Η Stellantis και ο κινεζικός γίγαντας μπαταριών EV CATL ανακοίνωσαν ότι υπέγραψαν μια προκαταρκτική συμφωνία για την συνεργασία τους στη κατασκευή μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν στα νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα του ομίλου, που πλέον διαχειρίζεται 15 μάρκες αυτοκινήτων.
Στόχος της Stellantis, είναι να κατασκευάσει στην Ευρώπη ένα νέο gigafactory για μπαταρίες που θα καλύψουν τις ανάγκες του ομίλου τα επόμενα χρόνια, αναφέρει το Reuters.
►Διαβάστε επίσης: Η Renault φέρνει ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με τιμή κάτω από τα 20.000 ευρώ
Ο όμιλος ανακοίνωσε ότι ακόμη δεν έχει αποφασισθεί το μέγεθος και η ακριβή τοποθεσία του εργοστασίου. Οι δυο εταίροι της συμφωνίας εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας κοινοπραξίας στην οποία θα συνεισφέρουν εξίσου.
Στόχος να πέσουν οι τιμές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η Stellantis, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τις φθηνότερες μπαταρίες LFP για τα νέα μοντέλα EV που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη, γιατί με αυτή την επιλογή θα μειώσει σημαντικά το κόστος κατασκευής των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων που σχεδιάζει να λανσάρει τα επόμενα χρόνια.
Καθώς η αξία της μπαταρίας των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί έως και το 40% περίπου της συνολικής αξίας του αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων, η μείωση του κόστους θα επιφέρει σημαντική πτώση και στη τελική τιμή πώλησης του αυτοκινήτου.
«Οι μπαταρίες LFP θα επιτρέψουν στη Stellantis να προσφέρει υψηλής ποιότητας, ανθεκτικά και οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα στις κατηγορίες επιβατικών αυτοκινήτων, crossover και μικρού και μεσαίου μεγέθους SUV», ανέφεραν οι δυο εταιρείες σε κοινή δήλωση τους.
Στα 23.300 ευρώ το Citroen e-C3
Η Stellantis, ανακοίνωσε ότι το νέο Citroen e-C3, θα χρησιμοποιεί μπαταρία LFP για να εξασφαλισθεί η χαμηλή τιμή λιανικής του. Προγραμματίζει να κάνει το λανσάρισμα του το 2024 και η αρχική τιμή να είναι γύρω στα 23.300 ευρώ.
Οι μπαταρίες LFP ενδιαφέρουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες επειδή είναι φθηνότερες από τις μπαταρίες νικελίου που χρησιμοποιούνται στα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα. Έχουν χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα που μειώνει την αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά οι έρευνες δείχνουν πως η απόδοσή τους θα βελτιωθεί σταδιακά με την πρόοδο της τεχνολογίας.
Η CATL, κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά μπαταριών καθώς προμηθεύει πολλές μάρκες αυτοκινήτων (Tesla, Volkswagen, Hyundai κ.α.), κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά μπαταριών. Προχωρά τα σχέδια της για να κατασκευάσει μια εγκατάσταση στην Ουγγαρία ενώ τον Ιανουάριο ξεκίνησε την παραγωγή σε ένα εργοστάσιο στη Γερμανία για να προμηθεύει τη BMW.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!