Νέα
  • ΓΔ: 1397.63 +0.93%
  • Τζίρος: 80,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

AUTO

McLaren: Κινδυνεύει από το βάρος της ηλεκτροκίνησης;

McLaren / Πηγή: AP Newsroom
McLaren / Πηγή: AP Newsroom

Αν είσαι από αυτούς που μεγάλωσαν ως παιδιά με το όνειρο να αποκτήσουν ένα McLaren αυτοκίνητο μόνο και μόνο για αυτό το θρυλικό μαρσάρισμα, να σε ενημερώσω ότι όλα τα βενζινοκίνητα μοντέλα της McLaren θα είναι παράνομα σε μια πλειάδα χωρών μέχρι το 2030. Για αυτό και η McLaren σχεδιάζει να μπει δυναμικά και αυτή στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης. Ωστόσο, το εγχείρημα είναι εύκολο να το λες, δύσκολο να το εφαρμόσεις, ειδικά για μια αυτοκινητοβιομηχανία που ειδικεύεται στα αυτοκίνητα αγώνων.

Η McLaren θα μπορούσε ακόμα και αύριο να παράξει ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα, σύμφωνα με τη Ruth Nic Aoidh, εκτελεστική διευθύντρια της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο, το βάρος των σημερινών μπαταριών «θα σκότωνε όλα τα χαρακτηριστικά που κάνουν ένα  McLaren, McLaren».

Για αυτό, η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία παίρνει τον χρόνο της για να επανεξετάσει τον τρόπο που τα υπεραυτοκίνητά της θα εξακολουθήσουν να είναι υπεραυτοκίνητα όντας και ηλεκτροκίνητα.

Την ίδια ώρα, εξετάζει τρόπους να αυξήσει τα εισοδήματά της και από την πώληση μέρους της τεχνογνωσίας και τεχνολογίας της σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

►Rivian, η επόμενη Tesla: Γιατί επενδύουν σε αυτή Amazon και Ford

Ο συλλέκτης και οδηγός αγώνων Στιβ Γκλιν, που πρόσφατα απέκτησε την τέταρτη McLaren του, τονίζει ότι κι ένα ηλεκτροκίνητο McLaren αυτοκίνητο θα πρέπει να προσφέρει την ίδια συγκίνηση που προσφέρουν και τα τωρινά. «Μια ηλεκτροκίνητη McLaren θα πρέπει να σου προκαλεί το ίδιο χαμόγελο στο πρόσωπό σου» τονίζει στο Reuters.

Όπως επισημαίνει το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο, ακόμα και για τη Volkswagen AG, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα είναι αρκετά δαπανηρή. Άλλες μικρότερες βιομηχανίες, όπως η Bentley ή η Jaguar Land Rover της Tata Motors Ltd, που επίσης σχεδιάζουν τη μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030, μπορούν να βασίζονται στη χρηματοδότηση των πλούσιων ιδιοκτητών τους. Κάτι τέτοιο όμως, για εξειδικευμένες εταιρείες, όπως η McLaren, το όλο εγχείρημα αποτελεί τεράστια πρόκληση, ίσως τη μεγαλύτερη στην ιστορία της.

Πέρυσι η McLaren ανακοίνωσε λόγω της πανδημίας, την περικοπή 1.200 θέσεων εργασίας, περισσότερο από το 1/3 του δυναμικού της υπαλλήλων γραφείου και στελεχών.

Για να αποκτήσει κάποιος ένα αυτοκίνητο της θρυλικής βρετανικής βιομηχανίας χρειάζεται να καταβάλει από 120.000 μέχρι και 750.000 βρετανικές λίρες. Το 2019 πωλήθηκαν 4.662 οχήματα, αλλά το 2020 λόγω της πανδημίας, οι πωλήσεις περιορίστηκαν σε μόλις 1.700 αυτοκίνητα, που μεταφράζεται σε χρήματα στα μισά εισοδήματα από την προηγούμενη χρονιά.

Πλέον, οι ελπίδες της εταιρείας στηρίζονται στο υβριδικό αυτοκίνητο Artura που λανσαρίστηκε στις 17 Φεβρουαρίου και είναι το αυτοκίνητο που θεωρείται σταθμός για τη μετάβαση της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση.

Το βάρος μετράει

Προκειμένου να μειώσει το κόστος και να μπορέσουν να «σηκώνονται» οι βαριές ηλεκτρικές μπαταρίες, η McLaren εφηύρε μια πατέντα ώστε να μειώσει το βάρος του αμαξώματος κατά 15%.

«Αν η McLaren θέλει να βγάλει στον δρόμο ένα ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο, τότε θα πρέπει αυτό να ζυγίζει όσο το δυνατόν λιγότερο» τονίζει στο Reuters ο Άντυ Άμπος, καθισμένος στη λευκή του McLaren 650S Spider.

Το νέο σασί της McLaren λανσάρεται με την Artura και μέχρι το 2026, όλα τα αυτοκίνητα της εταιρείας θα είναι υβριδικά και θα φέρουν το συγκεκριμένο αμάξωμα, σύμφωνα με τη, Nic Aoidh η οποία πρόσθεσε πώς στόχος είναι μέσα σε μια δεκαετία όλα τα McLaren οχήματα να είναι ηλεκτροκίνητα.

Το καινούριο σασί – πατέντα της βρετανικής εταιρείας αποτελεί επανάσταση για τα σπορ πολυτελή αυτοκίνητα και κατά τη Nic Aoidh, η πώληση της εν λόγω τεχνογνωσίας αναμένεται να είναι μια άλλη πηγή εσόδων για τη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία. «Ο τρόπος για να βρουν τον δρόμο για την ηλεκτροκίνηση εταιρείες όπως οι δικές μας είναι μόνο μέσω της καινοτομίας» τονίζει.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ AUTO

Περισσότερα