Νέα
  • ΓΔ: 1448.86 -0.25%
  • Τζίρος: 81,73 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

AUTO

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πληρώνεις ακριβά... τρακάρισμα και ασφάλεια - Σύγκριση με τα συμβατικά

Ηλεκτρικά οχήματα
Πηγή: Pexels

Tο μέσο κόστος επισκευής για ένα μικρό, μη πολυτελές ηλεκτρικό αυτοκίνητο (EV) που έχει εμπλακεί σε μετωπική σύγκρουση είναι 26,6% υψηλότερο από ότι για ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης της ίδιας κατηγορίας. Αυτή η διαφορά αυξάνεται στο 53,3% όταν συγκριθεί το κόστος επισκευής μεταξύ ηλεκτρικoύ και μικρού πολυτελούς SUV εσωτερικής καύσης.

Αυτό οφείλεται στο υψηλότερο κόστος των εξειδικευμένων ανταλλακτικών, στα υψηλότερα ποσοστά εργασίας των μηχανικών που έχουν ειδική γνώση για να επισκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα, στις καθυστερήσεις στη διαθεσιμότητα εξαρτημάτων και στον μεγαλύτερο κίνδυνο διαγραφής των ηλεκτρικών οχημάτων από τους ασφαλιστές, εάν οι μπαταρίες αποδειχθούν ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν.

Τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την συμβουλευτική εταιρεία τεχνολογίας CCC Intelligent Solutions που έχει έδρα το Σικάγο των ΗΠΑ, έδειξαν ότι το 50% των αξιώσεων για αντικατάσταση μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λόγω του υψηλού κόστους της μπαταρίας, θεωρήθηκαν ως συνολική απώλεια του αυτοκινήτου.

Ακριβότερη και η ασφάλεια

Η ασφάλιση για τα ηλεκτρικά οχήματα είναι συνήθως υψηλότερη, με την ασφαλιστική LeasePlan να προτείνει 12% υψηλότερη τιμή ασφάλισης σε σχέση με τα οχήματα που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Επίσης, ένα μεγάλο μέρος του κόστους της ασφάλειας οφείλεται στην κατασκευή των ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία έχουν ακριβότερα και ελαφρύτερα υλικά, όπως αλουμίνιο και ανθρακονήματα, καθώς και στον σχεδιασμό τους, ο οποίος έχει στόχο να διαχέει την ενέργεια που προέρχεται από σύγκρουση με διαφορετικό τρόπο, αφού δεν υπάρχει κινητήρας στο μπροστινό μέρος για να απορροφήσει την κρούση.

Η φόρτιση εγκυμονεί πρόσθετους κινδύνους στα θέματα ασφάλισης των ηλεκτρικών οχημάτων, όπως ευθύνη έναντι τρίτων εάν κάποιος σκοντάψει σε καλώδιο την στιγμή που φορτίζεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και υποστεί τραυματισμό. Παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει ασφαλιστική κάλυψη για τη φόρτιση των καλωδίων, των συνδέσμων και των φορτιστών.

Δοκιμές που διεξήχθησαν από το ερευνητικό ινστιτούτο Allianz Center for Technology Automotive διαπίστωσαν ότι τα σχέδια των κατασκευαστών προστατεύουν σε μεγάλο βαθμό τα εξαρτήματα υψηλής τάσης των EV σε περίπτωση σύγκρουσης και προειδοποιούν εάν η μπαταρία πρέπει άμεσα να αντικατασταθεί.

Ενώ τα EV αποδεικνύεται ότι έχουν χαμηλότερο κόστος σέρβις και συντήρησης, λόγω λιγότερων κινούμενων εξαρτημάτων, η ασφαλιστική Allianz προτείνει αύξηση ασφαλίστρων, καθώς όλο και περισσότερα εξαρτήματα είναι συνδεδεμένα με αισθητήρες, γεγονός που καθιστά την αντικατάσταση πιο δαπανηρή και πιο χρονοβόρα.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ AUTO

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ AUTO