Νέα
  • ΓΔ: 1652.34 +1.69%
  • Τζίρος: 89,22 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

H&M: Από τα pre-loved ρούχα και τους έξυπνους καθρέφτες στην κυκλική μόδα – Πώς σχεδιάζει να πετύχει το net-zero

Τα pre-owned (μεταχειρισμένα) ρούχα κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος, ιδιαίτερα μεταξύ των νέων, οι οποίοι αναζητούν οικονομικές επιλογές χωρίς να θυσιάζουν την ποιότητα, ενώ παράλληλα επιθυμούν να καταναλώνουν με οικολογική συνείδηση. Ο σύγχρονος καταναλωτής στρέφεται προς μια πιο υπεύθυνη αγοραστική συμπεριφορά, επιλέγοντας ρούχα που συνδυάζουν τη βιωσιμότητα με την προσιτή τιμή.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής της για τη βιωσιμότητα, η σουηδική εταιρεία H&M προχωρά στην ενσωμάτωση της πώλησης μεταχειρισμένων ρούχων σε όλα τα φυσικά της καταστήματα, και αυτών στην Ελλάδα, καθώς και στις ψηφιακές της πλατφόρμες. Αναγνωρίζοντας την αυξανόμενη ανάγκη για βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις, η H&M συνεχώς επενδύει στην κυκλική μόδα και τις πράσινες επενδύσεις, δημιουργώντας ένα πιο υπεύθυνο και οικολογικό μοντέλο για την παγκόσμια βιομηχανία μόδας, το οποίο αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στο μέλλον της αγοράς, όπως επισήμαναν στελέχη της H&M Group σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στα κεντρικά γραφεία του ομίλου στη Στοκχόλμη. Με ορίζοντα το 2030, σχεδιάζει να πετύχει με μια σειρά από δράσεις μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 56%, ώστε μέχρι το 2040 να έχει κλιματική ουδετερότητα (net-zero). 

Pre-Loved: Η δυναμική συλλογή μεταχειρισμένων ρούχων

Η αγορά second-hand αναπτύσσεται ταχύτερα από την παραδοσιακή και αναμένεται να καταλάβει το 15-20% της βιομηχανίας ένδυσης μέχρι το 2030, με τους Millennials και Gen Z να τα προτιμούν για την οικονομία και το μοναδικό στυλ τους. Η συλλογή second-hand ρούχων της H&M φέρει την ονομασία Pre-Loved και είναι ήδη διαθέσιμη σε εννέα φυσικά καταστήματα της αλυσίδας, με στόχο τη διεθνή της επέκταση. Μέσω αυτής της συλλογής, οι καταναλωτές μπορούν να αποκτήσουν ρούχα – ακόμα και επώνυμων brands – σε προσιτές τιμές, συμβάλλοντας στη μείωση της υπερκατανάλωσης και στη βιωσιμότητα της βιομηχανίας της μόδας.

Εκτός από τη διάθεση μεταχειρισμένων ενδυμάτων, η H&M επενδύει και σε άλλες πρακτικές βιώσιμης μόδας, όπως:

  • Υπηρεσίες επισκευής ρούχων,
  • Ενοικίαση ενδυμάτων,
  • Συμβουλευτικές υπηρεσίες για τη σωστή φροντίδα των υφασμάτων, ώστε να αυξηθεί η διάρκεια ζωής τους.

Μάλιστα η H&M διερευνά επέκταση συνεργασίας με ηλεκτρονικές πλατφόρμες μεταπώλησης ρούχων, επιδιώκοντας μεγαλύτερο έλεγχο στη διαδικασία και βελτίωση των υπηρεσιών της στον τομέα της κυκλικής μόδας. Η Sofia Mahlen, υπεύθυνη του project Circular Business Models, δήλωσε ότι ο όμιλος H&M είναι βασικός μέτοχος στην πλατφόρμα Sellpy, που δραστηριοποιείται σε 24 αγορές και επιτρέπει την αγορά και πώληση μεταχειρισμένων ρούχων.

