Η έκθεση
Η έκθεση του IEA είναι η δεύτερη αυτή την εβδομάδα που επισημαίνει ότι μια υποτονική οικονομία είναι πιθανό να περιορίσει τη ζήτηση στην Κίνα, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο και τον δεύτερο μεγαλύτερο καταναλωτή πετρελαίο. «Η αδύναμη ανάπτυξη στην Κίνα, μετά την άνοδο του 2023 μετά την Covid, επιβραδύνει πλέον σημαντικά τα παγκόσμια κέρδη», ανέφερε στη μηνιαία έκθεσή του για το πετρέλαιο ο ΔΟΕ.Η αδύναμη Κίνα
Ενώ ο αντίκτυπος της οικονομικής ανάκαμψης της Κίνας μετά την πανδημία έχει εξασθενίσει, ο IEA αναμένει ισχυρή ζήτηση στις δυτικές οικονομίες, ιδίως στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου καταναλώνεται το ένα τρίτο της παγκόσμιας βενζίνης.Η ισχυρή κατανάλωση στις ΗΠΑ
Η καλοκαιρινή περίοδος οδήγησης στις ΗΠΑ αναμένεται να είναι η ισχυρότερη από την πανδημία, ανέφερε ο IEA, προσθέτοντας ότι οι περικοπές της προσφοράς από τον Οργανισμό Πετρελαιοεξαγωγικών Χωρών και των Συμμάχων (OPEC+) είχαν σφίξει τη φυσική αγορά.Λόγω της ισχυρότερης ζήτησης στις ΗΠΑ, η κατανάλωση πετρελαίου στις προηγμένες οικονομίες αντιστράφηκε από ετήσια μείωση 300.000 bpd το πρώτο τρίμηνο του έτους, σε αύξηση 190.000 bpd το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του IEA.
«Προς το παρόν, η προσφορά αγωνίζεται να συμβαδίσει με την αιχμή της καλοκαιρινής ζήτησης, οδηγώντας την αγορά σε έλλειμμα», ανέφερε ο IEA.Η παγκόσμια ζήτηση
Η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 950.000 βαρέλια την ημέρα (bpd) το 2025, σύμφωνα με τον IEA, μειωμένη κατά 30.000 bpd από την προηγούμενη πρόβλεψη. Άφησε τη φετινή πρόβλεψη ανάπτυξης αμετάβλητη στις 970.000 bpd. Εκτός των ανεπτυγμένων χωρών του ΟΟΣΑ, η ζήτηση το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους ήταν η πιο αργή από το έτος της πανδημίας του 2020, ανέφερε ο IEA. Το μερίδιο της Κίνας σε αυτήν την αύξηση της ζήτησης αναμένεται να μειωθεί στο ένα τρίτο περίπου το 2024, σε σύγκριση με λίγο πάνω από τα δύο τρίτα το 2023. Ο ΔΟΕ ανέφερε ότι η πτώση στην Κίνα ήταν πιο έντονη στο πετρέλαιο και τη νάφθα, αντανακλώντας λιγότερες κατασκευές και μεταποίηση, και υπονοώντας «μια παύση στην αδυσώπητη επέκταση του πετροχημικού τομέα της χώρας». Ο ΟΠΕΚ μείωσε τη Δευτέρα την πρόβλεψή του για τη ζήτηση για το 2024 για πρώτη φορά από τον Ιούλιο του 2023, επικαλούμενος επίσης την Κίνα .Παρά την περικοπή του ΟΠΕΚ στην αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης, το χάσμα μεταξύ της αξιολόγησης του καρτέλ και του ΔΟΕ παραμένει πάνω από 1 εκατομμύριο bpd.
Το ράλι της Μ.Ανατολής
Οι τιμές του αμερικανικού αργού πετρελαίου διαπραγματεύθηκαν κοντά στο υψηλό τριών εβδομάδων την Τρίτη, μετά το ράλι τη Δευτέρα εν αναμονή μιας επίθεσης από το Ιράν εναντίον του Ισραήλ που θα μπορούσε να καταστρέψει την παραγωγή και τις μεταφορές στη Μέση Ανατολή.
«Η ανησυχία της αγοράς πετρελαίου είναι ότι μια ευρύτερη σύγκρουση μεταξύ Ισραήλ και Ιράν θα μπορούσε να προκαλέσει διακοπές στον εφοδιασμό πετρελαίου μέσα και γύρω από τα στενά του Ορμούζ, μέσω του οποίου αποστέλλεται περίπου το 20% της παγκόσμιας θαλάσσιας προμήθειας αργού», δήλωσε ο Henning Gloystein, επικεφαλής ενέργειας στο Ο Όμιλος Eurasia, έγραψε στους πελάτες σε ένα ερευνητικό σημείωμα.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!