Νέα
  • ΓΔ: 1401.18 +0.25%
  • Τζίρος: 7,22 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Tesla: Κατακόρυφη πτώση της μετοχής μετά από δυστύχημα - Πώς επηρεάζεται ο ανταγωνισμός

Tesla / Πηγή: AP
Tesla / Πηγή: AP

Μετά από τη θανατηφόρα συντριβή ενός Model S του 2019 αργά το Σάββατο στο Τέξας, το οποίο στη συνέχεια τυλίχθηκε στις φλόγες με αποτέλεσμα το θάνατο των δύο επιβαινόντων, η μετοχή της Tesla σημείωσε τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση της σε διάστημα ενός μήνα.

Σύμφωνα με το διεθνή Τύπο, οι τοπικές αρχές δήλωσαν πως στο αυτοκίνητο είχε ενεργοποιηθεί ο αυτόματος πιλότος και κανένα από τα θύματα δεν βρέθηκε στη θέση του οδηγού.

Υπενθυμίζεται πως η Tesla έχει αντιμετωπίσει και στο παρελθόν αντίστοιχη κριτική από ομοσπονδιακούς αξιωματούχους, οι οποίοι συνδέουν τον κίνδυνο πυρκαγιάς με τη λειτουργία των μπαταριών, καθώς επίσης και με τη λειτουργία του αυτόματου πιλότου.

Υπενθυμίζεται πως στο παρελθόν 50χρονος οδηγός του Tesla Model 3, έχασε τη ζωή του μετά από σύγκρουση με ένα φορτηγό σε αυτοκινητόδρομο στην Φλόριντα. Οι ερευνητές είχαν δηλώσει τότε πως το ημιαυτόματο σύστημα οδήγησης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου βρισκόταν σε λειτουργία εκείνη τη στιγμή και πως ούτε το σύστημα, αλλά ούτε ο οδηγός μπόρεσαν να αντιδράσουν.

Η συντριβή στη Delray Beach αποτελεί ένα από τα δύο θανατηφόρα ατυχήματα της Tesla στη Φλόριντα. Μία εβδομάδα νωρίτερα ένας οδηγός Model S έχασε τον έλεγχο του οχήματός του στο Davie της Φλόριντα, διέσχισε τις τρεις λωρίδες και προσέκρουσε σε δέντρα που υπήρχαν στην διαχωριστική νησίδα. 

Σύμφωνα με τον διεθνή Τύπο, μετά και από την ανακοίνωση της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Μεταφορών Εθνικών Οδών για την έναρξη έρευνας για το ατύχημα, οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας του Έλον Μασκ σημειώνουν πτώση έως και 6,5% στη Wall Street.

Σε αυτό το πλαίσιο η μετοχή της Tesla υποχώρησε στα 691,80 δολάρια, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση από τις 18 Μαρτίου.

Η ανάρτηση Musk

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla Elon Musk υπεραμύνθηκε του συστήματος, αναρτώντας στην προσωπική του σελίδα στο twitter πως ένα Tesla με σύστημα Autopilot έχει 10 φορές λιγότερες πιθανότητες ατυχήματος από ένα μέσο όχημα.

Οι αναλυτές

Παράλληλα, οι αναλυτές εστιάζουν στις επιπτώσεις που καλούνται να διαχειριστούν οι νεοσύστατες εταιρείες του κλάδου της ηλεκτροκίνησης και το ενδεχόμενο να χάσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, όταν την ίδια στιγμή οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Mercedes-Benz AG και η Stellantis NV,  ετοιμάζονται να λανσάρουν στην αγορά τα νέα μοντέλα τους.

Μετοχές μικρότερων εταιρειών του κλάδου της ηλεκτροκίνησης μεταξύ των οποίων η Nikola Corp., η Workhorse Group Inc., η Lordstown Motors Corp. και η Fisker Inc. υποχωρούν παράλληλα με την πτώση της Tesla.

Πρόσφατα η Stellantis ανακοίνωσε πως στοχεύει στον τριπλασιασμό των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως το 2021. Ο τέταρτος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο θέλει να ξεπεράσει τις 400.000 πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τις 139.000 που πούλησε πέρσι.

Η εταιρεία που προέκυψε από τη συγχώνευση των 52 δισ. δολαρίων μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών Fiat Chrysler (FCA) και Groupe (PSA) σχεδιάζει, επίσης, να διαθέτει πλήρως ηλεκτρικές ή υβριδικές εκδόσεις όλων των μοντέλων της στην Ευρώπη έως το 2025, ακολουθώντας την τακτική που έχουν χαράξει οι ανταγωνιστές της. Το επόμενο διάστημα πρόκειται να παρουσιάσει μια σειρά ηλεκτρικών ή υβριδικών οχημάτων έως το 2025, συμπεριλαμβανομένων 10 νέων μοντέλων για το 2021, σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο Κάρλος Ταβάρες. «Από το Dodge έως το Maserati, κάθε νέο μοντέλο που ξεκινά η εταιρεία έως το 2025 θα προσφέρει στους πελάτες μας και την «ηλεκτρική» εκδοχή του», υπογραμμίζει ο Ταβάρες.

Σε πρόσφατη έκθεσή της, η Deutsche Bank, εκτιμά πως η Volkswagen θα μπορούσε το 2022 να ξεπεράσει σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων την Tesla, αρκεί να συνεχίσει να χρηματοδοτεί πρότζεκτ γύρω από την ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με την έκθεση της γερμανικής τράπεζας, ο κλάδος με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Volkswagen θα μπορούσε έως τον επόμενο χρόνο να έχει αποτίμηση 195 δισ. ευρώ -περισσότερο από όσο αξίζει σήμερα όλη η εταιρεία- εάν αξιολογούνταν όπως οι ανταγωνίστριές της Tesla και Nio. Μάλιστα, η Deutsche Bank αυξάνει κατά 46% την τιμή-στόχο για τη μετοχή της VW, στα 270 ευρώ. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι πλέον η πολυτιμότερη εταιρεία της χώρας για πρώτη φορά μετά το σκάνδαλο ντίζελ του 2015, εκθρονίζοντας τον γίγαντα λογισμικού SAP ως η μεγαλύτερη εταιρεία του γερμανικού δείκτη DAX.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