Οι αλλαγές που έχουν γίνει ήδη στον κλάδο των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG), αλλά και αυτών που φαίνονται να έρχονται στο άμεσο μέλλον, ώστε οι επιχειρήσεις να μπορέσουν να τις αντιμετωπίσουν με επιτυχία, βρέθηκαν στο επίκεντρο της 31ης Γενικής Συνέλευσης του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ), που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα διαδικτυακά.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η πρόεδρος του ΕΣΒΕΠ, Κυριακή Ηλία, εγκαινιάζοντας τις εργασίες της Γενικής Συνέλευσης σημείωσε ότι «σαφώς, το 2020 ήταν έτος ανατροπών και προκλήσεων αλλά στον ΕΣΒΕΠ προσπαθούμε ήδη να χαράξουμε τις κινήσεις μας για την επόμενη μέρα».
Πρόσθεσε πως το νέο Διοικητικό Συμβούλιο έχει ξεκινήσει να σχεδιάζει τους πυλώνες δράσης που θα επιτρέψουν στον Σύνδεσμο να βρεθεί στο επίκεντρο των επερχόμενων αλλαγών. Βασικός πυλώνας δράσης είναι η ανάπτυξη πολλαπλών συνεργασιών με φορείς, πανεπιστήμια, media, με στόχο την παροχή περαιτέρω υπηρεσιών στα μέλη του, αλλά και την ενδυνάμωση της «φωνής» του Συνδέσμου ώστε να δημιουργήσει για τα επώνυμα προϊόντα ένα περιβάλλον υγιούς και έντονου ανταγωνισμού, όπου θα προάγεται η καινοτομία και θα εξασφαλίζεται η μέγιστη αξία για τον καταναλωτή.
Τις σημαντικές αλλαγές στο λιανεμπόριο τροφίμων, που ήρθαν για να μείνουν, τόνισε, από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, Βασίλης Σταύρου. «Βλέπουμε αλλαγές, τόσο μακροοικονομικές όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, οι οποίες θα επηρεάσουν τον τρόπο που δουλεύουμε», επεσήμανε. Αναφέρθηκε στους 10 λόγους που δεν αφήνουν τους λιανέμπορους να κοιμηθούν τη νύχτα και υπογράμμισε τη σημαντικότητα της αειφορίας για τον τρόπο λειτουργίας του κλάδου, καθώς αποτελεί, πλέον, επίκεντρο των καταναλωτών.
Παίρνοντας τη σκυτάλη ο ιδρυτής και CEO της CONVERT GROUP, Παναγιώτης Γκεζερλής, ανέλυσε τα στοιχεία για το ηλεκτρονικό εμπόριο των καταναλωτικών αγαθών για το 2020, οπότε η πανδημία οδήγησε σε αύξηση τζίρου 262%, ενώ η αύξηση για το 1ο δίμηνο του 2021 είναι 504%. Τόνισε πως βλέπουμε μεγάλες αλλαγές στο τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου των super markets, με συμπράξεις λιανεμπόρων με πλατφόρμες παράδοσης, αλλά και την εμφάνιση άλλων νέων, εναλλακτικών καναλιών και παικτών. Ο κ. Γκεζερλής έκλεισε την παρουσίασή του με πέντε παραινέσεις προς όλους, λιανεμπόριο και βιομηχανία, που θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη για Cross-Sector, Cross-Border, Marketplaces, Direct to Consumer, Get to the Basics right.
Η εκδήλωση συνεχίστηκε με την παρουσίαση του διευθυντή υπηρεσιών λιανεμπορίου της NielsenIQ, Ελλάδα-Βουλγαρία, Αλέξανδρου Φλώρου, ο οποίος αναφέρθηκε στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων για το 2020, μία χρονιά με ρεκόρ πωλήσεων σχεδόν 11 δισ. ευρώ. Υπήρξε αύξηση πωλήσεων σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες, με ισχυρή την παρουσία των προσφορών, και με τους καταναλωτές να επιλέγουν για τις αγορές τους τα δύο άκρα των καταστημάτων, δηλαδή είτε τις πολύ μικρές είτε τις πολύ μεγάλες αίθουσες. Όσον αφορά στον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης, έπεσε κατά 9 μονάδες, αγγίζοντας τα χαμηλά επίπεδα απαισιοδοξίας του 2017.
Η εκδήλωση έκλεισε με την παρουσίαση του απολογισμού πεπραγμένων του Διοικητικού Συμβουλίου για το 2020 από την πρόεδρο του ΕΣΒΕΠ, Κυριακή Ηλία και τον οικονομικό απολογισμό για το έτος 2020 που έγινε από τον ταμία του ΕΣΒΕΠ, Γιώργο Καλύβα.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!