Διπλάσιο είναι το κόστος εισαγωγής των προϊόντων για την Jumbo, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας Απόστολος Βακάκης, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών, καθώς «εξαιτίας της πανδημίας του κορoνοϊού, η εφοδιαστική αλυσίδα έχει διαταραχθεί. Λόγω της αύξησης των ναύλων και των τιμών των πρώτων υλών, το κόστος μεταφοράς προϊόντων έχει διπλασιαστεί, με αποτέλεσμα την αύξηση των εξόδων για τις επιχειρήσεις. Είμαστε σε θέση όμως, να αντιμετωπίσουμε αυτή την πίεση ικανοποιητικά».
Σε ερώτηση αναλυτή για τα αποθέματα των προϊόντων της Jumbo, ο κ. Βακάκης τόνισε πως, «η πανδημία του κορονοϊού μας ανάγκασε να παραμείνουμε κλειστοί για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Επομένως, ορισμένα προϊόντα έληξαν και τα πετάξαμε. Αυτή τη στιγμή στόχος μας είναι να πουλήσουμε το stock, όχι να αυξήσουμε τα προϊόντα στις αποθήκες μας».
Χαμένες χρονιές
Σχετικά με τις προβλέψεις του για το ύψος των φετινών πωλήσεων της αλυσίδας, ο πρόεδρος της Jumbo σημείωσε πως, «για το λιανεμπόριο, τόσο το 2020, όσο και το 2021, είναι δύο χαμένες χρονιές. Υπάρχει αβεβαιότητα, καθώς η πανδημία πότε βρίσκεται σε έξαρση και πότε υποχωρεί. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούμε να προβλέψουμε τον αντίκτυπο της πανδημίας».
Καλύτερο το 2021
Πάντως ο κ. Βακάκης τόνισε πως «παρά την αβεβαιότητα, η φετινή χρονιά αναμένεται να είναι καλύτερη από την περυσινή. Ευχόμαστε να πιάσουμε τις πωλήσεις του 2019, αλλά είναι σχεδόν απίθανο να συμβεί αυτό». Στο α΄ τρίμηνο του 2021 οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo υποχώρησαν κατά 11% εξέλιξη που αποδίδεται κυρίως στην έλλειψη δραστηριότητας στην ελληνική αγορά, όπου ο όμιλος πραγματοποιεί το 53% των πωλήσεων του.
Νέα καταστήματα
Η εταιρεία έχει ως στόχο να προσθέσει στο δυναμικό της τουλάχιστον 25 νέα καταστήματα στην επόμενη πενταετία. Στα άμεσα σχέδια εντάσσονται νέα καταστήματα σε Ελλάδα και Ρουμανία (Craiova) για φέτος, δύο νέα καταστήματα σε Ρουμανία και ένα σε Κύπρο το 2022 και νέο κατάστημα στη Βουλγαρία εντός της ερχόμενης διετίας.
Ηλεκτρονικές πωλήσεις
Αναφορικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο, εντός του 2021, η Jumbo αναμένεται να ενεργοποιήσει το ηλεκτρονικό της κατάστημα στη Ρουμανία, για την υποστήριξη του οποίου έχει ήδη επενδύσει 35-40 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με εκτίμηση του κ. Βακάκη, το ρουμανικό e-shop μπορεί να προσφέρει σε ετήσια βάση τον τζίρο 2 ή 3 καταστημάτων Jumbo. Σε ότι αφορά το ηλεκτρονικό κανάλι στην Ελλάδα εκτίμησε πως θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με ρυθμό 30% σε ετήσια βάση, ωστόσο, θα αποτελεί συμπληρωματική δραστηριότητα, μια και η ανάπτυξη του δικτύου της αλυσίδας στη χώρα είναι ώριμη.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!