Κοντά στο 5% διαμορφώνεται το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά το πρώτο δίμηνο του 2021, διπλάσιο έναντι του μεριδίου που είχε η συγκεκριμένη κατηγορία το 2020. Αναλυτικά, στο πρώτο δίμηνο φέτος καταγράφονται 707 νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (είτε με συσσωρευτές – BEV, είτε επαναφορτιζόμενα – PHEV) από μόλις 117 το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑ), τον Φεβρουάριο κυκλοφόρησαν 320 καινούργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τον Ιανουάριο ο αριθμός τους ήταν 392.
Ποσοστιαία το μερίδιο των ταξινομήσεων ηλεκτρικών μοντέλων (BEV και PHEV) έφθασε το 4,89% το πρώτο δίμηνο του έτους (5,05% τον Ιανουάριο και 4,12% τον Φεβρουάριο).
Να σημειωθεί ότι η πτώση συνολικά στις νέες άδειες συνεχίστηκε και τον Φεβρουάριο φέτος, καθώς τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν ανέρχονται σε 7.379, έναντι 8.520 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2020, παρουσιάζοντας μείωση 13,4%.
Συγκεκριμένα, στη χώρα μας τον Φεβρουάριο του 2021 πωλήθηκαν 68 καινούργια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα διπλάσια σε σχέση με τα νέα μοντέλα του είδους που ταξινομήθηκαν τον αντίστοιχο μήνα του 2020 (είχαν πωληθεί 33 BEV).
Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η αύξηση των πωλήσεων που εμφάνισαν τα αυτοκίνητα διπλής ενέργειας (υβριδικά plug-in), καθώς τον έφθασαν τις 252 ταξινομήσεις από μόλις 28 τον Φεβρουάριο του 2020.
Πίσω στις υποδομές φόρτισης
Αν και η ηλεκτροκίνηση γίνεται μία ολοένα και πιο δημοφιλής και ελκυστική επιλογή στη χώρα μας, η άνοδος οφείλεται κυρίως στο συνολικό κόστος χρήσης, που είναι χαμηλό λόγω των κινήτρων που έχει θεσμοθετήσει η πολιτεία. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Ελλάδα μαζί με την Αυστρία, την Ουγγαρία, την Ιρλανδία, την Πολωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι οι χώρες όπου οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων δεν πληρώνουν καθόλου φόρους για τη χρήση των οχημάτων αυτών, ενώ στη χώρα μας εκτός από τη φορολογική ελάφρυνση υπάρχει και η επιδότηση αγοράς, όπως και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
Ωστόσο, οι υποδομές φόρτισης εξακολουθούν να καθυστερούν, αν και είναι καθοριστικής σημασίας για τη βελτίωση της ετοιμότητας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο μέλλον.
Παρότι στο δείκτη EV Readiness Index της LeasePlan, μιας ολοκληρωμένης ανάλυσης της ετοιμότητας 22 ευρωπαϊκών χωρών για την επανάσταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στην 17η θέση (+2 θέσεις) με συνολική βαθμολογία 16 (+1 βαθμός), στις υποδομές φόρτισης πήρε κάτω από τη βάση. Αυτό βέβαια δεν αποτελεί αποκλειστικά χαρακτηριστικό που αφορά στη «νεαρή» ακόμη ελληνική αγορά αλλά εντοπίζεται και σε κορυφαίες ως προς την ηλεκτροκίνηση χώρες όπου οι υποδομές φόρτισης συνεχίζουν να απέχουν πολύ από τα επιθυμητά επίπεδα.
Τρίμηνη παράταση για την εκπόνηση Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων
Τρίμηνη παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας εκπόνησης των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ), ως τις 30.06.2021, προωθεί με ρύθμιση που έχει κατατεθεί στη Βουλή από το ΥΠΕΝ. Η προθεσμία για τους δήμους λήγει στις 31.03.2021, αλλά για λόγους που σχετίζονται με τις συνέπειες της πανδημίας έχει επέλθει καθυστέρηση.
Παράλληλα, με την ερμηνευτική εγκύκλιο για την εφαρμογή των «Τεχνικών Οδηγιών για τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ)» (ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/93764/396), διευκρινίζονται τα συγκεκριμένα βήματα και οι τεχνικές προδιαγραφές, με στόχο την ταχεία χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την επικράτεια.
Στο ίδιο πλαίσιο, εξασφαλίζεται ότι η ανάπτυξη του δικτύου στη συνέχεια θα γίνει με ισορροπημένο τρόπο εντός των διοικητικών ορίων κάθε Δήμου, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο και χρηστικό δίκτυο για την εξυπηρέτηση κατοίκων και επισκεπτών.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!