Νέα
  • ΓΔ: 1448.86 -0.25%
  • Τζίρος: 81,73 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

foodexpo: Η «μάχη» για μία θέση στο ράφι – Τι προϊόντα ψάχνουν οι retailers

Για τον «πόλεμο» των προμηθευτών για μία θέση στο ράφι των supermarkets, μίλησαν εκπρόσωποι του οργανωμένου λιανεμπορίου στα χθεσινά Foodexpo debates. Πιο συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Παράβαλος, Διευθυντής Αγορών της The MART, παραδέχτηκε ότι, "στην καθημερινότητά μας, με την αναζήτηση των τιμών και τα ραντεβού, πολλές φορές είναι δύσκολο να απαντήσουμε αμέσως στα αιτήματα προμηθευτών", ωστόσο υπογράμμισε πως, "οτιδήποτε φθάνει στο γραφείο μου, θα εξεταστεί και σίγουρα θα επανέλθουμε αν αυτό που μας προτείνεται, ενδιαφέρει την αλυσίδα".

«Τα ράφια δεν είναι ατελείωτα»

Αναφορικά με τις προϋποθέσεις που χρειάζεται ένα προϊόν για να μπει στα ράφια της The MART, ο κ. Παράβαλος ανέφερε ότι, «υπάρχουν κάποιες διαδικασίες στην εταιρεία. Υπάρχουν κάποια τυπικά που ζητάμε, δηλαδή το ΑΦΜ του προμηθευτή, να συμπληρώσει κάποιες φόρμες και στη συνέχεια να ελεγχθούν αυτές από το νομικό τμήμα, ώστε να δούμε αν ισχύουν αυτά που αναφέρονται. Στη συνέχεια μπαίνουμε στην ουσία του πράγματος, αν μας ενδιαφέρει το προϊόν, αν είναι κάτι που χρειάζεται να προσθέσουμε στη γκάμα μας και μπορεί να δώσει προστιθέμενη αξία στην κατηγορία. Ζητάμε παράλληλα, αν υπάρχουν και τα απαραίτητα εχέγγυα για την ποιότητα, π.χ. ISO, HACCP κλπ".
Υπογράμμισε πάντως, με έμφαση ότι, «τα ράφια μας δεν είναι ατελείωτα» δικαιολογώντας και την πολιτική της εταιρείας η οποία προχωρά σε τακτικές αναθεωρήσεις των matrix ανά κατηγορία.

Σε δύο άξονες

Σύμφωνα με τον κ. Παράβαλο, η The MART δουλεύει βασικά, πάνω σε δύο άξονες: «Εχουμε ένα πολύ μεγάλο δίκτυο πωλητών και πωλήσεων, απ’ όπου προσπαθούμε να πάρουμε feedback. Παράλληλα, προτείνουμε και εμείς ορισμένα πράγματα μέσα από τη δική μας εμπειρία, από ταξίδια, εκθέσεις που συμμετέχουμε σε πελάτη-προμηθευτή μας, ιδέες για νέα προϊόντα», σημείωσε χαρακτηριστικά. 

Πιο οργανωμένοι οι προμηθευτές

Αναφορικά με το αν έχει ανέβει το επίπεδο των προμηθευτών, ο Διευθυντής Αγορών της The MART, με βάση την εμπειρία 30 ετών, θεωρεί ότι, "τα πράγματα είναι πλέον πιο οργανωμένα, έχοντας στο μυαλό μας όλη την προϊοντική γκάμα», προσθέτοντας ότι, «αρκετοί που δεν έχουν δίκτυο πωλήσεων, προσπαθούν να βρουν μια εταιρεία να μπουν στην πώληση. Πολλές φορές, δίνουν εξουσιοδότηση σε κάποιον άλλον να έρθει. Έτσι, η διαδικασία γίνεται πιο εύκολη για εμάς, καθώς γνωρίζουν καλύτερα τις προδιαγραφές».

