Αρκετές από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης παρουσίασαν χαμηλού κόστους ηλεκτρικά οχήματα (EV) στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού αυτή την εβδομάδα, επιδιώκοντας να δώσουν ώθηση στη μειωμένη ζήτηση και να ανακτήσουν μέρος του μεριδίου αγοράς που έχουν αποκτήσει κινεζικές εταιρείες.
Η έκθεση που άνοιξε τη Δευτέρα και θα διαρκέσει έως την Κυριακή θα μπορούσε να αποδειχθεί σημείο καμπής για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. «Αισθάνομαι ότι η Ευρώπη αντεπιτίθεται», δήλωσε στο CNBC η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια για τα οχήματα και τις αλυσίδες εφοδιασμού ηλεκτροκίνησης της Transport & Environment.
«Υπάρχουν τόσα πολλά νέα μοντέλα στην έκθεση και αυτό που είναι πραγματικά σπουδαίο είναι ότι υπάρχουν πολλά που είναι οικονομικά πιο προσιτά. Η Citroen, η Peugeot και η Renault παρουσιάζουν κάποια μικρότερα προσιτά μοντέλα», πρόσθεσε.
«Αυτό ακριβώς χρειαζόμαστε για μία αγορά που αφορά ευρύτερες μάζες, για να αγοράζουν οι άνθρωποι περισσότερο αυτά τα οχήματα και εδώ είναι και ο πιο σκληρός ανταγωνισμός από τους Κινέζους», σημείωσε.
Τέλεια καταιγίδα
Οι ευρωπαϊκοί κολοσσοί στον κλάδο του αυτοκινήτου αντιμετωπίζουν μια τέλεια καταιγίδα προκλήσεων στο δρόμο προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης προσιτών μοντέλων, της χαμηλότερης από την αναμενόμενη ανάπτυξη υποδομών φόρτισης και του εμπορικού πολέμου που αναπτύσσεται με την Κίνα.
Η πίεση στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να ενταθεί περαιτέρω το επόμενο έτος, όταν θα τεθούν σε ισχύ οι στόχοι μείωσης των εκπομπών αερίων, με ορισμένους να ζητούν επείγοντα μέτρα ανακούφισης για να αποφύγουν την προοπτική τσουχτερών προστίμων.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, έχοντας πλήρη επίγνωση της ανάγκης να ενισχύσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, θέλουν να χρησιμοποιήσουν την έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού ως πλατφόρμα για να παρουσιάσουν μια σειρά από μοντέλα χαμηλού κόστους.
Τα νέα μοντέλα των εταιρειών
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, για παράδειγμα, παρουσίασε για πρώτη φορά στο κοινό το ηλεκτρικό πρωτότυπο Twingo E-Tech, με τις τιμές για το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο να ξεκινούν από λιγότερα από 20.000 ευρώ όταν φτάσει στην αγορά το 2026.
Η Renault παρουσίασε επίσης το μικρό ηλεκτρικό SUV της, το R4, και λαμβάνει ήδη παραγγελίες για το ηλεκτρικό μοντέλο R5. Η μάρκα Dacia του ομίλου παρουσίασε το μοντέλο Spring, χαιρετίζοντας το ως ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά - που επίσης θα έχει τιμή κάτω από 20.000 ευρώ.
Η Stellantis, εν τω μεταξύ, παρουσίασε τα νέα compact Citroen C4 και C4 X, περιγράφοντας τα μοντέλα ως «τέλεια παραδείγματα» της απάντησης της αυτοκινητοβιομηχανίας στις προκλήσεις της ενεργειακής μετάβασης.
O κόσμος θέλει φθηνά ηλεκτρικά
«Το αφήγημα είναι ότι ο κόσμος δεν έχει διάθεση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ότι δεν υπάρχει καταναλωτική ζήτηση, αλλά αυτό δεν είναι πραγματικά αλήθεια», δήλωσε η Poliscanova.
«Φέτος στην Ευρώπη, δεν είχαμε προσιτά μοντέλα, οπότε οι άνθρωποι δεν αγοράζουν αυτά τα υπερτιμημένα premium οχήματα. Ωστόσο, μόλις τα οχήματα προσφερθούν στο σωστό εύρος τιμών το επόμενο έτος ... ο κόσμος θα σπεύσει για να τα αγοράσει», σημείωσε.
Η Poliscanova δήλωσε ότι η κυκλοφορία αρκετών χαμηλού κόστους EVs σημαίνει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν έως και 24% μερίδιο αγοράς το επόμενο έτος, από 14% φέτος.
Τα EVs κινεζικής κατασκευής κοστίζουν συνήθως λιγότερο από το μισό των τιμών που παρατηρήθηκαν στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η εταιρεία δεδομένων JATO, υπογραμμίζοντας την πρόκληση για τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες να συμβαδίσουν με το Πεκίνο.
Η μέση τιμή λιανικής πώλησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μπαταρία στην Κίνα ανήλθε σε περίπου 31.000 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2023, δήλωσε η JATO. Συγκριτικά, η μέση τιμή λιανικής πώλησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μπαταρία την ίδια περίοδο ήταν πάνω από 66.000 ευρώ στην Ευρώπη και 68.000 ευρώ στις ΗΠΑ.
Με πληροφορίες από CNBC
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!