Όταν τον Σεπτέμβρη του 2024 έφτασε μια επιστολή στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία από τα κεντρικά της Carlsberg στη Δανία, το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο: “Συνεχίστε να δημιουργείτε εξαιρετική μπύρα για την Ελλάδα, και εμείς είμαστε εδώ για να σας στηρίξουμε!”. Το letter of Support έφερε νέα πνοή στην εταιρεία, η οποία - παρά τις προκλήσεις - συνέχιζε να ευημερεί και να ανεβάζει τον πήχη στον κόσμο της ελληνικής μπύρας. Η Carlsberg, αναγνωρίζοντας την αξία και τις επιτυχίες της ελληνικής θυγατρικής, προσέφερε την πλήρη στήριξή της, για περίοδο τουλάχιστον 12 μηνών, εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη ανάπτυξη της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας και για το 2025.
Μέσα σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία κατάφερε να πετύχει αύξηση καθαρών πωλήσεων κατά 8,1% το 2023, και απέδειξε ότι η ελληνική μπύρα έχει τη δική της δυναμική θέση στην αγορά.
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία σημείωσε θετική πορεία το 2023, με τις καθαρές πωλήσεις να αυξάνονται κατά 8,1% φτάνοντας τα 129,6 εκατ. ευρώ, από τα 119,9 εκατ. ευρώ του προηγούμενου έτους. Μαζί με τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, οι πωλήσεις έφτασαν τα 181,1 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 6,03% σε σχέση με το 2022. Σημαντικός παράγοντας σε αυτή την άνοδο ήταν η μείωση του ΕΦΚ από 30% σε 28%, που ενίσχυσε θετικά τις καθαρές πωλήσεις της εταιρείας. Τα προ φόρων κέρδη αυξήθηκαν κατά 31,48% στα 13,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη σημείωσαν αύξηση 45,19%, φτάνοντας τα 10,2 εκατ. ευρώ.
Γιατί υποχώρησε ο όγκος πωλήσεων
Παρά την αύξηση της ζήτησης στην εγχώρια αγορά, η εταιρεία παρουσίασε μείωση 17% στον συνολικό όγκο πωλήσεων, που έπεσε στα 1.241 χιλιάδες εκατόλιτρα από 1.500 χιλιάδες εκατόλιτρα το 2022, κυρίως λόγω μείωσης των πωλήσεων προς τη Βουλγαρία. Ωστόσο, στην Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 3%, υπερβαίνοντας τον μέσο όρο της αγοράς, λόγω της άρσης των περιοριστικών μέτρων στο κανάλι εστίασης και της αύξησης του τουρισμού.
Το 2023, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία επένδυσε 9,3 εκατ. ευρώ σε εκσυγχρονισμό παραγωγής, εξοπλισμό ασφάλειας, αυτοματοποίηση, και σε υποδομές που βελτιώνουν την εξυπηρέτηση πελατών. Η εταιρεία έχει δρομολογήσει επιπλέον επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2024-2026, επικεντρωμένες σε μηχανολογικό εξοπλισμό, συσκευασίες, και αναβαθμίσεις στον εξοπλισμό HORECA. Σημαντικό μέρος αυτών των επενδύσεων αφορά την ανάπτυξη των brands της Carlsberg και Kaiser, ενώ μέσω της συμφωνίας αποκλειστικής διανομής η εταιρεία σχεδιάζει να ενισχύσει το brand Νήσος, μετά την εξαγορά του 35% της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων.
Σημαντική εξέλιξη αποτέλεσε και η εξαγορά των σημάτων Kaiser και Henninger το 2024 και η επέκταση της παραγωγής της Carlsberg στη Σίνδο. Επιπλέον, η εταιρεία έλαβε στις 17 Σεπτεμβρίου 2024 «Επιστολή Υποστήριξης» από τη μητρική της Carlsberg Breweries Α/S, που εξασφαλίζει οικονομική υποστήριξη για την κάλυψη των υποχρεώσεών της για τους επόμενους 12 μήνες, λόγω της υπεροχής των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων κατά 48,3 εκατ. ευρώ έναντι των απαιτήσεων.
Η επόμενη ημέρα για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία περιλαμβάνει νέες επενδύσεις στις υποδομές ασφάλειας, στον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό, και στην ανάπτυξη προϊόντων σε όλες τις κατηγορίες, καθώς και επέκταση στις αγορές του εξωτερικού. Επιπλέον, από την 1η Ιανουαρίου 2025, τη θέση του Managing Director θα αναλάβει ο Marcin Burdach, διαδεχόμενος τον Henrik Fredvig, με στόχο τη συνέχιση της ανάπτυξης και του εκσυγχρονισμού της εταιρείας.
Με συνολικές εισφορές και φόρους 57,81 εκατ. ευρώ για το 2023 και με πληθώρα νέων επενδύσεων και στρατηγικών κινήσεων, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία παραμένει σε δυναμική τροχιά ανάπτυξης, με στήριξη από τον Όμιλο Carlsberg και προσβλέπει σε περαιτέρω ενίσχυση του μεριδίου της στην ελληνική και διεθνή αγορά μπύρας.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!