Η οικονομική δυσπραγία που προκάλεσε η υγειονομική κρίση λόγω του κορονοϊού, σε συνδυασμό με την ανάγκη αποφυγής του συγχρωτισμού στα δημόσια μέσα συγκοινωνίας, έστρεψε τους Ευρωπαίους καταναλωτές στην αναζήτηση μιας πιο φθηνής και άμεσης λύσης για τις μετακινήσεις τους: Στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων εκτιμούν ότι ξοδεύουν πάρα πολλά χρήματα για να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο σε μια περίοδο όπου υπάρχει αβεβαιότητα για τους οικονομικούς πόρους τους και γι’ αυτό μερίδα καταναλωτών στρέφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, για να αποφύγει τη χρήση δημόσιων συγκοινωνιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αναφέρει το Reuters.
Τα δεδομένα από την ερευνητική εταιρεία IHS Markit και την ηλεκτρονική αγορά αυτοκινήτων AutoScout24 έδειξαν ότι υπήρξε σημαντική ανοδική μεταβολή στις ταξινομήσεις παλαιότερων αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς και αύξηση των αναζητήσεων στο Διαδίκτυο για μεταχειρισμένα οχήματα.
Κακά νέα για περιβάλλον – αυτοκινητοβιομηχανίες
Η αύξηση του ενδιαφέροντος για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν είναι καλή είδηση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τα δίκτυα μαζικής μεταφοράς αυτοκινήτων και το περιβάλλον, καθώς τα παλιά αυτοκίνητα με υψηλά ποσοστά ρύπων φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη ζήτηση από τα νέα ηλεκτρικά οχήματα.
Μακροπρόθεσμα, ωστόσο, η μετάβαση από τις δημόσιες μεταφορές προς την ατομική κινητικότητα στην πανδημική εποχή αναμένεται να βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που επλήγησαν από πτώση 27% στις πωλήσεις νέων οχημάτων σε όλη την Ευρώπη τους πρώτους 10 μήνες του 2020, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ.
Η ισχυρότερη από την αναμενόμενη ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και ιδιαίτερα την Κίνα τους τελευταίους μήνες βοήθησε τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να ανακάμψουν σε κάποιο βαθμό και να καλύψουν μέρος των απωλειών τους που σημειωθήκαν από την άνοιξη.
Ωστόσο, μια ανάλυση των δεδομένων ταξινόμησης αυτοκινήτων στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο που πραγματοποιήθηκε για το Reuters από την IHS Markit δείχνει επίσης ότι υπάρχει σημαντική στροφή προς τα παλαιότερα, μεταχειρισμένα οχήματα.
Στη Γαλλία, για παράδειγμα, η ανάλυση της IHS έδειξε ότι οι ταξινομήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκαν σχεδόν 16% το τρίτο τρίμηνο, ενώ οι πωλήσεις νέων οχημάτων μειώθηκαν περισσότερο από 5%. Επίσης, έδειξε ότι το 2020, τα οχήματα άνω των 15 ετών αποτελούσαν το υψηλότερο ποσοστό ταξινομήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από το 2019.
Υπήρξε ακόμη μεγαλύτερο άλμα στην Ισπανία, με τις εγγραφές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να φτάνουν σχεδόν το 25%, σύμφωνα με την IHS.
Η Sumauto, μέρος της ισπανικής εταιρείας μέσων μαζικής ενημέρωσης Vocento, δήλωσε στο Reuters ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων άνω των 20 ετών αυξήθηκαν κατά 25% στην Ισπανία από τον Ιούνιο έως τον Οκτώβριο, ενώ εκείνες άνω των 15 ετών αυξήθηκαν κατά 16%.
Σε μια ανάλυση για το Reuters, η διαδικτυακή αγορά αυτοκινήτων AutoScout24, η οποία εξυπηρετεί την Αυστρία, το Βέλγιο, τη Γερμανία, την Ιταλία και τις Κάτω Χώρες, δήλωσε ότι οι αναζητήσεις στο Διαδίκτυο για παλαιότερα αυτοκίνητα είχαν αυξηθεί από το καλοκαίρι.
Τα στοιχεία έδειξαν, για παράδειγμα, ότι από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, οι διαδικτυακές αναζητήσεις για οχήματα άνω των 20 ετών αυξήθηκαν κατά 80% στη Γαλλία, 77% στις Κάτω Χώρες και 59% στο Βέλγιο.
Ωστόσο, οι αγοραστές εξακολουθούν να αποφεύγουν τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με τον έμπορο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων OcasionPlus. Από τα 2.800 οχήματα που διαθέτει προς πώληση, μόνο έξι είναι ηλεκτρικά.
Εκτός από την πιθανή οπισθοδρόμηση σε φιλόδοξους ευρωπαϊκούς στόχους για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, υπάρχουν και άλλες, πιο μακροπρόθεσμες επιπτώσεις από τη διατήρηση πολύ παλαιών αυτοκινήτων στο δρόμο περισσότερο.
Περισσότερα ατυχήματα – Υψηλότερα ασφάλιστρα
Τα παλαιότερα οχήματα με λιγότερα χαρακτηριστικά ασφαλείας ενδέχεται να προκαλέσουν περισσότερα ατυχήματα και να οδηγήσουν σε υψηλότερα ασφάλιστρα, ανέφεραν οι ασφαλιστές, αν και αυτό θα χρειαστεί χρόνος για να εμφανιστεί στα στατιστικά στοιχεία.
Ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Ισπανία μειώθηκε κατά 92% τον Απρίλιο από τον ίδιο μήνα το 2019 και ήταν ακόμη 44% χαμηλότερος τον Σεπτέμβριο, αρκετούς μήνες μετά τη μείωση των εθνικών περιορισμών κλειδώματος.
Στη Βρετανία, πριν ξεκινήσει το τελευταίο κλείδωμα της χώρας στις αρχές Νοεμβρίου, η χρήση των σιδηροδρόμων ήταν περίπου το ένα τρίτο των επιπέδων του 2019, ενώ η χρήση προσωπικών αυτοκινήτων πλησίασε το 90%.
Τον Σεπτέμβριο, ο δήμαρχος του Λονδίνου Σαντίκ Καν ζήτησε πακέτο διάσωσης 5,7 δισ. λιρών για την εταιρεία που έχει αναλάβει τις δημοσιές μεταφορές της πόλης, καθώς οι αριθμοί επιβατών συνέχισαν να πέφτουν.
Η Γερμανία και η Γαλλία έχουν επίσης ενισχύσει οικονομικά τους κρατικούς σιδηροδρόμους τους.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!