Μεγάλη έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό δίνει η αλυσίδα Μασούτης. Ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Ψηφιακού Μετασχηματισμού, Σάββας Τορτοπίδης, τονίζει στο imerisia.gr ότι «ο ιδιοκτήτης της αλυσίδας, ο κ. Γιάννης Μασούτης, από πολύ νωρίς, είχε βάλει ψηλά την τεχνολογία στα "όπλα" της εταιρείας για να την εξελίξει, να την ψηφιοποιήσει και να την κάνει πιο αποδοτική». Από το 2014, που ανέλαβε ο κ. Τορτοπίδης το συγκεκριμένο project εκσυγχρονισμού του τρόπου λειτουργίας της αλυσίδας, μέχρι σήμερα, η εταιρεία έκανε πολλά βήματα προόδου, με επιστέγασμα την περυσινή της διάκριση, ως η πιο ψηφιακή εταιρεία του 2020 (Impact Bite Awards).
Ταχύτατη προσαρμογή
Πηγές της αλυσίδας σημειώνουν ότι, «ο οργανισμός έχει αποκτήσει μεθοδολογία και εργαλεία, με τα οποία μπορεί να αντιλαμβάνεται άμεσα τι συμβαίνει, εντός και εκτός. Παράλληλα, παρακολουθώντας διάφορους δείκτες, έχει δημιουργήσει κατάλληλους μηχανισμούς, ώστε να μπορεί να προσαρμόζεται γρήγορα σε κάθε αλλαγή». Ανέφεραν χαρακτηριστικά την ταχύτατη ενσωμάτωση της Προμηθευτικής, μέσα σε ένα μήνα.
«Με συνεργασίες πάμε μπροστά»
Ιδιαίτερη έμφαση δίνει η αλυσίδα και στο e-shop. Οπως αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας «λειτουργούσαμε εδώ και 4 χρόνια μέσω του scan & shop, ωστόσο ήταν αφορμή για να ξεκολλήσουμε από τους, χαμηλούς τζίρους του ηλεκτρονικού καταστήματος και να φθάσουμε στο 2% επί του συνολικού τζίρου. Μάλιστα, καταφέραμε να ανεπεξέλθουμε στην αυξημένη ζήτηση, και να καλύψουμε με επιτυχία 45 πόλεις στην Ελλάδα».
Πολλές από τις εξελίξεις που σημειώθηκαν στον κλάδο το 2020... ήρθαν για να μείνουν. Αναφερόμενη, μεταξύ άλλων, σε συνεργασίες, όπως με το BOX της Cosmote, το you.gr του ομίλου Quest και τη Βιοκαρπέτ, η διοίκηση της εταιρείας σημειώνει ότι πηγαίνουν πολύ καλά, αποκαλύπτει δε ότι, στο εγγύς μέλλον, θα δούμε και άλλες αντίστοιχες κινήσεις, υπογραμμίζοντας πως, «με συνεργασίες πάμε μπροστά».
«Πιο κοντά στον τελικό καταναλωτή»
Ο Μανώλης Συμεωνίδης, E-commerce Category Manager της εταιρείας υπογραμμίζει πως «χαρτογραφώντας το νέο και δυναμικά εξελισσόμενο περιβάλλον, καταλήγουμε πως οι στρατηγικές συμμαχίες θα μας φέρουν ακόμη πιο κοντά στον τελικό καταναλωτή. Το ηλεκτρονικό εμπόριο κατέχει υψηλή θέση στη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας μας, συνεχίζοντας την υλοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού μας. Στην προσπάθειά μας να ενώσουμε το σήμερα με το αύριο, αλλά και στη διασύνδεση του online και offline κόσµου, έχουμε αναπτύξει ένα ηλεκτρονικό περιβάλλον, στο οποίο συγκεντρώνουμε τα χαρακτηριστικά, που μας έχουν κατατάξει ψηλά στην προτίμηση των καταναλωτών χρόνια τώρα, όπως η απλότητα, η αμεσότητα, η ειλικρίνεια, η εμπιστοσύνη και η ανάδειξη της σπουδαιότητας του κάθε καταναλωτή ξεχωριστά. Ενσωματώνουμε σύγχρονες τεχνολογίες, καινοτόμες μεθοδολογίες, αλλά με τον πιο απλοϊκό τρόπο, έτσι ώστε οι ηλεκτρονικοί καταναλωτές να αισθάνονται ασφάλεια και εμπιστοσύνη για τις συναλλαγές τους. Τέλος, η προσπάθεια αυτή ολοκληρώνεται από ένα ποιοτικό customer support center, με σημαντικότερο στόχο για εμάς τη βέλτιστη αγοραστική εμπειρία του καταναλωτή".
