Πανδημία, lockdown, κρίση στις αερομεταφορές και την εφοδιαστική αλυσίδα. Από τον Απρίλιο έως τον Αύγουστο της περσινής χρονιάς η μείωση των αεροπορικών εξαγωγών συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 έφτασε το 50-60%.
Ιδιαίτερα στον τομέα των νωπών αλιευμάτων, το 2020 η μείωση των εξαγωγών λόγω Covid-19 έφτασε το 30% - 35%. Ένας επιπλέον παράγοντας που δυσχέρανε τις εξαγωγές των ελληνικών ιχθυοπαραγωγικών εταιρειών είναι ο σκληρός ανταγωνισμός από τουρκικές εταιρείες, οι οποίες διαθέτουν έναν ισχυρό σύμμαχο: τις τουρκικές αερογραμμές (Turkish Airlines), οι οποίες θέτουν στη διάθεση των Τούρκων επιχειρηματιών αυτού του κλάδου απευθείας πτήσεις στις περισσότερες πόλεις των ΗΠΑ και του Καναδά και άλλων περιοχών του κόσμου, αλλά και χαμηλούς αεροπορικούς ναύλους.
Στον αντίποδα οι μεταφορές ελληνικών προϊόντων, επειδή απουσιάζει μια εθνική αεροπορική εταιρεία αντίστοιχης δυναμικής, γίνονται με στάσεις σε ενδιάμεσους σταθμούς, στοιχείο που αυξάνει τους χρόνους και τα κόστη.
Στην πρώτη θέση
Όμως, και οι ελληνικές ιχθυοπαραγωγικές μονάδες διαθέτουν το δικό τους ισχυρό σύμμαχο, ο οποίος, κόντρα σε όλα αυτά τα δεδομένα, έχει τον δικό του τρόπο να υπερνικά τις δυσκολίες και να αντισταθμίζει την απουσία ενός ελληνικού αερομεταφορέα με δυνατότητες ανάλογες αυτών της Turkish Airlines.
Πρόκειται για την UTC Διεθνείς Μεταφορές Α.Ε. (utc.gr), η οποία όχι μόνο εξειδικεύεται, αλλά και ηγείται στις αεροπορικές μεταφορές των νωπών αλιευμάτων. Ήταν, άλλωστε, το 2020, παρά τις τεράστιες αντικειμενικές δυσκολίες, στην πρώτη θέση μεταξύ των 10 πρώτων μεταφορικών εταιρειών - μελών της ΙΑΤΑ στην Ελλάδα.
Η UTC δεν είναι νέα στον χώρο. Έχει ιδρυθεί το 2004 από στελέχη που μετρούν δεκαετίες ενασχόλησης με τις διεθνείς μεταφορές ευπαθών προϊόντων και διαθέτει προσωπικό με υψηλή τεχνογνωσία στη μεταφορά ευπαθών προϊόντων, και ειδικά στα νωπά αλιεύματα, στα οποία δραστηριοποιούνται από το 1989.
Λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο
Επειδή διαχειρίζεται εξαιρετικά μεγάλο όγκο προϊόντων, και μάλιστα ευπαθών, η εταιρεία λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες τον χρόνο, και διαπραγματεύεται διαρκώς με τις αεροπορικές εταιρείες επιτυγχάνοντας ανταγωνιστικούς ναύλους για τους πελάτες της. Σημαντικό όπλο σε αυτή τη διαπραγμάτευση, η οποία ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων, αποτελεί ο όγκος των εμπορευμάτων, καθώς η UTC μεταφέρει το 99% των νωπών αλιευμάτων από την Ελλάδα προς το εξωτερικό.
Να σημειωθεί, επίσης, πως η UTC έχει χτίσει ένα ευρύ πελατολόγιο που περιλαμβάνει 11 διαφορετικούς τομείς ειδίκευσης μεταφορών σε όλα τα στάδιά τους. Μπορεί, κατ’ αυτόν τον τρόπο, να μεταφέρει με ταχύτητα, αξιοπιστία και ανταγωνιστικές τιμές έργα τέχνης και εμπορεύματα μεγάλης αξίας (κοσμήματα, πολύτιμους λίθους, ρολόγια κ.λπ.), αλλά και μεγάλης ευαισθησίας (τρόφιμα, κατοικίδια ζώα κ.λπ.), έως ανταλλακτικά και εφόδια πλοίων.
Με ηγετικό ρόλο
Το πελατολόγιο αυτό περιέχει εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται σε 18 διαφορετικούς κλάδους με αξιοσημείωτη παρουσία και κάποιες με ηγετικό ρόλο. Πρόκειται για εταιρείες που αναπτύσσουν επιχειρηματική δραστηριότητα σε 10 χώρες (Ελλάδα, Κύπρο, ΗΠΑ, Ντουμπάι, Ιαπωνία, Καναδά, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ολλανδία, Χονγκ Κονγκ). Για να καλύψει τις ανάγκες τους συνεργάζεται σε όλο τον πλανήτη με μεταφορικές εταιρείες διεθνούς κύρους και καλύπτει όλο το φάσμα των μεταφορών (αεροπορικές, οδικές, θαλάσσιες) επιτυγχάνοντας το χαμηλότερο δυνατό κόστος.
Τα ανακλαστικά, η σκληρή δουλειά και η επιτυχία της UTC στην κρίση αναδεικνύουν τα βασικά στοιχεία της φιλοσοφίας της, η οποία επικεντρώνεται στην εξωστρέφεια και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πελατών της. Των δύο στοιχείων που έχει απόλυτη ανάγκη η ελληνική οικονομία για να υπερβεί όχι μόνο τις δυσχέρειες της πανδημίας, αλλά και τις χρόνιες παθογένειές της. Κάποιοι είναι ταγμένοι να ανοίγουν δρόμους και η UTC είναι μία απ’ αυτούς.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!