Μεγάλο έργο υποδομών, εθνικού επιπέδου προς υλοποίηση είναι από τη Μεγάλη Δευτέρα το έργο επέκτασης της γραμμής 2 του Μετρό από το Ελληνικό στη Γλυφάδα. Η απόφαση αυτή ελήφθη από το Υπουργικό Συμβούλιο την περασμένη εβδομάδα, το οποίο συνεδρίασε υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η συγκοινωνιακή μελέτη για την τεκμηρίωση της σκοπιμότητας της βέλτιστης λύσης για τη χάραξη της επέκτασης της γραμμής 2 του Μετρό στα νότια προάστια της Αττικής, στην περιοχή της Γλυφάδας, θα χωροθετηθούν συνολικά τρεις σταθμοί:
- ο πρώτος σταθμός θα βρίσκεται κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας,
- ο δεύτερος σταθμός θα γίνει στη διασταύρωση της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη και
- ο τρίτος σταθμός θα γίνει στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα, όπου θα συναντήσει το τραμ, όπως και τον βασικό κόμβο αστικών συγκοινωνιών.
Το κόστος της επέκτασης εκτιμάται στα 200 -250 εκατ. ευρώ. Προσφάτως σύμφωνα με πληροφορίες, ολοκληρώθηκε η συγκοινωνιακή μελέτη για την τεκμηρίωση της σκοπιμότητας της βέλτιστης λύσης για την χάραξη της επέκτασης με την οποία ολοκληρώνεται το νότιο άκρο της γραμμής.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η βέλτιστη χάραξη περιλαμβάνει μία επέκταση περίπου 4,5 χιλιομέτρων και κλείδωσε τη χωροθεσία για συνολικά τρεις σταθμούς. Πρόκειται για τους σταθμούς: Πλατεία Μακεδονίας, Άνω Γλυφάδα και Γλυφάδα.
Η χάραξη - Πού θα κατασκευαστούν οι 3 νέοι σταθμοί
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την προτιμητέα λύση, η χάραξη ξεκινά από τον σημερινό τερματικό σταθμό Μετρό στο Ελληνικό, στρίβει νοτιο-ανατολικά προς την Άνω Γλυφάδα και ο πρώτος σταθμός θα βρίσκεται κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας.
Ο νέος σταθμός «Πλατεία Μακεδονίας» της επέκτασης της Γραμμή 2 του Μετρό προς Γλυφάδα
Στη συνέχεια, η σήραγγα θα στρίβει προς τη Λ.Βουλιαγμένης και ο δεύτερος σταθμός θα γίνει στη διασταύρωση της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη.
Ο νέος σταθμός «Ανω Γλυφάδα» της επέκτασης της Γραμμή 2 του Μετρό προς Γλυφάδα
Από εκεί η σήραγγα θα συνεχίζει πορεία προς τη θάλασσα για να τερματίσει με τρίτο και τερματικό σταθμό στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.
Ο νέος σταθμός «Γλυφάδα» της επέκτασης της Γραμμή 2 του Μετρό προς Γλυφάδα
Αυτό είναι το πρώτο βήμα από τα πολλά που θα χρειαστούν για να ωριμάσει το έργο και να φτάσουμε στην υλοποίηση. Χρειάζονται γεωτεχνικές, στατικές, τοπογραφικές μελέτες, μελέτες κόστους-οφέλους, περιβαλλοντικές κ.α. που θα δημιουργήσουν την τεχνική αρτιότητα του έργου.
Ακολούθως θα χρειαστεί να μπει στην ουρά υλοποίησης αλλά και εύρεση χρηματοδότησης. Μην ξεχνάμε πως λόγω της κρίσης η ανάπτυξη του δικτύου Μετρό στην Αθήνα έμεινε πίσω και ιδίως η γραμμή 4 που χρειάστηκε 16 χρόνια από την πρώτη εξαγγελία για να μπει σε φάση υλοποίησης.
Το κόστος για τη συγκεκριμένη επέκταση δεν έχει προς το παρόν καθοριστεί αλλά πηγές της αγοράς θεωρούν πως θα κινηθεί σε ένα επίπεδο 350-400 εκατ. ευρώ.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!