Το νέο επενδυτικό πλάνο ανέλυσε χθες, σε ενημέρωση των αναλυτών και του επενδυτικού κοινού, η διοίκηση του ομίλου Fourlis. Ειδικότερα, ο πρόεδρος του ΔΣ της Fourlis Συμμετοχών, Βασίλης Φουρλής, ανέφερε ότι θα δοθεί έμφαση στην omnichannel στρατηγική, την ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων, του e-commerce και των logistics, καθώς και στον νέο τομέα δραστηριότητας του ομίλου, αυτόν του real estate. Παράλληλα η εταιρεία προωθεί ένα νέο concept στο χαρτοφυλάκιό της, το οποίο θα αποκαλυφθεί μέσα στη χρονιά.
Συνολικά για τη φετινή χρονιά δρομολογούνται επενδύσεις ύψους 23 εκατ. ευρώ.
Επενδύσεις σε logistics και ψηφιακές τεχνολογίες
Ειδικότερα, θα πραγματοποιηθούν επενδύσεις €8 εκατ. στο ακίνητο του Ομίλου στα Οινόφυτα Βοιωτίας (μετά τα 3,5 εκατ. που επενδύθηκαν πέρυσι) οι οποίες αφορούν σε Υψηλής Τεχνολογίας Αυτοματοποιημένο Εξοπλισμό για τη διακίνηση των προϊόντων αθλητικών ειδών, τόσο προς τα φυσικά καταστήματα, όσο και προς τους καταναλωτές των ηλεκτρονικών καταστημάτων (eshop) της Intesport και της Athlete’s Foot σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, και Κύπρο.
Ακόμη θα επενδυθούν περίπου 2 εκατ. ευρώ στη νέα πλατφόρμα CRM και γενικά σε ψηφιακές τεχνολογίες, αφού το e-commerce που προσέφερε πέρυσι στον όμιλο πάνω από 60 εκατ. ευρώ σε τζίρο αναμένεται να συνεχίσει την ανοδική του πορεία και τα επόμενα χρόνια.
Νέα καταστήματα και εξορθολογισμός
Αναφορικά με το δίκτυο των IKEA, η εταιρεία προωθεί για φέτος το άνοιγμα 2 νέων καταστημάτων μεσαίου μεγέθους, 1 σε Αθήνα και 1 στη Σόφια Βουλγαρίας. Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της Fourlis, Γιώργο Αλεβίζο, με βάση το πλάνο ανάπτυξης στις τρεις χώρες (Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο) που ο όμιλος λειτουργεί τα καταστήματα ΙΚΕΑ, θα ανοίξουν 5 καταστήματα ΙΚΕΑ μεσαίου μεγέθους 5.000-12.000 τ.μ. και 10 καταστήματα μικρού μεγέθους 1.000-2.000 τ.μ. την επόμενη πενταετία (εκ των οποίων 4-5 τα επόμενα 2-3 χρόνια).
Βρίσκεται ακόμη σε συζητήσεις με τη «μαμά» εταιρεία των IKEA, την IKEA International, για τον εξορθολογισμό λειτουργίας δύο καταστημάτων της τάξης των 20.000 τ.μ. (σε Ιωάννινα και Λάρισα) με σκοπό να λειτουργήσουν αυτά στη μισή τους έκταση και να εξοικονομηθούν με αυτόν τον τρόπο περίπου 3 εκατ. ευρώ από το καθένα σε ετήσια βάση.
