Ιδιαίτερα επιτυχημένη εκτιμάται ότι ήταν η εμπορική πορεία της ισπανικής μάρκας αυτοκίνητων Cupra. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η μάρκα το 2022, παρέδωσε 152.900 αυτοκίνητα, στις αγορές οπού δραστηριοποιείται. Η περσινή της επίδοση, καταγραφεί αύξηση των πωλήσεων της κατά 92,7% σε σχέση με το 2021.
Τα αποτελέσματα οδήγησαν στην οικονομική ανάκαμψη της εταιρείας σε ένα έτος που χαρακτηρίστηκε από τη συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών και άλλων βασικών εξαρτημάτων.
Καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία της έπαιξε το μοντέλο Formentor, το οποίο είναι και το best seller της γκάμας της. Το πρώτο αποκλειστικό μοντέλο της μάρκας πουλήθηκε σε 97.600 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 63,8% των πωλήσεων και πάνω από το ένα τέταρτο των πωλήσεων της μητρικής εταιρείας Seat.
Το Cupra Formentor είναι ένα συμπαγές crossover SUV (C-segment ) που κατασκευάζεται από την ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία Seat, για την υπο-μάρκα Cupra προσανατολισμένη στις επιδόσεις. Διατίθεται στην αγορά ως coupé SUV, είναι το πρώτο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε ειδικά για την υπο-μάρκα. Η έκδοση παραγωγής αποκαλύφθηκε τον Μάρτιο του 2020, αφού η αποκάλυψή της αναβλήθηκε όταν η πανδημία COVID-19 οδήγησε στην ακύρωση της Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης 2020. Είχε προεπισκόπηση ως πρωτότυπο όχημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2019. Πήρε το όνομά του από τη χερσόνησο Formentor στο ισπανικό νησί της Μαγιόρκα. Η παραγωγή του Formentor ξεκίνησε στα τέλη Σεπτεμβρίου 2020.
Tο δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο της Cupra, το Born, συμπλήρωσε την πρώτη του πλήρη χρονιά στην αγορά με παραδόσεις 31.400 μονάδων. Από τη δημιουργία της το 2018, η Cupra έχει παραδώσει σχεδόν 300.000 οχήματα.
Στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα η Cupra ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα της αγοράς καταγράφοντας αύξηση 225% σε σχέση με το 2021. Οι ταξινομήσεις έφτασαν τις 384 μονάδες και εκτιμάται ότι θα ήταν περισσότερες αν υπήρχε μεγαλύτερη διαθεσιμότητα από το εργοστάσιο.
Με αυτά τα μεγέθη η Cupra ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα της ελληνικής αγοράς το 2022 (για εταιρείες με συνολικές ταξινομήσεις πλέον των 30 μονάδων ετησίως).
Το 2022, η μάρκα συνέχισε την παγκόσμια επέκταση της, με την είσοδό της στην αγορά της Αυστραλίας και τα νέα City Garages στη Λισαβόνα, το Ρότερνταμ και το Σίδνεϋ. Το 2023, η μάρκα φαίνεται έτοιμη να επεκτείνει αυτό το παγκόσμιο δίκτυο με νέα εγκαίνια στο Βερολίνο, τη Μαδρίτη και το Παρίσι.
Το 2023 θα παρουσιάσει επίσημα το Tavascan, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό σπορ SUV. Eπίσης θα αυξήσει τν γκάμα της, με νέες εκδόσεις και νέους κινητήρες διαθέσιμους σε όλα τα υπάρχοντα μοντέλα.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!