Μμορεί η Κίνα να είναι ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, η Ασία όμως στο σύνολό της υστερεί σημαντικά σε σχέση με την Ευρώπη στην ηλεκτροκίνηση, σύμφωνα με την Fitch Solutions.
Ο κύριος λόγος είναι ότι οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έχουν λάβει μία σειρά από μέτρα στο πλαίσιο της στρατηγικής τους για μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση μέσα στην τρέοχουσα δεκαετία, όπως επισημαίνει στο CNBC η υπεύθυνση αναλύσεων της εταιρείας για την ηλεκτροκίνηση Άννα - Μαρί Μπάισντεν. Και όπως επισημαίνει «Όταν μιλάμε για την ασιατική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, μιλάμε κυρίως για την Κίνα, η οποία εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει περίπου το 90% των πωλήσεων».
Υπογραμμίζει ότι οι Ευρωπαίοι - ιδιαίτερα σε επίπεδο ΕΕ - έχουν λάβει σειρά δραστικών μέτρων για ενίσχυση αυτής της αγοράς. Ενας από τους στόχους είναι η αύξηση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων το 2021, που σύμφωνα με έκθεση της Cairn Energy Research Advisors αναμένεται να είναι φέτος θεαματική. Η έκθεση επισημαίνει ότι η μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων θα σημειωθεί στην Ευρώπη, κυρίως επειδή οι κυβερνήσεις της ΕΕ έχουν δεσμευτεί να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Στην Ασία τα πράγματα προχωρούν με πολύ πιο αργούς ρυθμούς, όπως για παράδειγμα στην Ιαπωνία και την Ινδία. Ενώ υπάρχει υποκείμενη ζήτηση στην Ιαπωνία, η χώρα υστερεί σε επίπεδο κινήτρων. Στόχος της ιαπωνικής κυβέρνησης είναι να δοθούν περισσότερα κίνητρα από το 2021 καθώς, ειδικά για ορισμένες περιοχές της χώρας όπως το Τόκιο, θέλει μέχρι το 2030 όλες οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων να αφορούν σε ηλεκτρικά οχήματα.
Στην περίπτωση της Ινδίας, αναμένεται σημαντική ώθηση λόγω των επενδύσεων της Tesla, ωστόσο τα δύσκολα δημογραφικά χαρακτηριστικά της χώρας αμαμένεται να σταθούν εμπόδιο στην όλη προσπάθεια.
Άλμα 50% στις μετοχές
Το ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση προχωρά παγκοσμίως με αμείωτο ρυθμό γεγονός που επηρεάζει και τις μετοχές των εταιρειών του κλάδου, που αναμένεται φέτος να κάνουν άλμα έως και 50%, σύμφωνα με τον αναλυτή της Wedbus Ντάνιελ Ιβις.
Οπως εκτιμά, μιλώντας στο CNBC, η αξία της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να εκτιναχθεί την τρέχουσα δεκαετία στα 5 τρισ.δολάρια, από 250 δισ. δολάρια το 2020, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Fortune Business Insights. Υποστηρίζει μάλιστα ότι η τάση αυτή θα λειτουργήσει ευεργετικά και για τις «παραδοσιακές» αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι General Motors και Ford.
Σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης διαφαίνονται - τέλος - και για τις εταιρείες που κατασκευάζουν μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με την Goldman Sachs.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!