Στην τελική ευθεία περνούν τα έργα για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά. Σε επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, στο εργοτάξιο του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο» έγινε μία αναφορά σχετικά με την ολοκλήρωση και την παράδοση σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2022.
Ο υπουργός ξεναγήθηκε αρχικά στην «Ξυλαποθήκη» όπου έχουν συγκεντρωθεί όλα τα αρχαιολογικά ευρήματα και έχουν αναδειχθεί σε έναν πραγματικά εντυπωσιακό χώρο. Φιλοξενούνται τμήμα του αδριάνειου υδραγωγείου, της αποχέτευσης της πόλης αλλά και αντικείμενα. Υπολογίζεται πως πάνω από 10.000 αντικείμενα βρίσκονται στον χώρο. Τον υπουργό συνόδευαν ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.
Το έργο της επέκτασης της γραμμής 3 από τη Νίκαια μέχρι το Δημοτικό Θέατρο περιλαμβάνει τους σταθμούς Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Οι τρεις σταθμοί θα καλύψουν πυκνοκατοικημένες περιοχές του Πειραιά, ενώ ο τερματικός σταθμός βρίσκεται στην καρδιά της επιχειρηματικής και εμπορικής ζωής της πόλης.
Με την επέκταση αυτή, η γραμμή 3 θα ενώνει το κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά με το κέντρο της Αθήνας, τα βόρεια προάστια και το αεροδρόμιο με μία γραμμή η οποία θα φτάνει σε μήκος σχεδόν τα 50 χιλιόμετρα. Ειδικότερα ο σταθμός του Πειραιά θα δημιουργήσει έναν μεγάλο συγκοινωνιακό κόμβο, ενώ η κατασκευαστική του πολυπλοκότητα τον έχει αναγάγει σε έναν από τους δυσκολότερους τεχνικά σταθμούς Μετρό στη χώρα.
«Συγκοινωνιακό κέντρο ο Πειραιάς»
Σε δηλώσεις που έκανε μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης, ο κ. Καραμανλής τόνισε πως από τον Δεκέμβριο του 2019 είχε αναγγείλει την ολοκλήρωση της επέκτασης για το 2022 και πως πολλοί δεν είχαν πιστέψει ότι αυτό θα είναι εφικτό. «Με τη σημερινή μας επίσκεψη είδαμε ότι έχει προχωρήσει πολύ το έργο. Ο Πειραιάς θα γίνει ένα μεγάλο συγκοινωνιακό κέντρο που θα λειτουργούν το Μετρό, το Τραμ και ο Προαστιακός. Θα συνδέσουμε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μέσα σε 50 λεπτά».
Επεσήμανε δε πως ένα μεγάλο έργο Μετρό είναι και μία μεγάλη ευκαιρία ανάδειξης αρχαιολογικών ευρημάτων. Ο σταθμός Δημοτικό Θέατρο θα είναι ένας σταθμός Μουσείο με την προβολή αυτών των ευρημάτων, όπου κυριαρχεί ένα βοτσαλωτό δάπεδο.
Ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης επεσήμανε πως είναι πλέον όρατο πως υπάρχει εντυπωσιακή πρόοδος και το έργο «τρέχει». Σημείωσε πως υπάρχει αγωνία για να ενταχθεί το Μετρό στην πόλη και να ξεκινήσει η λειτουργία του. «Ο Πειραιάς θα γίνει ένας από τους μεγαλύτερους συγκοινωνιακούς κόμβους στην Ευρώπη με την παρουσία Μετρό, Τραμ, Προαστιακού και του Λιμανιού» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μώραλης.
Στην τελική ευθεία η λειτουργία της επέκτασης του Τραμ
Σχετικά με τη λειτουργία της επέκτασης του Τραμ, ο κ.Καραμανλής σημείωσε πως την Πέμπτη θα γίνει Δ.Σ. στο Δήμο και εφόσον η απόφαση είναι θετική, το επόμενο 20ήμερο θα ξεκινήσουν δοκιμές για να δοθεί σε εμπορική λειτουργία η νέα γραμμή.
Να θυμίσουμε πως εκκρεμότητα είναι η κατεδάφιση ενός κτιρίου που έχει χαρακτηριστεί διατηρητέο και έχει μπλοκάρει λόγω της στατικής του κατάστασης της λειτουργία της επέκτασης. Το κτίριο έχει πιάσει δύο φορές φωτιά και έχει μείνει ένα τμήμα του.
Επικαιροποιείται η μελέτη υπογειοποίησης του τμήματος Φάληρο-Πειραιάς
Αναφορικά με την υπογειοποίηση της γραμμής 1 του Μετρό, από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, ο υπουργός αποκάλυψε ότι η υπόθεση υλοποίησης βρίσκεται σε καλό δρόμο καθώς προχωρά η επικαιροποίηση της μελέτης έτσι ώστε αυτό το δύσκολο αλλά συνάμα σημαντικό έργο να προχωρήσει και μάλιστα σκεφτόμαστε να εντάξουμε μία διαδικασία για να συντμηθούν οι χρόνοι για να ολοκληρωθούν οι μελέτες γρηγορότερα. "Το έργο βρίσκεται σε μια πολύ καλή βάση" υπογράμμισε ο κ.Καραμανλής
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!