Κρίσιμη χαρακτηρίζεται αυτή η εβδομάδα για τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault η οποία διένυσε μια διετία βαριάς και σκληρής κρίσης. Σε τρεις ημέρες, στις 14 Ιανουαρίου, ο νέος διευθύνων σύμβουλος, ο Λουκά Ντε Μεό πρόκειται να παρουσιάσει το πρόγραμμα εξυγίανσης με την κωδική ονομασία «Renaulution».
Σύμφωνα με το γαλλικό δίκτυο BFMTV, ο Ντε Μεό που μετρά μόλις έξι μήνες στο τιμόνι της Renault, προσανατολίζεται σε τομείς εκτός του παραδοσιακού τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και στοχεύει σε ορίζοντα πενταετίας να επιτύχει σχεδόν το ένα τρίτο της δραστηριότητας του ομίλου να αφορά σε άλλους τομείς, όπως στην ηλεκτροκίνηση.
Παράλληλα, με το σχέδιο εξοικονόμησης δύο δισεκατομμυρίων ευρώ εντός της τριετίας, που ανακοινώθηκε την περασμένη άνοιξη, η «Renaulution» στοχεύει να οικοδομήσει εκ νέου την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία έχει κλονιστεί από τον Νοέμβριο του 2018, οπότε και συνελήφθη ο τότε CEO της στην Ιαπωνία, Carlos Ghosn.
Προτεραιότητα του Ντε Μεό παραμένει πάντα η εύρεση οικονομικών πόρων. «Ο στόχος είναι να επιστρέψουμε στον δρόμο και να λύσουμε τα πιο πιεστικά μας προβλήματα το συντομότερο δυνατό: τις ταμειακές ροές και το κόστος. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να χρειαστεί να προχωρήσουμε ακόμη περισσότερο από το προγραμματισμένο στην προσπάθεια μείωσης κόστους». Με αυτή τη φράση είχε περιγράψει το έργο που ανέλαβε τον Ιούλιο του 2020 ο Λουκά Ντε Μεό.
►Διαβάστε: Tesla: Τρεις κινέζικες startups υψώνουν ανάστημα στον αμερικανικό κολοσσό
Μεταξύ των επιλογών που εξετάζονται είναι, σύμφωνα με τη Γαλλίδα δημοσιογράφο Πολίν Ντυκάμπ:
- η μηχανική ανανέωση των αυτοκινήτων της Renault σε συνεργασία είτε με τη Nissan είτε με τη Mitsubishi,
- η επαναδιαπραγμάτευση με προμηθευτές και
- η επανεξέταση εξωτερικών παρόχων υπηρεσιών.
Την ίδια ώρα, προβλέπεται περαιτέρω μείωση θέσεων εργασίας που θα φτάσουν τις 15.000 παγκοσμίως, εκ των οποίων οι 4.600 στη Γαλλία.
Λιγότερα μοντέλα, υψηλότερες τιμές
Εν τω μεταξύ, η «Renaulution» του Ντε Μεό προβλέπει την εμπορική επαναξιολόγηση του ομίλου με μια αναβίωση παλαιών μοντέλων. Για παράδειγμα, έχει ήδη κυκλοφορήσει η είδηση από το Reuters πως τα ιστορικά μοντέλα 4 και 5, θα επανακυκλοφορήσουν ηλεκτροκίνητα, ενώ θα ανακοινωθεί και η κατάργηση ορισμένων μοντέλων, όπως τα Talisman, Espace και Scenic.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του γαλλικού δικτύου, ο Όμιλος Renault δεν θα χωρίζεται πλέον σε περιοχές, αλλά σε μάρκες, που προορίζονται να έχουν μια σαφέστερη ταυτότητα, με αναθεωρημένες προς τα πάνω τιμές που σε κάποια μοντέλα φτάνουν και το 30%. Την ίδια ώρα, η Renault έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα κατασκευής φτηνών ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Τέλος, το σημαντικό κομμάτι του σχεδίου αναδιάρθρωσης φαίνεται πως θα φτάσει σε χρονικό ορίζοντα μετά το 2025, οπότε υπολογίζεται πως θα προστεθεί μια νέα μάρκα ονόματι «Mobilize», «κινητοποιώ» ελληνιστί. Αυτή η νέα μάρκα δεν θα πουλά αυτοκίνητα, αλλά υπηρεσίες κινητήρων. «Δουλειά μας είναι να βρούμε την πιο αποτελεσματική και την πιο βιώσιμη λύση, ώστε οι επιβάτες και τα αγαθά να φτάνουν από ένα σημείο Α στο Β» φέρεται να αναφέρει στο προσχέδιο ο Λουκά Ντε Μεό, ο οποίος υπολογίζει ότι η «Mobilize» θα αντιπροσωπεύει το 25% με 30% του κύκλου εργασιών.
Μένει να κάνουμε υπομονή μέχρι την Πέμπτη και τις επίσημες ανακοινώσεις για τη νέα στρατηγική του πάλαι ποτέ γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!