋμενάκη. Η Akron Trade and Transport συνεχίζει να αναπτύσσεται και σήμερα διαθέτει 14 πλοία, τα 13 από τα οποία ασχολούνται με τον ανεφοδιασμό καυσίμων (bunkering), καθώς και σημαντικές παραγγελίες για νέα πλοία.
Με τις δουλειές στην ναυτιλία να πηγαίνουν καλά και την Volton να αναπτύσσεται, φαίνεται πως οι κ.κ. Καϋμενάκης και Μπάκος αποφάσισαν να επεκταθούν και στις κατασκευές και τις παραχωρήσεις. Βέβαια η Ελλάκτωρ έχει και σημαντικότατη παρουσία στην ενέργεια με ένα από τα μεγαλύτερα χαρτοφυλάκια αιολικών πάρκων στη χώρα μας.
Προς το παρόν κανένας δε γνωρίζει τις προθέσεις τους σε σχέση με την Ελλάκτωρ. Έχουν σχέδιο ώστε να εφελκύσουν τους Ολλανδούς της Reggeborgh; Η ολλανδική επενδυτική εταιρεία, που είναι ήδη ο μεγαλύτερος μέτοχος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, υποστηρίζει από την πρώτη στιγμή πως έχει εξασφαλίσει επαρκή στήριξη ώστε επικρατήσει κατά κράτος στην προσεχή γενική συνέλευση στις 7 Ιανουαρίου.
Τι ακριβώς επιδιώκουν οι κ.κ. Καϋμενάκης και Μπάκος απέναντι στον ισχυρό ολλανδικό όμιλο; Μόνο υποθέσεις μπορούν να γίνουν προς το παρόν. Το σίγουρο είναι πως η Reggeborgh πρέπει να καθίσει στο ίδιο τραπέζι με τους δύο εφοπλιστές μέσα στις επόμενες ημέρες.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!