Με φρενήρη ρυθμό +52% στο δίμηνο του 2021 συνεχίζουν οι Έλληνες να αγοράζουν καλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής, βρεφικά και προϊόντα υγείας από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία. Το 2020 οι online αγορές που πραγματοποιήθηκαν στο κανάλι ήταν αξίας 223 εκατ. ευρώ, ενώ η ετήσια online επισκεψιμότητα στα ελληνικά online φαρμακεία έφτασε τις 118 εκατ. επισκέψεις.
Τα στοιχεία αυτά δημοσίευσε σήμερα η Convert Group, η ελληνική εταιρεία που καινοτομεί διεθνώς στον τομέα των δεδομένων για το ηλεκτρονικό εμπόριο καταναλωτικών αγαθών και φαρμάκων. Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014 ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδο.
Συνολικά στη χώρα μας λειτουργούν 313 ηλεκτρονικά φαρμακεία, με τα 30 μεγαλύτερα να συγκεντρώνουν το 70% της επισκεψιμότητας των καταναλωτών [Εικόνα 1 σε αλφαβητική σειρά]. Διαφαίνεται ξεκάθαρα η τάση τα μεγάλα ηλ. φαρμακεία να ισχυροποιούνται συνεχώς σε σχέση με τα μικρότερα, λόγω ισχυρής αγοραστικής δύναμης, μεγάλων επενδύσεων σε marketing και υποδομές logistics αλλά και διεύρυνση της εμπορικής τους γκάμας.
Black Friday και δύο lockdowns εκτόξευσαν την αγοραστική διάθεση των καταναλωτών το 2020: ο Νοέμβριος με Black Friday παρουσίασε αύξηση ρεκόρ της τάξεως του 95%, o Aπρίλιος με πρώτο κύμα lockdown παρουσίασε αύξηση 85%, ενώ ο Δεκέμβριος και το δεύτερο κύμα lockdown παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 66%, συγκριτικά πάντα με τους ίδιους μήνες του 2019.
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2020, παρατηρούμε τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το 2019: +37% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, +47% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +26% σε βρεφικά και παιδικά είδη και το εντυπωσιακό +98% σε προϊόντα υγείας, με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία.
Η σημαντική αύξηση στη ζήτηση προϊόντων από τα online φαρμακεία, οδήγησε τους φαρμακοποιούς διαχειριστές τους να συγκρατήσουν τις μεγάλες εκπτώσεις που προσέφεραν στους καταναλωτές τους, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια. Έτσι η μέση έκπτωση το 2020 ήταν 36,1% σε σχέση με 37,8% που ήταν το 2019. Η μόνη προϊοντική κατηγορία από τις 20 που ανέλυσε η Convert Group όπου αυξήθηκαν οι εκπτώσεις ήταν οι χειρουργικές μάσκες: από 32,6% μέση έκπτωση το 2019, οδηγήθηκε σε 51,2% μέση έκπτωση το 2020, διευκολύνοντας τους καταναλωτές που τις αγόρασαν σε μεγάλες ποσότητες. Αντίθετα, τα αντισηπτικά προϊόντα για την υγιεινή χεριών από 35,1% μέση έκπτωση το 2019, περιορίστηκαν σε 25,5% μέση έκπτωση το 2020. Αναμφίβολα όμως, σε όλες τις κατηγορίες το οnline κανάλι αναδεικνύεται ως εκπτωτικό σε σχέση με το φυσικό φαρμακείο. [Πίνακας 3]
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!