Πως με μία ιδέα, μια άδεια, ένα υπάλληλο, μία μηχανή κι ένα πελάτη μπορείς να δημιουργήσεις μια επιτυχημένη εταιρεία που να τζιράρει 18 εκατ. ευρώ; Ο Λέανδρος Καρακατσάνης έχει την απάντηση, όπως αποδεικνύει το success story της Dust+Cream, ο οποίος κατάφερε να χτίσει από το μηδέν έναν ελληνικό γίγαντα στον τομέα των καλλυντικών. Η ιστορία του αποδεικνύει ότι με όραμα, επιμονή και στρατηγικές κινήσεις, ακόμη και με δύσκολες αρχικές συνθήκες μπορούν να οδηγήσουν συην επιτυχία.
Σημασία δεν έχεις πόσες φορές θα πέσεις αλλά πόσες θα σηκωθείς, και ο κ. Καρακατσάνης παρά τις τρεις χρεοκοπίες που βίωσε, φθάνοντας στο σημείο να μην έχει δέκα λεπτά για να πάρει γάλα στο παιδί του, ξεκίνησε αγοράζοντας ένα μικρό εργοστάσιομε μια άδεια, κι ένα μηχάνημα και και σήμερα έχιε μια εταιρεία υπολογίστιμη στον κλάδο των καλλυντικών.
Η πορεία του ξεκινά με τα καταστήματα που όλοι θυμόμαστε «ό,τι πάρεις 250 δραχμές» και αργότερα 1 ευρώ. Ωστόσο μια σοβαρή διαφωνία με τον συνεταίρο του το 2001 τον έφερε στο χείλος του γκρεμού. Ο ίδιος, μιλώντας στους δημοσιογράφους στην έδρα της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, θυμήθηκε τις δύσκολες στιγμές, όταν βρέθηκε άφραγκος, με δύο παιδιά, χρωστάχρήματα σε συγγενικό πρόσωπο, ενώ μια αγωγή και η ποινική υπόθεση έμοιαζαν να βαραίνουν το μέλλον του. Παρά τις αντιξοότητες, ο κ. Καρακατσάνης αποδείχθηκε «πολύ σκληρός για να πεθάνει». Είχε ήδη κάνει το καθοριστικό βήμα: εξαγόρασε μια άδεια παρασκευής καλλυντικών και δημιούργησε το Euromania, με στόχο την εισαγωγή προϊόντων από την Κίνα και την παραγωγή καλλυντικών. Η επιχείρηση επεκτάθηκε και στη Βουλγαρία, αλλά σύντομα συνειδητοποίησε ότι το μοντέλο είχε ημερομηνία λήξης.
Η πραγματική τομή ήρθε το 2008. Σε μια πτήση προς την Κίνα, συνάντησε στελέχη της Jumbo και συνειδητοποίησε την ανάγκη να μεταβεί σε ένα νέο, βιώσιμο και εξειδικευμένο επιχειρηματικό μοντέλο. Έτσι, η ιδέα για τη δημιουργία της Dust+Cream γεννήθηκε, με στόχο την εστίαση αποκλειστικά στα καλλυντικά και την ανάπτυξη μιας αλυσίδας καταστημάτων. Η εταιρεία ιδρύθηκε με σκοπό να φέρει στην αγορά προϊόντα υψηλής ποιότητας σε προσιτές τιμές,

Το πρώτο κατάστημα άνοιξε το 2012 στην Καλαμάτα, σε κομβικό σημείο απέναντι από το Zara και η επιτυχία ήρθε γρήγορα: την πρώτη ημέρα λειτουργίας του, ο τζίρος έφτασε τα 475 ευρώ. Από εκείνη την στιγμή, η Dust+Cream άρχισε να κερδίζει την εμπιστοσύνη των πελατών και να εξελίσσεται σε έναν από τους πιο δυναμικούς παίκτες στην ελληνική αγορά καλλυντικών.
Μέσα σε λίγα χρόνια, κατάφερε να εδραιώσει το όνομά της και να αναπτύξει ένα δίκτυο 87 καταστημάτων στην Ελλάδα και την Κύπρο, εκ των οποίων τα 53 λειτουργούν με τη μέθοδο του franchise και τα υπόλοιπα είναι εταιρικά καταστήματα. Τώρα εξετάζει επέκταση μέσω master franchise στα Βαλκάνια, ενώ προτεραιότητα έχει η είσοδος σε νέα κανάλια αγοράς και η περαιτέρω ανάπτυξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Αντικρίζοντας το μέλλον με αισιοδοξία, η εταιρεία καταγράφει ετήσια ανάπτυξη της τάξης του 13%, με τις πωλήσεις να αγγίζουν τα 18 εκατομμύρια ευρώ το 2024 και τις εκτιμήσεις να μιλούν για 20 εκατομμύρια το 2025. Το εργοστάσιο της εταιρείας στη Νικόπολη Θεσσαλονίκης, με ετήσια παραγωγική ικανότητα 4,5 εκατομμυρίων τεμαχίων, καλύπτει το 60% της παραγωγής, ενώ το υπόλοιπο 40% προέρχεται από εξωτερικούς συνεργάτες. Εντυπωσιακή είναι και η επιτυχία των franchisees, με τις συνολικές πωλήσεις να φτάνουν τα 28 εκατομμύρια ευρώ.

Σήμερα, η εταιρεία προετοιμάζεται για νέες στρατηγικές κινήσεις, με κυρίαρχο στόχο την αύξηση των εξαγωγών. Το 2024 ολοκληρώθηκε ένα επενδυτικό πρόγραμμα 4,1 εκατομμυρίων ευρώ για την ανακαίνιση καταστημάτων και την αναβάθμιση της παραγωγικής διαδικασίας, ενώ για την περίοδο 2025-2026 προβλέπονται νέες επενδύσεις 4,5 εκατ. ευρώ που θα ενισχύσουν τη δυναμικότητα και την παραγωγή.
Η παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου φτάνει τα 4,5 εκατ. τεμάχια το χρόνο. Το 77% των προϊόντων που πωλούνται από τα καταστήματα είναι της μάρκας «DUST+CREAM», με το υπόλοιπο 23% να εισάγεται από ξένους οίκους.