Η ανάγκη για περιορισμό των ρύπων που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα και οι προσπάθειες των ευρωπαϊκών κρατών να στραφούν οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων στα οικολογικά μοντέλα, απέδωσαν καρπούς. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA, το τρίτο τρίμηνο του 2021, από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικά φορτιζόμενων αυτοκινήτων επεκτάθηκε περαιτέρω στην ΕΕ, αποσπώντας μερίδιο στις πωλήσεις από τα μοντέλα που εξοπλίζονται μόνο με κινητήρα βενζίνης και ντίζελ. Τόσο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο και τα υβριδικά plug-in σχεδόν διπλασίασαν το μερίδιό τους κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης τρίμηνης περιόδου, αντιπροσωπεύοντας το 9,8% και το 9,1%, αντίστοιχα, της αγοράς.
Οι ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων κατέλαβαν το 20,7% της συνολικής αγοράς της ΕΕ κατά το τρίτο τρίμηνο, ξεπερνώντας το ντίζελ. Για πρώτη φορά, τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή των καταναλωτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2021, τα συμβατικά αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ συνέχισαν να χάνουν έδαφος. Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων συρρικνώθηκαν κατά 35,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, φτάνοντας τις 855.476 μονάδες. Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με κινητήρα ντίζελ δυσκολεύτηκε ακόμη περισσότερο, καθώς το μερίδιο στην αγορά μειώθηκε κατά περισσότερες από 10 ποσοστιαίες μονάδες, από 27,8% σε 17,6%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι ταξινομήσεις νέων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν περισσότερο από το μισό σε ολόκληρη την ΕΕ, από 769.922 μονάδες που πωλήθηκαν πέρσι σε 381.473 το τρίτο τρίμηνο του 2021.
Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκε κατά 56,7%, φτάνοντας συνολικά τις 212.582 μονάδες. Αξίζει να τονισθεί ότι αυτή η αύξηση ήρθε παρά τη συνολική μείωση των ταξινομήσεων των νέων αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Η ανάπτυξη τους ενισχύθηκε από τα κίνητρα που δόθηκαν σε μερικά κράτη για να τονωθούν οι πωλήσεις τους. Ως αποτέλεσμα, οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφιες ή και τριψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις: Ιταλία (+122,0%), Γερμανία (+62,7%), Γαλλία (+34,6%) και Ισπανία (+21,8%).
Τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV) διεύρυναν επίσης το μερίδιό τους στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 42,6% στις 197.300 μονάδες. Η Ιταλία σημείωσε την ισχυρότερη ανάπτυξη από τις τέσσερις βασικές αγορές, με τις πωλήσεις PHEV να αυξάνονται κατά 130,6% κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021, ακολουθούμενη από την Ισπανία (+87,5%), τη Γαλλία (+49,5%) και τη Γερμανία (+37,5%).
Η ζήτηση για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) σημείωσε ισχυρή αύξηση τους τελευταίους τρεις μήνες (+31,5%) και, με σχεδόν μισό εκατομμύριο πωλήσεις, παραμένουν το πιο δημοφιλές εναλλακτικό σύστημα μετάδοσης κίνησης από την άποψη του όγκου των πωλησεων. Αυτή η ανάπτυξη έλαβε επιπλέον ώθηση από τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, όπου η ζήτηση για υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκε κατά 69,3% από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2021.
Οι πωλήσεις οχημάτων φυσικού αερίου (NGV) στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν σημαντική πτώση κατά το τρίτο τρίμηνο (-48,8%), κυρίως λόγω της μείωσης της ζήτησης στην Ιταλία (-39,0%), η οποία είναι παραδοσιακά η μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο οχημάτων. Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων με υγραέριο, από την άλλη πλευρά, αυξήθηκαν κατά 28,1% φτάνοντας τις 62.574 μονάδες, με τις ισχυρές γαλλικές επιδόσεις (+103,2%) να αντισταθμίζουν την πτώση στην Ιταλία (-4,7%).
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