Καλύτερη η φετινή χρονιά στο HoReCa

Ειδικά σε ό,τι αφορά το κανάλι του HoReCa, που χτυπήθηκε περισσότερο από την πανδημία, τόνισε ότι, «πολλοί πελάτες μας έχουν διαφορετική προσέγγιση των πραγμάτων, είναι πιο θαρραλέοι και νοιώθουν σιγουριά κοντά μας. Προσπαθούν να ανακάμψουν και είμαστε κοντά τους. Εκτιμώ ότι η φετινή χρονιά θα είναι καλύτερη. Όντας εστιασμένη στο κανάλι του HoReCa, η The MART, μέσω και των υπηρεσιών delivery, μπορούμε και εξυπηρετούμε και τον αριθμό των παραγγελιών και τους κωδικούς που ζητάνε».

Win Win

Τέλος, για το καίριο ζήτημα του κέρδους, ο κ. Παράβαλος σημείωσε ότι, με τους καθιερωμένους και μεγάλους σε μέγεθος συνεργάτες μας, δεν υπάρχει κάποιο θέμα στην τιμολόγηση των προϊόντων, ωστόσο γενικότερα, παραδέχτηκε ότι είναι δύσκολη η αξιολόγηση και η ένταξη νέων προϊόντων στα ράφια, ειδικά την περίοδο της πανδημίας. «Αν πρόκειται για προμηθευτή μικρότερης εμβέλειας, πρέπει να οδηγήσεις την κατάσταση και να είναι win win διαδικασία. Δεν θέλει κανείς να εξαντλεί τον προμηθευτή του».

Ανοιχτοί σε όλους αλλά με αυστηρές προϋποθέσεις

Από την πλευρά του, ο Γιάννης Σύρρος, Αγοραστής Αλλοιώσιμων της METRO, υποστήριξε ότι, «είμαστε ανοιχτοί για όλους τους προμηθευτές, να τους ακούσουμε, να δούμε τα προϊόντα τους, να δούμε τις ανάγκες τους και να μπορέσουμε να συνεργαστούμε. Για εμάς, στην Metro, οι προμηθευτές είναι συνεργάτες. Πρέπει όμως, να πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις που είναι αυστηρές για εμάς. Ο προμηθευτής πρέπει καταρχήν, να είναι αξιόπιστος, φερέγγυος. Να έχει παραγωγική ικανότητα, ούτως ώστε να μπορεί να μας εξυπηρετεί στα καταστήματα όπου θα ενεργοποιηθεί ο κωδικός του. Να έχει κάποια πιστοποιητικά ποιότητας και ασφάλειας, όπως HASP ή ό,τι άλλο ζητηθεί από τμήμα ποιοτικού ελέγχου της εταιρείας μας».

«Τί προϊόντα μας αρέσουν»

Αναφορικά με τις επιλογές της METRO, «μας αρέσουν τα διαφοροποιημένα προϊόντα, μας αρέσουν προϊόντα που μπορούν να πουν κάτι στον καταναλωτή. Είτε να έχουν διαφοροποιημένη συσκευασία. Επίσης, μας αρέσουν καινοτόμα και εστιασμένα στις νέες διεθνείς τάσεις προϊόντα. Ακόμη, προϊόντα που κάνουν καλό στην υγεία του καταναλωτή και boost στην αθλητική του ζωή, να έχουν π.χ. περισσότερες πρωτεΐνες".
Ο κ. Σύρρος ανέφερε ότι, "η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών έχει αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες. Οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα που βελτιώνουν την υγεία τους, είναι φυσικής προέλευσης, έχουν καλή τιμή. Είναι μάλιστα, διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για ένα προϊόν που θεωρούν ότι κάνει καλό στην υγεία τους. Στα καταστήματά μας προσαρμοστήκαμε γρήγορα στις νέες τάσεις, έτσι ώστε να είμαστε σε θέση να καλύψουμε αυτές τις νέες καταναλωτικές ανάγκες».

Η πλατφόρμα φροντίδας του My market

Αναφέρθηκε ακόμη στην πλατφόρμα φροντίδας των My Market «ΜΑΘΕ ΦΑΕ ΖΗΣΕ», μέσω της οποίας, «προσφέρουμε στους πελάτες μας πολλές επιλογές προϊόντων και προτάσεις μαγειρέματος που βοηθούν σε μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή. Όσον αφορά στην ελληνικότητα των προϊόντων, αναφέρω ότι στα προϊόντα μαναβικής, τόσο στα καταστήματα supermarket, όσο και στα cash & carry, υπάρχει το QR code. Με αυτόν τον κωδικό, μπορεί ένας πελάτης μας να δει από που ξεκίνησε το κάθε προϊόν και πώς έχει φτάσει στο ράφι μας. Βλέπουμε δηλαδή, ποιος είναι ο παραγωγός, ποιος είναι ο τόπος παραγωγής, πότε έγινε η συγκομιδή, πότε έγινε η συσκευασία, πότε έφτασε το προϊόν στο κατάστημα».

