Η Κίνα παραμένει η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο και οι εγχώριοι κατασκευαστές έχουν κάθε λόγο να χαίρονται, καθώς τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι οι πωλήσεις τους κερδίζουν διαρκώς έδαφος, απειλώντας την πρωτοκαθεδρία της Tesla, η οποία αν και παραμένει ο μεγαλύτερος παίχτης στην κινεζική αγορά μοιάζει να «φρενάρει» απότομα στις προτιμήσεις των Κινέζων οδηγών.
Εν μέσω της πανδημίας, οι πωλήσεις των κινεζικών startup που είναι εισηγμένες στις ΗΠΑ, όπως οι Nio, Xpeng και Li Auto, αυξήθηκαν κατακόρυφα, συμπαρασύροντας αναλόγως και τις μετοχές τους, πριν ακολουθήσει μία διόρθωση τους πρώτους μήνες του 2021.
Τα βασικά κριτήρια με τα οποία επιλέγουν ηλεκτρονικό αυτοκίνητο οι Κινέζοι είναι τα εξής δύο: Η τιμή και η αυτονομία.
Στα κοινωνικά δίκτυα πολλοί Κινέζοι μοιάζουν να έχουν επιδοθεί σε μία άνευ προηγουμένου επιχείρηση προώθησης των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, τονίζοντας την υπεροχή τους και στα δύο αυτά κριτήρια, ιδιαίτερα σε σύγκριση με τα διαθέσιμα μοντέλα ειδικών ανταγωνιστών και ειδικά της Tesla.
Το Πεκίνο δεν μένει αμέτοχο, στηρίζοντας με μια σειρά δράσεων, όπως επιδοτήσεις και ανάπτυξη υποδομών, την αγορά της ηλεκτροκίνησης. Σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν διαθέτουν συγκεκριμένους χώρους στάθμευσης, γεγονός που καθιστά ακόμη δυσκολότερη την πρόσβαση σε σταθμούς επαναφόρτισης μπαταριών. Το κενό αυτό έρχονται να καλύψουν επιχειρήσεις όπως η Li Auto που σε συγκεκριμένα μοντέλα παρέχει τη δυνατότητα φόρτισης εν κινήσει.
Τα μέτρα της κυβέρνησης από την άλλη, δεν αφήνουν ασυγκίνητους τους οδηγούς. Στο πλαίσιο των αυστηρών περιοριστικών μέτρων που έχουν τεθεί σε ισχύ για την καταπολέμηση της ρύπανσης και της κυκλοφοριακής συμφόρησης στις πόλεις, παρέχονται ειδικά κίνητρα που καθιστούν φθηνότερη και ταχύτερη την απόκτηση πινακίδων για ένα ηλεκτικό μοντέλο ενός ηλεκτρικού μοντέλου, την ώρα που η απόκτηση ενός συμβατικού πολυτελούς μοντέλου καθίσταται πλέον όλο και πιο δύσκολη λόγω των υψηλών εκπομπών ρύπων. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι στα μεγάλα αστικά κέντρα ο χρόνος αναμονής για την απόκτηση πινακίδων για ένα νέο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο υπερβαίνει τον ένα χρόνο, ενώ σχεδόν εκμηδενίζεται για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος.
Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τις επιδοτήσεις που μπορεί να μειώσουν σε μεγάλο ποσοστό το κόστος απόκτησης ενός κινεζικού ηλεκτρικού οχήματος δίνει ασυναγώνιστο πλεονέκτημα στους εγχώριους κατασκευαστές.
Αν και, όπως επισημαίνει και το CNBC, η Tesla παραμένει δημοφιλής επιλογή στους δρόμους μεγαλουπόλεων όπως το Πεκίνο.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!