«Δεν είμαστε ξενοδόχοι, είμαστε έμποροι» με αυτό το σύνθημα Σάμι και Λούσι Φάις ετοιμάζονται να χτυπήσουν το καμπανάκι του Χρηματιστηρίου Αθηνών στις 27 Μαρτίου, που θα σημάνει την είσοδο της Fais Group στην Κύρια Αγορά του Χ.Α.
Έχοντας στη φαρέτρα του ένα γιγάντιο χαρτοφυλάκιο, που καλύπτει κάθε πορτοφόλι, από προσιτές επιλογές έως τα πιο πολυτελή brands, από τους τομείς της ένδυσης, υπόδησης, καλλυντικών, αξεσουάρ και αθλητικού εξοπλισμού και μια εντυπωσιακή ακίνητη περιουσία, η Φάις Συμμετοχών ξεκινά σήμερα τη δημόσια προσφορά της και θα διαρκέσει έως και την Παρασκευή 21 Μαρτίου.
Έπειτα από σχεδόν δύο δεκαετίες από την αποεπένδυσή του από την εισηγμένη Elmec Sport, ο Όμιλος επιστρέφει στο Χρηματιστήριο Αθηνών, εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε νέα κεφάλαια που θα ενισχύσουν περαιτέρω την επέκτασή του.
Ο Όμιλος στοχεύει να αντλήσει περί τα 53 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 42,4 εκατ. ευρώ θα προέρχονται από τη διάθεση των νέων μετοχών, όπως τόνισε ο Hasdai Capon, COO του Ομίλου, ο οποίος εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι ην ελληνική οικονομία και την ενίσχυση της κατανάλωσης, ανέφερε πως τα υψηλά ιδιωτικά καταθετικά αποθέματα θα οδηγήσουν σε βελτίωση των εισοδημάτων, με στόχο την ανάκτηση του οικονομικού επιπέδου της χώρας προ κρίσης.
Διεθνής παρουσία και πολυκαναλική στρατηγική
Ο Όμιλος έχει στο πορτοφόλιο τους πολλά διάσημα και luxury brands, όπως Kalogirou, Ferragamo, TOD’S, Hogan, Michael Kors, UGG, DKNY, Levi’s, Mango, Under Armour, Technogym, Wilson, Puma,Kiko Milano, και Harley Davidson. Δραστηριοποιείται σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία, καθώς και σε Τσεχία και Σλοβακία για το brand Kiko Milano. Διαθέτει, 110 φυσικά, 8 ψηφιακά καταστήματα, 12 outlet stores για τη διάθεση αποθεμάτων, 700 συνεργάτες χονδρικής και απασχολεί 1.250 εργαζομένους. Διατηρεί ηγετική θέση στα luxury και αθλητικά είδη με τις εκαι διαχειρίζεται 40 καταστήματα Kiko Milano σε Ελλάδα και εξωτερικό. Η στρατηγική ανάπτυξης επικεντρώνεται στην ενίσχυση του δικτύου, ιδιαίτερα σε μεγάλες επαρχιακές πόλεις.
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ο Όμιλος έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ, μεταξύ αυτών και η ανακαίνιση της ιστορικής Αγοράς Μοδιάνο. Με στόχο το 2030, προβλέπει την προσθήκη 50 νέων καταστημάτων.
Καλλυντικά, αθλητισμός και μοτοσυκλέτες
Η αυξημένη ζήτηση για καλλυντικά ενισχύει την Kiko Milano, με υψηλό περιθώριο κέρδους 67%. Σημαντική άνοδο καταγράφει και ο εξοπλισμός γυμναστικής στο σπίτι, με την Technogym να θεωρείται η «Rolls Royce» του χώρου.
Στο κομμάτι της μηχανοκίνησης, η Harley Davidson αναπτύσσεται δυναμικά στην ελληνική αγορά, καλύπτοντας ένα σημαντικό κενό στη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών και υπηρεσιών. Στα σχέδια του Ομίλου περιλαμβάνεται το άνοιγμα νέου καταστήματος Harley Davidson στη Βάρης-Κορωπίου, όπου εκτός από μηχανές, θα πουλά και ρουχα και αξεσουάρ της εμβληματικής εταιρείας, ενώ στο υπόγειο του καταστήματος θα λειτουργεί το service. Μάλιστα προσβλέπει σε σημαντικά έσοδα από τους 8.000 Χαρλεάδες που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.
Οι δασμοί
Όσον αφορά τους ευρωπαϊκούς δασμούς, οι οποίοι αναμένεται να επηρεάσουν τις εισαγωγές από τις Ηνωμένες Πολιτείες λόγω της εμπορικής πολιτικής της νέας αμερικανικής ηγεσίας, ο COO του Fais Group τόνισε ότι έχουν ήδη αποκτηθεί 50 μηχανές, οι οποίες βρίσκονται καθ' οδόν προς την Ελλάδα. Η αγορά τους πραγματοποιήθηκε πριν την επιβολή των νέων δασμών, δίνοντας στον όμιλο στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι των επερχόμενων εξελίξεων.
Παράλληλα, αρκετές εταιρείες αμερικανικής προέλευσης στον τομέα της ένδυσης και της υπόδησης έχουν προνοήσει να μεταφέρουν τη νομική τους έδρα σε ευρωπαϊκές χώρες. Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζουν τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς τους και αποφεύγουν τις επιπτώσεις των νέων εμπορικών περιορισμών.
Οικονομικές προβλέψεις και αναπτυξιακή πορεία
Το 2024 ο Όμιλος κατέγραψε πωλήσεις 200 εκατ. ευρώ και EBITDA 40 εκατ. ευρώ, ενώ το 2025 αναμένεται τζίρος 215 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 22 εκατ. ευρώ. Η μερισματική πολιτική στοχεύει σε απόδοση 4% από το 2024. Από τα 45 εκατ. ευρώ που θα αντληθούν μέσω της δημόσιας εγγραφής, τα 15 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την αποπληρωμή δανείων, ενισχύοντας τη χρηματοοικονομική σταθερότητα του Ομίλου.
Ακίνητη περιουσία και στρατηγική αξιοποίησης
Ο Όμιλος διαθέτει ακίνητα αξίας 70 εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων ξενοδοχείο στη Σαντορίνη (Radisson Blu Zaffron Resort), την Αγορά Μοδιάνο και το One Salonica Outlet Mall στη Θεσσαλονίκη, οικόπεδο στο Λαύριο, κτίριο στον Άλιμο, ακίνητο στην Αγία Πελαγία Κρήτης και άλλες εμπορικές ιδιοκτησίες. Η στρατηγική του επικεντρώνεται στην αξιοποίηση ή την πώληση ακινήτων για μέγιστη απόδοση.
Με ευέλικτη στρατηγική, πολυκαναλική προσέγγιση και διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο, ο Ομιλος Fais Group διαμορφώνει το μέλλον του εμπορίου και της λιανικής στην Ελλάδα και το εξωτερικό, επιδιώκοντας σταθερή ανάπτυξη και επενδύσεις σε δυναμικούς τομείς.