«Πιο κοντά στους επαγγελματίες του HoReCa»

Τέλος, ο κ. Σύρρος επισήμανε ότι, «έχει βελτιωθεί η επικοινωνία με τους τοπικούς προμηθευτές, έχουμε πολλούς σε όλη την Ελλάδα. Τα προϊόντα είναι καλύτερα και είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με τη συνεργασία μας», ενώ σε ό,τι αφορά το κανάλι HoReCa, τόνισε ότι, «οι πελάτες μας στο cash & carry είναι πολύ πιο κοντά και εμείς έχουμε κάνει πολύ μεγάλη επένδυση στο HoReCa. Έχουμε πάρα πολλούς πωλητές, έχουμε αγοράσει διάφορα αυτοκίνητα-ψυγεία τα οποία εξυπηρετούν το delivery, έχουμε έρθει πιο κοντά στους επαγγελματίες του καναλιού».

Ελεγχος της βιολογικότητας

Από την πλευρά της, η Ιφιγένεια Παλάντζα, εκπρόσωπος της αλυσίδας «Βιολογικό Χωριό», σημείωσε ότι, «ειδικά για εμάς, παίζει σημαντικό ρόλο το τι θέλουμε κάθε στιγμή να εντάξουμε στα ράφια και στο portfolio μας και το κατά πόσο ο κάθε προμηθευτής καλύπτει τα δικά μας standards. Πολύ σημαντικό είναι τα προϊόντα να ακολουθούν την τάση της αγοράς και να έχουν υψηλή διατροφική αξία. Λόγω και της φύσης των καταστημάτων μας, είναι πολύ σημαντικά για εμάς η καινοτομία, η υψηλή θρεπτική αξία και η βιολογικότητα».
Βέβαια, πρόσθεσε ότι, "απαραίτητο για να προστεθεί ένα προϊόν στην γκάμα μας, είναι να ελεγχθεί η ποιότητά του με βάση του αν είναι βιολογικό ή όχι. Ελέγχουμε λοιπόν, τον προμηθευτή μας, αν έχει τις απαραίτητες πιστοποιήσεις, με βάση τη νομοθεσία για τα βιολογικά προϊόντα, ενώ διενεργούμε και δικές μας εξωτερικές βιολογικές αναλύσεις για την πιστοποίηση των συγκεκριμένων δεδομένων. Κατόπιν, ελέγχεται πολύ προσεκτικά και η ετικέτα του προϊόντος».
Τόνισε ότι, «έχει τύχει να μας ενδιαφέρει ένα προϊόν, αλλά δεν πληρούσε κάποια δεδομένα που αξιολογούμε, π.χ. στα συστατικά του, αν έχει υψηλή διαθρεπτική αξία. Ενα γευστικό προϊόν για παράδειγμα, με περισσότερη ζάχαρη και λιπαρά, μπορεί να μην ενταχθεί στο portfolio μας».

Εμπρακτη στήριξη των μικρών παραγωγών

Τέλος, ανέφερε ότι, «εμείς, στηρίζουμε έμπρακτα τους μικρούς παραγωγούς, με τους οποίους συνεργαζόμαστε. Βοήθησε η κρίση τα μικρά σημεία λιανικής το πώς μπορούν να καλύψουν τις τρύπες με νέα προϊόντα, ώστε να εξυπηρετήσουν περισσότερες ανάγκες των καταναλωτών. Με τους υφιστάμενους προμηθευτές δεν υπάρχει κάποιο ζήτημα. Σε οποιαδήποτε νέα ένταξη, προσπαθούμε να είμαστε στο πλευρό τους. Το σημαντικό είναι να μαθαίνει ο νέος παραγωγός τι μπορεί να προσφέρει, να το κάνει σωστά και τότε θα κερδίσουν όλοι. Έχουμε πάντως, περισσότερες νύξεις από μεγάλους και μικρότερους προμηθευτές, λόγω και της στροφής του κόσμου προς τη βιολογική αγορά».

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