Επενδύσεις στην ανακύκλωση και τις βιώσιμες πρώτες ύλες

Η H&M δίνει επίσης προτεραιότητα στη χρήση πρώτων υλών που μπορούν να ανακυκλωθούν ή που παράγονται με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Στο πλαίσιο αυτό, έχει δημιουργήσει το επενδυτικό πρόγραμμα H&M Group Ventures, μέσω του οποίου στηρίζει 31 καινοτόμες startups σε όλο τον κόσμο. Το πρόγραμμα αυτό ανοίγει τον δρόμο και για ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της βιώσιμης μόδας.

Το 2023, ο όμιλος H&M δαπάνησε περίπου 2,1 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες για την αγορά ανακυκλωμένων υλικών και υλικών βιώσιμης προέλευσης, καθώς και για δράσεις απανθρακοποίησης, όπως επενδύσεις σε ενεργειακή απόδοση στα καταστήματα και υποστήριξη των προμηθευτών του για τη σταδιακή εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα.

Πράσινες επενδύσεις μέσω ομολόγων

Για τη χρηματοδότηση των περιβαλλοντικών της δράσεων, η H&M προχώρησε στην έκδοση πράσινων ομολόγων, αντλώντας 500 εκατ. ευρώ το 2021 και άλλα 500 εκατ. ευρώ το 2023. Οι επενδύσεις αυτές συνοδεύονται από αυστηρά χρονοδιαγράμματα και ρήτρες επιβολής κυρώσεων (όπως αυξημένα επιτόκια) σε περίπτωση μη τήρησης των περιβαλλοντικών στόχων.

Επιπλέον, ο όμιλος συνεργάζεται με κολοσσούς της μόδας, όπως η GAP, η Mango και η Bestseller, προκειμένου να ενισχύσουν από κοινού τους βασικούς προμηθευτές τους σε χώρες όπως το Μπανγκλαντές και η Ινδία, βοηθώντας τους να υιοθετήσουν πιο βιώσιμες πρακτικές παραγωγής.

Εξυπνοι καθρέπτες και σκαναρισμα αποθεμάτων

Ο όμιλος H&M επικεντρώνεται συνεχώς στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πελατών του, επενδύοντας στην omnichannel προσέγγιση, η οποία συνδέει τα φυσικά καταστήματα με το ηλεκτρονικό . Στο πλαίσιο αυτό, προσφέρει υπηρεσίες όπως η εικονική αναζήτηση προϊόντων, η αναζήτηση μέσω σκαναρίσματος, η δυνατότητα εντοπισμού διαθεσιμότητας σε καταστήματα, καθώς και η δυνατότητα παραγγελίας από το e-shop με παράδοση στα καταστήματα. Επιπλέον, νέες τεχνολογίες υιοθετούνται στα καταστήματα παγκοσμίως, ενισχύοντας την εμπειρία αγορών και την αποδοτική διαχείριση αποθεμάτων. Για παράδειγμα, οι «έξυπνοι» καθρέφτες στα δοκιμαστήρια αναγνωρίζουν τα ρούχα που φέρνουν οι πελάτες, παρέχοντας εξατομικευμένες στυλιστικές προτάσεις.

Στην ελληνική αγορά, η στρατηγική του ομίλου επικεντρώνεται στην ενίσχυση της παρουσίας του, με το άνοιγμα φυσικών καταστημάτων του σήματος Arket εντός του έτους. Αυτό θα είναι το τρίτο σήμα ένδυσης που εισάγεται στην Ελλάδα, μετά το H&M και το Cos

Η H&M δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 2007 και διαθέτει 33 καταστήματα σε 15 πόλεις. Στη χρήση του 2023, ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 184,6 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 0,96% σε σχέση με το 2022. Παρά τη μείωση κατά 13,56% στα κέρδη προ φόρων, τα αποτελέσματα μετά από φόρους έφτασαν τα 2,39 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 36,25% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ο όμιλος εκτιμά ότι το 2024 τα αποτελέσματα στην Ελλάδα θα είναι βελτιωμένα.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