Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Μονοψήφια πτώση του όγκου πωλήσεων – Ικανοποίηση για τις εξαγωγές

Μειωμένος κατά 9% ήταν ο όγκος πωλήσεων της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας το 2020 συγκριτικά με το αμέσως προηγούμενο έτος, καθώς η πανδημία Covid-19 -και οι επιπτώσεις αυτής- αποτέλεσε καταλυτικό παράγοντα για τη διαμόρφωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας. Ειδικότερα στην Ελλάδα, o όγκος μειώθηκε κατά 26%, ποσοστό αντίστοιχο με τη συνολική πτώση της εγχώριας αγοράς ζύθου, με βασικούς παράγοντες επιρροής το ανενεργό κανάλι της κρύας αγοράς για την περίοδο των περιοριστικών μέτρων που εφαρμόστηκαν καθολικά στην εστίαση και τη δραματική πτώση του τουρισμού.

Οπως ήταν αναμενόμενο, αρνητικά επηρεάστηκε και ο τζίρος της εταιρείας, σημειώνοντας πτώση 31% λόγω αλλαγής στην σύνθεση των πελατών, λόγω των περιοριστικών μέτρων για το 1/3 της χρονιάς, ενώ σε αρνητικό έδαφος έκλεισαν τα λειτουργικά κέρδη (-4,47 εκατ. ευρώ).

Από την άλλη πλευρά, η πορεία των εξαγωγών κατά το 2020 κυμάνθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα, παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικράτησαν, αντιπροσωπεύοντας το 9,5% της παραγωγής της με τα ελληνικά σήματα Mythos και FIX Hellas, αυξάνοντας το μερίδιο τους στον συνολικό όγκο πωλήσεων.

Βασικά Οικονομικά Μεγέθη 2020 2019

Όγκος Πωλήσεων (χιλ. HL) 1.111 1.226

Καθαρά Έσοδα Πωλήσεων (€ εκατ.) 109,3 158,5

Λειτουργικά Αποτελέσματα (EBIT) (€ εκατ.) -4,47 15,78

Νέα λανσαρίσματα

Αναφορικά με το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο, η εταιρεία εστίασε τόσο στην περαιτέρω διεύρυνση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων της, στις κατηγορίες της μπύρας και της μπύρας χωρίς αλκοόλ, όσο και σε επενδύσεις που αφορούν στην παραγωγική διαδικασία των προϊόντων της, καθώς και στη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών της προς τους πελάτες και συνεργάτες της, επιδεικνύοντας ευελιξία και άμεση προσαρμοστικότητα.

Συγκεκριμένα, λανσαρίστηκαν τα εξής νέα προϊόντα: η light lager μπύρα Mythos Ice, η νέα μπύρα χωρίς αλκοόλ Mythos 0.0% και η νέα Guinness IPA. Παράλληλα, παρουσιάστηκαν στην ελληνική αγορά νέες συσκευασίες των προϊόντων Carlsberg, Kronenbourg 1664 Blanc και Somersby. Οι επενδύσεις στην παραγωγική διαδικασία και στις υποδομές αφορούν κυρίως στην ενίσχυση της γραμμής στη συσκευασία του κουτιού, στη βελτιστοποίηση του εξοπλισμού και των υποδομών σχετικά με την Υγεία & Ασφάλεια (Health & Safety) που αποτελεί και βασική προτεραιότητα, στη δημιουργία νέων υπηρεσιών που αφορούν κυρίως στο νέο τμήμα Customer Service της εταιρείας, στη βελτίωση των υποδομών του DraughtMaster™ Club και στην ενίσχυση των τεχνολογικών υποδομών σε όλες τις εγκαταστάσεις της.

Συνολικά, το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας περιλαμβάνει 18 εμπορικά σήματα, εκ των οποίων τα ακόλουθα 12 είναι εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα: FIX Hellas, FIX Dark, FIX Άνευ, Mythos, Mythos Radler, Mythos 0.0%, Mythos Ice, Kaiser, Henninger, Tuborg Soda, Tuborg Tonic Water και η σειρά φυσικών αναψυκτικών της Tuborg σε 3 γεύσεις (Lemon / Lime-Green Tea / Orange-Cinnamon Soda). Παράλληλα, η εταιρεία εισάγει και διανέμει στη χώρα μας διεθνώς αναγνωρισμένα σήματα, όπως: δανέζικη Carlsberg, τη γαλλική Kronenbourg 1664 Blanc, τις ιρλανδικές μπύρες Guinness και Kilkenny, τη βέλγικη Grimbergen, την ιταλική Angelo Poretti, τη βαυαρικής προέλευσης weissbier Schneider Weisse και τον ανθρακούχο μηλίτη Somersby.

Επενδύσεις 3,5 εκατ. ευρώ

Παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούσαν, προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 3,5 εκατ. ευρώ που αφορούσαν σε εξοπλισμό για τον συνεχή εκσυγχρονισμό των παραγωγικών της μονάδων, σε τεχνολογικό εξοπλισμό και εκσυγχρονισμό των συστημάτων της και σε εξοπλισμό σχετικά με την Υγεία & Ασφάλεια σε όλες τις εγκαταστάσεις της.

Θυμίζουμε ότι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει 2 ιδιόκτητες παραγωγικές μονάδες, στην Βόρεια Ελλάδα στην περιοχή της Σίνδου και στην κεντρική Ελλάδα στην περιοχή της Ριτσώνας αντίστοιχα, με ετήσια παραγωγική δυνατότητα που ξεπερνά τα 2,1 εκατ. εκατόλιτρα, όπου παράγονται 12 προϊόντα. Επενδύοντας συνεχώς στις υποδομές της, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία τηρεί τη δέσμευση της, για την απρόσκοπτη συνέχιση του επενδυτικού της πλάνου, στοχεύοντας τόσο στην ανοδική πορεία της όσο και στην πλήρη κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών/συνεργατών/πελατών της.

Οι προβλέψεις για το 2021

Η πανδημία COVID-19 συνεχίζει να επηρεάζει την επιχειρηματική απόδοση, πράγμα που σημαίνει μια δύσκολη αρχή για το 2021. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, η αβεβαιότητα που σχετίζεται με την έκταση και το μήκος της πανδημίας, τις περαιτέρω κυβερνητικές ενέργειες, τις αντιδράσεις των καταναλωτών και τις μακροοικονομικές εξελίξεις παραμένει υψηλή και μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην επιχειρηματική απόδοση. Η εταιρεία, αναγνωρίζοντας τον κίνδυνο αυτό από τις αρχές τις πανδημίας σε πλήρη συνεργασία και με τον Όμιλο Carlsberg, εφοδιάστηκε με εργαλεία για να μπορέσει να ανταπεξέλθει σε περαιτέρω επιπτώσεις που μπορεί να επιφέρει η πανδημία COVID-19.

Και για τη φετινή χρονιά, η εταιρεία εξακολουθεί να έχει ως βασική προτεραιότητα τις υποδομές και τον εξοπλισμό σχετικά με την Υγεία & Ασφάλεια και τα τεχνολογικά εργαλεία προς όφελος των εργαζομένων και πελατών της. Παράλληλα, βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα για την υλοποίηση των εμπορικών της πλάνων σε όλα τα κανάλια δραστηριοποίησής της, σύμφωνα και με τη σταδιακή επανεκκίνηση της αγοράς, ενώ ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στο κομμάτι των εξαγωγών, με ενίσχυση της παρουσίας της σε υφιστάμενες και είσοδο σε νέες αγορές .

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