Οι συνεργασίες με you.gr και Βιοκαρπέτ
Σύμφωνα με τον κ. Συμεωνίδη, «το you.gr, ένα από τα μεγαλύτερα e-shop της χώρας, είναι ο πρώτος συνεργάτης που εντάχθηκε στη νέα μας ενότητα, διαθέτοντας στα ηλεκτρονικά του ράφια περισσότερα από 20.000 προϊόντα από 600 brands, σε περισσότερες από 500 κατηγορίες, προσφέροντας τις καλύτερες προτάσεις της αγοράς σε είδη τεχνολογίας, καταναλωτικά ηλεκτρονικά, μικρές και μεγάλες ηλεκτρικές συσκευές για το σπίτι και είδη ψύξης θέρμανσης, μόδα, προϊόντα για τα hobby, τον αθλητισμό, το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα.
Ο δεύτερος κατά σειρά συνεργάτης, η Βιοκαρπέτ, αποτελεί εδώ και 70 χρόνια τη μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία χαλιών, χειροποίητων και μηχανής, μοκετών, φλοκάτης, λευκών ειδών και άλλων προϊόντων, που αφορούν στο δάπεδο και τη διακόσμηση του σπιτιού. Μέσα από την τεράστια ποικιλία που διαθέτει, έχει καταφέρει και είναι άρρηκτα συνυφασμένη με το χαλί και την ποιότητα, και να είναι η πρώτη επιλογή του καταναλωτικού κοινού. Η αγάπη της για την παράδοση την καθιστά τον μεγαλύτερο εισαγωγέα χαλιών στην Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια έχει εξασφαλίσει επώνυμες συνεργασίες με οίκους του εξωτερικού. Συγκεκριμένα, συνεργάζεται με την Cacharel και την Naf-Naf, γαλλικές εταιρείες, καταξιωμένες στον χώρο της μόδας και είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος στην Ελλάδα", τονίζει ο ίδιος.
Νέα προϊόντα στο marketplace
«Επιχειρώντας να αξιοποιήσουμε τη μεγάλη ανάπτυξη την οποία γνωρίζει το ηλεκτρονικό εμπόριο, προχωράμε στην μετεξέλιξη του ηλεκτρονικού μας καταστήματος σε ένα ψηφιακό shopping mall, προσπαθώντας να καλύψουμε όλο και περισσότερες αγοραστικές επιθυμίες των καταναλωτών μας για προϊόντα και υπηρεσίες, μέσα από το καθημερινό τους κανάλι συναλλαγών. Με άλλα λόγια μέσα από την νέα ενότητα "Οι συνεργάτες μας", δημιουργήσαμε ένα "one-stop-shop", όπου κυριαρχεί η απλότητα, η εμπιστοσύνη και η μοναδικότητα για τον καταναλωτή, όπου πέρα από τα προϊόντα της μασούτης ο καταναλωτής θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε επώνυμα προϊόντα που προσφέρουν κάποιες από τις πιο μεγαλύτερες και πιο αξιόπιστες εταιρίες κάθε κλάδου. Με τον τρόπο αυτό, δίνεται η δυνατότητα στους πελάτες μας να αγοράζουν επιπλέον προϊόντα απευθείας από συνεργαζόμενα καταστήματα, μια ανάγκη που προκύπτει, αναλύοντας τις νέες αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, όπου αναζητούν μέσα από γνώριμα και οικία για τους ίδιους περιβάλλοντα, να καλύπτουν όλο και περισσότερες ανάγκες του. Μέσα από ηχηρές στρατηγικές συνεργασίες που έχουν ήδη ξεκινήσει και θα ακολουθήσουν και άλλες το προσεχές διάστημα, θα εμπλουτιστεί ακόμη περισσότερο η προϊοντική γκάμα του eshop.masoutis.gr. Οι καταναλωτές μας έχουν την δυνατότητα να πλοηγηθούν και να αγοράσουν προϊόντα μέσα από εκατοντάδες νέες κατηγορίες, όπως είδη:
- για το σπίτι
- υγείας - ευεξίας και ομορφιάς
- smart living
- γυμναστικής
- για κατοικίδια ζώα
- μόδας
- ταξιδιού
- οπτικά
- χόμπι
- αυτοκινήτου και μηχανής
- προσωπικής φροντίδας».
