Η αγορά πάει σε φθηνότερα προϊόντα επισήμαναν επεσήμαναν στελέχη της BSH Οικιακές Συσκευές (Bosch, Siemens, Gaggenau, Neff, Pitsos), με την εταιρεία να προσαρμόζει τη στρατηγική της προκειμένου να ανταποκριθεί στις νέες καταναλωτικές τάσεις.
Στην BSH αναμένουν οτι θα υπάρξει ήπια αύξηση στην πώληση των ηλεκτρικών συσκευών στην ελληνική αγορά, με παράλληλη μείωση στη μέση αξία τους. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία προβλέπει ότι θα διατηρήσει τα επίπεδα του 2024. O τζίρος των μεγάλων οικιακών συσκευών να φτάνει περίπου τα 560 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις. Το ποσό αυτό θα σημειώσει μια ελαφρά πτώση από τα 570 εκατ. ευρώ το 2024 και τα 684 εκατ. ευρώ το 2023, όταν η αγορά είχε ενισχυθεί από τα κυβερνητικά προγράμματα ανακύκλωσης. Η μείωση αυτή αποδίδεται κυρίως στην τάση των καταναλωτών να επιλέγουν φθηνότερες συσκευές, ενώ μεγάλο ποσοστό των αγορών γίνεται από ανάγκη παρά από επιλογή.
Όπως τόνισε ο Γιάννης Γρατσώνης, CEO της BSH, το 2025 αναμένεται να είναι έτος σταθεροποίησης για την αγορά, με αύξηση στον αριθμό των συσκευών, αλλά με πτώση στην μέση αξία τους. Στις κατηγορίες που βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση κατατάσσονται τα προϊόντα μαγειρέματος (κουζίνες, φούρνοι, απορροφητήρες), καθώς και τα εντοιχισμένα προϊόντα, τα οποία ενισχύονται από την αύξηση των νέων οικοδομών και των ανακαινίσεων. Για το 2024, ο Γιώργος Φενδάκης, CFO της BSH, ανέφερε ότι η χρονιά αποτέλεσε περίοδο προσαρμογής για την αγορά, αλλά για την BSH ήταν μια ακόμα απόδειξη της ανθεκτικότητας και της στρατηγικής εστίασης της εταιρείας. Παρά την αναμενόμενη πτώση του κύκλου εργασιών λόγω της ολοκλήρωσης του προγράμματος «Ανακυκλώνω - Αλλάζω Συσκευή», η BSH διατήρησε ισχυρή δυναμική και συνεχίζει με θετικές βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή της.
Ο κύκλος εργασιών της BSH στην ελληνική αγορά το 2024 ανήλθε στα 175 εκατομμύρια ευρώ, καταδεικνύοντας τη διατήρηση της ηγετικής θέσης της στην αγορά των οικιακών συσκευών. Η εταιρεία παρουσίασε θετικά αποτελέσματα σε τομείς όπως η φροντίδα ρούχων (+8%), η πλύση πιάτων (+11%) και τα καταναλωτικά προϊόντα όπως οι σκούπες stick (+35%). Ωστόσο, η κατηγορία ψύξης παρουσίασε πτώση 41% λόγω της εξάντλησης των επιδοτήσεων.
Η γενικότερη τάση στην ελληνική αγορά δείχνει μια αύξηση της αξίας των συσκευών μαγειρέματος (+3%) και φροντίδας ρούχων (+1,3%), ενώ παρατηρείται μείωση στις κατηγορίες ψύξης (-41%) και πλύσης πιάτων (-2%). Αντίθετα, οι μικρές συσκευές παρουσιάζουν άνοδο (+11%), ενδεικτική της αλλαγής των προτιμήσεων των καταναλωτών.
Στον τομέα του κλιματισμού, η BSH καταγράφει μονοψήφιες πωλήσεις και στόχος είναι η αύξηση του μεριδίου της στην αγορά. «Στόχος είναι το διψήφιο ποσοστό αύξησης στις πωλήσεις με τα κλιματιστικά Bosch και Πίτσος. Το ποσοστό συμμετοχής τους στο τζίρο μας αυτή τη στιγμή ειναι μόλις στο 4%» είπε ο κ. Γρατσώνης.

Παγκοσμίως, η BSH Οικιακές Συσκευές κατέγραψε κύκλο εργασιών 15,3 δισ. ευρώ το 2024, σημειώνοντας αύξηση 3% ή 7,5% σε προσαρμοσμένη βάση. Παρά τις προκλήσεις που προέκυψαν από τις οικονομικές συνθήκες και τη μειωμένη ζήτηση σε ορισμένες αγορές, η BSH κατάφερε να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της. Η στρατηγική της, με έμφαση στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα, παραμένει καθοριστική για την ανάπτυξή της.
Η BSH επένδυσε 835 εκατ. ευρώ στην έρευνα και ανάπτυξη, ποσό που αντιστοιχεί στο 5,5% του κύκλου εργασιών της, στοχεύοντας στην επιτάχυνση της μετατροπής καινοτόμων ιδεών σε εμπορικά προϊόντα. Η εταιρεία επενδύει επίσης σε ψηφιοποίηση και ενεργειακή αποδοτικότητα, ενώ ενισχύει τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας με προϊόντα όπως η Bosch Green Collection, που περιλαμβάνει συσκευές με μειωμένο ή ουδέτερο άνθρακα και βιολογικά πρώτα υλικά.