Μείωση πωλήσεων κατά 29,4% παρουσίασε η Frigoglass το πρώτο τρίμηνο του 2021, λόγω της συνεχιζόμενης επίδρασης των περιορισμών που σχετίζονται με την COVID-19, των αρνητικών επιπτώσεων από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες καθώς και της σύγκρισης με το προ της πανδημίας πρώτο τρίμηνο του 2020. Συγκεκριμένα, ανήλθαν σε 95,884 εκατ. ευρώ έναντι 135,897 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων κατά 22%, σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, στον κλάδο υαλουργίας λόγω της συνεχιζόμενης ανάκαμψης του όγκου πωλήσεων γυάλινων φιαλών. Ισχυρή ήταν η ανάπτυξη των πωλήσεων στην Ασία λόγω αύξησης μεριδίου αγοράς. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη και στην Αφρική συνέχισαν να επηρεάζονται από τις μειωμένες επενδύσεις σε επαγγελματικά ψυγεία λόγω της πανδημίας.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 14,441 εκατ. ευρώ από 20,538 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2020, μειωμένα κατά 29,7%, τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν στα 9,903 εκατ. ευρώ έναντι 14,890 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 33,5% ενώ τα καθαρά κέρδη στα 1,208 εκατ. ευρώ από 4,445 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 72,8%.
Παρά τη μείωση των πωλήσεων, το περιθώριο EBITDA κυμάνθηκε στα επίπεδα του περυσινού τριμήνου. Βελτίωση του περιθωρίου στον κλάδο υαλουργίας λόγω αύξησης των τιμών, ενώ η χαμηλή απορρόφηση του σταθερού κόστους και η αύξηση του κόστους πρώτων υλών επηρέασαν το περιθώριο του κλάδου επαγγελματικής ψύξης.
Η ρευστότητα διατηρήθηκε σε επαρκή επίπεδα, 62 εκατ. ευρώ σε ταμειακά διαθέσιμα και 13 εκατ. ευρώ σε διαθέσιμες πιστωτικές γραμμές για την κάλυψη του κόστους χρηματοδότησης και των απαιτήσεων σε κεφάλαιο κίνησης το 2021.
Ο Νίκος Μαμουλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass, σχολίασε: «Όπως ήταν αναμενόμενο, τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου είναι ενδεικτικά των συνεχιζόμενων επιπτώσεων της πανδημίας, αν και παρατηρείται σταδιακή βελτίωση των τάσεων. Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την ισχυρή ανάκαμψη του όγκου πωλήσεων στον κλάδο Υαλουργίας στη Δυτική Αφρική και την επιτυχημένη υλοποίηση της εμπορικής στρατηγικής μας, που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου αγοράς στην Ασία και τη σύναψη νέων συνεργασιών για τη Frigoserve. Παρά τη μεγάλη αβεβαιότητα που υπάρχει σχετικά με τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς και τον ρυθμό και την κλίμακα της οικονομικής ανάκαμψης, πιστεύουμε ότι θα επιτύχουμε αύξηση πωλήσεων και βελτίωση του περιθωρίου EBITDA το 2021».
Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!