Ικανοποίηση για marketplace…
Πώς πηγαίνει όμως το marketplace της εταιρείας; Ο κ. Συμεωνίδης σημειώνει πως, «στέφθηκε με επιτυχία ένα δυναμικό ξεκίνημα του marketplace μας, καθώς η ανταπόκριση των καταναλωτών μας στην νέα ενότητα ήταν μεγαλύτερη από την αναμενομένη, αφού ήταν κάτι που το επιζητούσαν. Μέσα από τη νέα ενότητα, ο απώτερος σκοπός μας είναι να ικανοποιήσουμε στο μέγιστο τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών μας, καθώς και να αναπτύξουμε στρατηγικές συμμαχίες με τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις σε μια σχέση win-win, που θα μας φέρνει όλο και πιο κοντά στον τελικό καταναλωτή. Υψίστης σημασίας για εμάς είναι η ύπαρξη κοινού οράματος με τους συνεργάτες μας, παρέχοντας την καλύτερη δυνατή αγοραστική εμπειρία στους πελάτες μας».
…και συνεργασία με το BOX
Στο πλαίσιο ανάπτυξης του E-Commerce, ενισχύοντας και ενδυναμώνοντας το πελατολόγιό της, η εταιρεία, σε συνεργασία με την Cosmote, εισήλθε με το eshop.masoutis.gr στην πλατφόρμα online delivery, Βox. Οπως αναφέρει ο κ. Συμεωνίδης, «ακολουθήσαμε την πρακτική όπου πηγαίνουμε πλέον εμείς στο περιβάλλον, που είναι πιο οικείο για τον πελάτη, αυτό που γνωρίζει και εξυπηρετείται ήδη για τις ηλεκτρονικές παραγγελίες του, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον καταναλωτή να παραγγείλει όλα τα προϊόντα supermarket από την εταιρεία μας, με παράδοση έως και αυθημερόν».
Η συνεργασία της Μασούτης με την πλατφόρμα online delivery του BOX, είναι διαθέσιμη σε 45 πόλεις της Ελλάδας όπου οι χρήστες πλέον, μπορούν πλοηγηθούν μέσα στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Μασούτης σε παραπάνω από 12.000 προϊόντα και χιλιάδες προσφορές. Οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη πλατφόρμα για παραγγελίες προϊόντων supermarket Μασούτης εισπράττουν πολλαπλά οφέλη:
- Συγκεντρώνουν άμεσα πόντους στην Mas Card από τις αγορές τους
- Κερδίζουν πόντους επιβράβευσης ΒΟΧ, κάθε φορά που παραγγέλνουν και μπορούν να τους εξαργυρώσουν σε μοναδικές εκπτώσεις και προνόμια
- Με παραγγελία ΒΟΧ κερδίζουν πακέτα δεδομένων για σερφάρισμα στο διαδίκτυο