Ανέκαμψαν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Ιανουάριο μετά την επιβράδυνση που σημειώθηκε τον Δεκέμβριο του 2023. Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων τον πρώτο μήνα της χρονιάς αυξήθηκαν κατά 12,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, στα 851.690.
Σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ σημειώθηκε σημαντική ανάπτυξη, με τη Γερμανία (+19,1%), την Ιταλία (+10,6%), τη Γαλλία (+9,2%) και την Ισπανία (+7,3%) να επιτυγχάνουν είτε υψηλό μονοψήφιο είτε διψήφιο αριθμό αύξησης,
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 10,9% της αγοράς από 9,5% τον Ιανουάριο του 2023, ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατείχαν μερίδιο σχεδόν 30%, σταθεροποιώντας τη θέση τους ως η δεύτερη πιο προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των αγοραστών αυτοκινήτων στην ΕΕ. Το συνολικό μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ ανήλθε σε σχεδόν 50% τον Ιανουάριο του 2024, σημειώνοντας πτώση από 54% πριν από ένα χρόνο.
Μεγάλες αυξήσεις στις πωλήσεις ηλεκτρικών
Οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ - που καλύπτουν μαζί το 66% όλων των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία - κατέγραψαν ισχυρά διψήφια ποσοστά αύξησης: Βέλγιο (+75,5%), Ολλανδία (+72,2%), Γαλλία (+36,8%) και Γερμανία (+23,9%).
Οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 23,5%, ωθούμενες από τη σημαντική ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Ισπανία (+26,5%), Γαλλία (+29,9%), Γερμανία (+24,3%) και Ιταλία ( +14,2%). Αυτό οδήγησε στην πώληση 245.068 μονάδων τον πρώτο μήνα του 2024, που αντιπροσωπεύουν το 28,8% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ.
Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέκαμψαν μετά την πτώση τον Δεκέμβριο του 2023, αυξήθηκαν κατά 23,8% στις 66.660 μονάδες τον Ιανουάριο του 2024. Αυτή η αύξηση προήλθε κυρίως από σημαντικές αυξήσεις σε βασικές αγορές όπως το Βέλγιο (+65,2%) και η Γερμανία (+ 62,6%).
Η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 4%, ωθούμενη από αξιοσημείωτες αυξήσεις σε βασικές αγορές όπως η Ιταλία (+26,7%) και η Γερμανία (+16,9%). Παρά το γεγονός ότι διατήρησε το προβάδισμά του με 35,2% της αγοράς τον Ιανουάριο, το μερίδιο των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε από 37,9% τον ίδιο μήνα το 2023.
Αντίθετα, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ συρρικνώθηκε κατά 4,9 ποσοστιαίες μονάδες. Αυτή η πτώση ήταν εμφανής σε πολλές αγορές, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις μεγαλύτερες: Γαλλία (-23,4%), Ισπανία (-10,2%) και Ιταλία (-8,7%). Ωστόσο, η Γερμανία απέκλινε από αυτή την τάση με ρυθμό ανάπτυξης 4,3%.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!