Η ανάγκη μείωσης της φορολόγησης, η αύξηση του λειτουργικού κόστους, η μεταφορά τζίρου από τις μικρομεσαίες στις μεγάλες επιχειρήσεις, η ανάγκη προγραμμάτων ενίσχυσης επιχειρήσεων -ειδικά σε περιοχές με δημογραφικό πρόβλημα-, η εξασφάλιση της βιωσιμότητας των εμπορικών συλλόγων και η συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση ήταν τα ζητήματα που απασχόλησαν τη σημερινή, 1η συνεδρίαση της ολομέλειας των προέδρων των εμπορικών συλλόγων της χώρας.
Μήνυμα ενότητας από την ΕΣΕΕ
Στον χαιρετισμό του, ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), Σταύρος Καφούνης, επισήμανε ότι η μεγάλη συμμετοχή στη συνεδρίαση αποτελεί σαφές μήνυμα ενότητας και αποφασιστικότητας του εμπορικού κόσμου να αναζητήσει συλλογικά λύσεις απέναντι στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Κυριότερη από αυτές είναι η αισθητή μείωση της αγοραστικής κίνησης και των εσόδων, όπως καταγράφηκε στον ετήσιο κλαδικό τζίρο του 2024, καθώς και στη χειμερινή εκπτωτική περίοδο.
«Η θεσμοθέτηση της διαρκούς διαβούλευσης ανάμεσα στη διοίκηση και τα μέλη αναδεικνύει την ισχυρή βούλησή μας για ενεργή στήριξη των εμπορικών συλλόγων. Θέλουμε και εργαζόμαστε για τοπικούς συλλόγους βιώσιμους και ισχυρούς, ώστε να παραμείνουν τα ζωντανά κύτταρα της επιχειρηματικότητας στις τοπικές κοινωνίες. Εσείς, τα μέλη της ΕΣΕΕ, είστε η «φωνή» του σύγχρονου ελληνικού εμπορίου και η παρεμβατική δύναμη της συνομοσπονδίας», σημείωσε ο κ. Καφούνης.
Θεσμικός διάλογος και στρατηγικός συντονισμός
Όπως υπενθυμίζεται σε ανακοίνωση της ΕΣΕΕ, πρόκειται για το μεγαλύτερο συλλογικό όργανο της συνομοσπονδίας, με δικαίωμα συμμετοχής για περισσότερους από 340 προέδρους εμπορικών συλλόγων από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Σε συνδυασμό με την ολομέλεια προέδρων ομοσπονδιών, που επίσης εγκαινίασε πρόσφατα τη λειτουργία της, απηχεί την ευρεία δικτύωση του εμπορικού κόσμου στις τοπικές κοινωνίες και κατοχυρώνει θεσμικά τον διαρκή και συστηματικό διάλογο ανάμεσα στη διοίκηση και τα μέλη της συνομοσπονδίας.
Στόχος του νέου οργάνου είναι η συνεχής αλληλοενημέρωση και ο συντονισμός μεταξύ της διοίκησης και των εμπορικών συλλόγων, για τη διαμόρφωση μιας ενιαίας στρατηγικής που θα στηρίζει την επιχειρηματικότητα και τα δίκαια αιτήματα του εμπορικού κόσμου.