«Στη σημασία της αναγέννησης του ναυπηγικού τομέα στην Ελλάδα και του ρόλου που μπορεί να διαδραματίσει για τον εκσυγχρονισμό της ναυτιλίας και τη συμμόρφωσή της προς τους κανόνες του ΙΜΟ για το περιβάλλον» αναφέρθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης.
Ο υπουργός μιλώντας στην ημερίδα του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου με θέμα: «Σύγχρονες Τεχνολογίες στη Ναυτιλιακή Βιομηχανία της Ελλάδας και της Γερμανίας» που συνδιοργάνωσαν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς και το Ελληνογερμανικό Επιμελητήρι αναφέρθηκε στις ευοίωνες οι προοπτικές ανάπτυξης συνεργειών μεταξύ ελληνικών και γερμανικών επιχειρήσεων και κάλεσε τις γερμανικές επιχειρήσεις να έρθουν στην Ελλάδα.
Ο υπουργός ΝΝΠ, Γιάννης Πλακιωτάκης, αναφέρθηκε στο κανονιστικό πλαίσιο που προωθεί ο ΙΜΟ για τους αέριους ρύπους, σημειώνοντας ότι αποτελεί πρόκληση, τόσο για την ποντοπόρο ναυτιλία, όσο και για την επιβατική, να καλύψουν τις απαιτήσεις για μείωση των αέριων ρύπων. Ελλάδα και Γερμανία μοιράζονται τους ίδιους στόχους, είπε ο κ. Πλακιωτάκης, σημειώνοντας ότι οι επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες για τη ναυτιλία θα φέρουν κοντύτερα την απανθρακοποίηση που αποτελεί στόχο της.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο υφυπουργός ΝΝΠ, Κώστας Κατσαφάδος, ο οποίος και αναφέρθηκε στην δύναμη και δυναμική της ναυτιλίας της χώρας και στα πεδία που διανοίγονται για κοινές επιχειρηματικές δράσεις.
Ο πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Αθανάσιος Κελέμης, αναφέρθηκε στην ιδιαίτερη δυναμική των κλάδων που σχετίζονται με τις ναυπηγήσεις.
Ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΠ Δημήτρης Μαθιός, σημείωσε ότι η παγκόσμια ναυτιλία βρίσκεται σε ρότα εκσυγχρονιστικού μετασχηματισμού. Ψηφιοποίηση, επικοινωνίες, νέα υλικά, καύσιμα, μηχανικά μέρη και άλλες τεχνολογικές εφαρμογές συνθέτουν, όπως ανέφερε, ένα πεδίο όπου ελληνικές και γερμανικές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους, μπορούν να δραστηριοποιηθούν αναπτύσσοντας πολυεπίπεδες συνέργειες, αξιοποιώντας γνώσεις και εμπειρίες σχετικές με τις σύγχρονες τεχνολογίες.
Ο αντιπρόεδρος του επιμελητηρίου υπενθύμισε ότι η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται μακράν κυρίαρχος στην Παγκόσμια Ναυτιλιακή Βιομηχανία, με τον ελληνόκτητο στόλο να αποτελεί το 54,3% τους ευρωπαϊκού και το 19,7% του παγκόσμιου. Αναφερόμενος στη διοργάνωση, τόνισε ότι αυτή είναι καθοριστική της διερεύνησης δυνατοτήτων εφαρμογής και των προοπτικών χρήσης νέων τεχνολογιών στη ναυτιλία, αλλά και για την ανάπτυξη διμερών συνεργασιών και δικτύωσης παρά ναυτιλιακών επιχειρήσεων.
Καταλήγοντας, ανέφερε ότι το ΕΒΕΠ, με όχημα το Maritime Hellas, από την πλευρά των επιχειρήσεων στήριξης και εξυπηρέτησης της ναυτιλίας, επιθυμεί να είναι πρωτοπόρο στην ανάπτυξη και την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών, με στόχο τη συμβολή για ασφαλέστερη, πιο έξυπνη και πιο «πράσινη» ναυτιλία.
Με αφορμή την εν λόγω διοργάνωση, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης, σε μήνυμά του τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι «η άριστη τεχνογνωσία των γερμανικών και, φυσικά, των ελληνικών επιχειρήσεων μπορεί, μέσα από τις συνέργειες, να προσδώσει νέα δυναμική, αξιοποιώντας το ταλέντο και τις «πατέντες» των ανθρώπων που υπηρετούν ουσιαστικά, από ένα άλλο μετερίζι, την ευρωπαϊκή και παγκόσμια ναυτιλία. Με την εξάρτησή της από την τεχνολογία να αυξάνει, αλλά και τις απαιτήσεις της, επίσης, η εν λόγω ναυτιλιακή αγορά παρουσιάζει προκλήσεις και ευκαιρίες, τόσο μοναδικές, όσο πουθενά αλλού».