Άνοιγμα outlet stores - Τι μέλλει γενέσθαι στην Τουρκία
Σε ό,τι αφορά τα Intersport, τον επόμενο μήνα θα ανοίξει νέο κατάστημα στο Περιστέρι, τον Ιούνιο στη Λάρνακα, ενώ στο pipeline βρίσκονται δύο νέα καταστήματα στη Ρουμανία και ένα ακόμη στην Αθήνα. Παράλληλα θα ανοίξουν 2 outlet stores (σε Βουκουρέστι και Θεσσαλονίκη) για καλύτερη διαχείριση των αποθεμάτων, ενώ θα πραγματοποιηθούν και μεγάλες ανακαινίσεις σε περίπου 11-12 καταστήματα.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τα Intersport, ο CEO της εταιρείας Απόστολος Κεφαλάς υπογράμμισε ότι συνεχίζεται ο εξορθολογισμός του δικτύου στην Τουρκία. Σημειώνεται ότι πέρυσι ο όμιλος προχώρησε στο κλείσιμο πέντε καταστημάτων Intersport στη χώρα, ενώ μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα ακολουθήσει το κλείσιμο ακόμη πέντε, με τη διοίκηση της εταιρείας να αφήνει ανοιχτό ακόμη και το ενδεχόμενο εξόδου από τη συγκεκριμένη αγορά.
Είσοδος στο real estate
Τέλος, στον τομέα του real estate η Fourlis δημιουργεί μία νέα εταιρεία, την Trade Estates REIC, στην οποία, εκτός από τα υφιστάμενα περιουσιακά στοιχεία, θα προστεθούν και 5 νέα projects. Στο portfolio της εταιρείας αυτής περιλαμβάνονται 7 ακίνητα αξίας 184,7 εκατ. ευρώ.
Υψηλά διαθέσιμα
Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, ο κ. Κεφαλάς στάθηκε στο γεγονός ότι η εταιρεία κατάφερε να διατηρεί σε μηνιαία βάση σταθερά υψηλά διαθέσιμα (στα επίπεδα των 100 εκατ. ευρώ σε μηνιαία βάση) χάρη στα προγράμματα διευκόλυνσης από το ελληνικό κράτος (στα 70 εκατ. ευρώ εκτιμάται το ποσό που πήρε πέρυσι) και τη διευκόλυνση που δόθηκε σε θέματα ασφαλιστικά και φορολογικά, την αύξηση των πιστωτικών ορίων και με μικρότερο κόστος που πέτυχε χάρη σε νέες συμφωνίες με τις τράπεζες, στην αναπροσαρμογή των συνεργασιών με στρατηγικούς partners (π.χ. με Adidas, Nike κ.ά.) αλλά και στην επαναδιαπραγμάτευση στο leasing.
Ανθεκτικά μεικτά περιθώρια κέρδους
Ο κ. Κεφαλάς επισήμανε ακόμη ότι άντεξαν τα μεικτά περιθώρια κέρδους, ειδικά στα IKEA τα οποία διαμορφώθηκαν το 2020 σε 41% από 42% το 2019, ενώ τα Intesport είδαν τα περιθώρια να υποχωρούν στο 42% από 47% το 2019.
Σύμφωνα με τον CEO, ένας από τους βασικούς λόγους για αυτή την υποχώρηση ήταν οι μεγάλες εκπτώσεις που πέρασαν στα προϊόντα μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων αλλά και της αύξησης του τζίρου στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, καθώς οι καταναλωτές στο e-commerce αγοράζουν κατά βάση promo προϊόντα.
Θετικές προσδοκίες για το 2021
Σχετικά με τη φετινή χρονιά ο κ. Κεφαλάς σημείωσε ότι το α’ τρίμηνο ξεκίνησε αρκετά ικανοποιητικά παρά τη συνέχιση των lockdowns, υπογραμμίζοντας ότι ο όμιλος έχει καταφέρει να συγκρατήσει το 90% του τζίρου που είχε πραγματοποιήσει το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ τα κέρδη προ φόρων είναι αυξημένα, καθώς αφενός η εταιρεία «πουλάει εξυπνότερα», αφετέρου τα λειτουργικά έξοδα (OPEX) είναι σημαντικά μικρότερα καθώς είναι μηδενικό το κόστος της μίσθωσης, χάρη στα κυβερνητικά μέτρα.
Υπάρχει δε μεγαλύτερη αισιοδοξία για το σύνολο του έτους χάρη στην εξέλιξη του εμβολιαστικού προγράμματος, τα πρώτα καλά σημάδια από τον τουρισμό και το μακροοικονομικό περιβάλλον και την πρόθεση για περισσότερες επενδύσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!