Ζει... το αμερικάνικο όνειρο, δεν αναζητά εξαγορές, ούτε εξαγοράζεται και δεν την ενδιαφέρει να... χτυπήσει το καμπανάκι στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Ποντάρει στα ποιοτικά παραδοσιακά της προϊόντα μακεδονικό χαλβά και ταχίνι και σταματά κωδικούς που δεν έχουν σοβαρή προοπτική, όπως η ζάχαρη. Τυχερός της αριθμός για το 2024 ήταν το «52», αφού πέτυχε ρεκόρ εξαγωγών σε 52 χώρες σε όλο τον κόσμο, με έσοδα από εξαγωγές ανήλθαν στο 52% των συνολικών πωλήσεων.
Ο λόγος για την εταιρεία Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ, με ιστορία που φτάνει στον δεύτερο αιώνα της λειτουργίας της, σημείωσε το 2024 ιστορικό ρεκόρ εξαγωγών. Οι ΗΠΑ να αποτελούν την κορυφαία αγορά, καλύπτοντας το 45% των εξαγωγών της. Τα προϊόντα της, εξάγονται σε 52 χώρες παγκοσμίως, και η εταιρεία στοχεύει σε περαιτέρω εδραίωση στις διεθνείς αγορές, όπως η Ιαπωνία και η Κορέα.
«Προτεραιότητά μας είναι η περαιτέρω διείσδυση των προϊόντων μας στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων λιανικής στην Αμερική» ανέφερε ο κ. Ελευθέριος Χαΐτογλου, διευθυντής μάρκετινγκ, σε ενημερωτική εκδήλωση σε δημοσιογράφους. Μάλιστα, τόνισε ότι σημαντικές είναι και οι αγορές του Καναδά, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας και της Πολωνίας. Επίσης, τα προϊόντα της εταιρείας έχουν παρουσία σε Ιαπωνία και Κορέα, όπου η διοίκηση στοχεύει σε περαιτέρω αύξηση μεριδίων, αφού όπως είπε «εκεί δεν έχουμε μια εδραιωμένη αγορά».

Η στρατηγική της εταιρείας εστιάζει στη συνέχιση της ανάπτυξης μέσω εξωστρέφειας και στην αύξηση της παρουσίας της σε μεγάλες διεθνείς αλυσίδες λιανικής. Παράλληλα επισημάνθηκε η στρατηγική αναβάθμισης του προϊόντικού χαρτοφυλακίου με νέες γεύσεις και κατηγορίες προϊόντων. οΟ κ. Χαΐτογλου περιέγραψε την ανοδική πορεία των πωλήσεων που καταγράφει το ταχίνι εντός και εκτός συνόρων, την ανάπτυξη στην κατηγορία του χαλβά που χάρη στις σχετικές μπάρες έχει κατορθώσει να «σπάσει» τα όρια της εποχικότητας της Σαρακοστής, τα νέα προϊόντα όπως ο χαλβάς με γεύση αλμυρή καραμέλα και ο χαλβάς σοκολάτα-φράουλα αλλά και οι νέες γεύσεις στο ταχίνι που λανσάρονται.
Το 2024, η εταιρεία διατήρησε τις πωλήσεις της στα επίπεδα του 2023, προσεγγίζοντας τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Η διοίκηση εκτιμά πως το 2025 θα σημειωθεί αύξηση 5-6%, φτάνοντας τα 106 εκατομμύρια ευρώ. Παρά τις αυξήσεις στο κόστος παραγωγής και τις πρώτες ύλες, οι ανατιμήσεις στα προϊόντα παραμένουν περιορισμένες και στοχευμένες. Εστιάζοντας στην κερδοφορία, σημείωσε ότι τόσο το 2024 όσο και το 2023 η εταιρεία έκλεισε με EBITDA λίγο κάτω από 10 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι τα EBITDA θα είναι βελτιωμένα τη φετινή χρονιά. Ο κ. Χαΐτογλου επεσήμανε ότι η λειτουργική κερδοφορία επηρεάστηκε από το αυξημένο κόστος, ειδικά όσον αφορά τις πρώτες ύλες και τα μεταφορικά, το οποίο δεν εξισορροπήθηκε από την σταδιακή μείωση του κόστους ενέργειας. Σημείωσε ωστόσο, ότι οι ανατιμήσεις στα τελικά προϊόντα παραμένουν μικρές και στοχευμένες περιοριζόμενες στα είδη που επηρεάζονται άμεσα από τις αυξήσεις πρώτων υλών.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το ταχίνι παραμένει το πιο δημοφιλές προϊόν της, ακολουθούμενο από τον χαλβά, ενώ οι επενδύσεις στην παραγωγή συνεχίζονται, με περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, επικεντρωμένα στην αναβάθμιση του εξοπλισμού και την προσαρμογή στις τάσεις της παγκόσμιας αγοράς.

Η Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ παραμένει μια οικογενειακή επιχείρηση, και αν και έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον στρατηγικών επενδυτών, δεν εξετάζει τη δυνατότητα εξαγοράς ή εισόδου στο Χρηματιστήριο Αθηνών, αφού «υπάρχουν κεφάλαια. Την τελευταία τετραετία η εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 50% συνολικά», όπως τόνισε ο κ. Χαϊτογλου. Παράλληλα, συνεχίζει να προσφέρει μια ευρεία γκάμα παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων, με τη διατήρηση της ποιότητας και της αυθεντικότητας να παραμένει κεντρικός άξονας της στρατηγικής της.
