Η μετοχή της Coca Cola HBC κινήθηκε ως συνήθως αθόρυβα ανοδικά κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου μετά από αγορές θεσμικών χαρτοφυλακίων, σε μία περίοδο που τα παρατεταμένα lockdowns και οι αμφιβολίες για την οικονομία έχουν αρχίσει να προβληματίζουν τους ξένους επενδυτές. Ήδη από τον Νοέμβριο 2020, η μετοχή έκανε την πρώτη της ανοδική κίνηση παράλληλα με τα υπόλοιπα blue chips, την οποία συνέχισε κατά το α' δίμηνο 2021.
Αντοχή εσόδων και κερδών παρά την πανδημία
Οι ξένοι επενδυτές βλέπουν στη μετοχή της Coca Cola HBC ένα τεράστιο brand name το οποίο δραστηριοποιείται παράλληλα σε 28 αγορές και παρά την αρνητική συγκυρία της πανδημίας κατάφερε να εμφανίσει κέρδη. Τέσσερις από τις μεγαλύτερες αγορές της παρουσίασαν αύξηση του όγκου πωλήσεων. Πρόκειται για της Νιγηρία, Ρωσία, Πολωνία και Ουκρανία. Η μείωση εσόδων δεν ήταν ιδιαίτερα έντονη μόλις (-12%) σε σχέση με την περυσινή χρονιά (2019) δείχνοντας ότι έχει αντοχή στην κρίση και στην πτώση της κατανάλωσης. Επίσης η εταιρεία θα μοιράσει μέρισμα 0,61 ευρώ διαμορφώνοντας μία μερισματική απόδοση της τάξης του 2,3% που εάν συγκριθεί με άλλες τοκοφόρες αποδόσεις είναι ιδιαίτερα δελεαστική.
Οι κίνδυνοι στην εστίαση και στην πορεία του τουρισμού για τις πωλήσεις της
Με την αξιολόγηση ρίσκου/απόδοσης/ μερίσματος, οι διαχειριστές είδαν μία καλή περίπτωση επένδυσης που μπορεί να αντισταθμίσει οποιαδήποτε συγκυριακή μείωση κατανάλωσης
Ο μεγάλος κίνδυνος βρίσκεται στην περαιτέρω παράταση των lockdowns στην Ελλάδα αλλά και στην αμφιβολία εάν ο τουρισμός του β' και γ' τριμήνου (Πάσχα και καλοκαιριού) θα είναι τόσο υψηλός που θα βοηθήσει στην αύξηση των πωλήσεών της.
Πάντως οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ και στα περίπτερα δεν δείχνουν , τουλάχιστον στο διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, μεγάλες πιέσεις και ενδεχομένως να ολοκληρώσουν το τρίμηνο με μικρή θετική μεταβολή.
Η διοίκηση της Coca Cola HBC, ανέφερε σε τηλεδιάσκεψη τον Νοέμβριο 2020, πως εστιάζει στην αύξηση της κατανάλωσης στη "ζεστή" αγορά, δηλαδή στην κατανάλωση εντός σπιτιού, και εκτίμησε ότι θα υπάρξει βελτίωση του μικτού περιθωρίου κέρδους, αφενός λόγω της επιπλέον μείωσης κατά 20 εκατ. ευρώ των λειτουργικών εξόδων, αλλά και του γεγονότος πως το περιθώριο κέρδους πώλησης στην "ζεστή" αγορά είναι οριακά χαμηλότερο σε σχέση με την κρύα αγορά.
H Coca Cola HBC παρουσίασε βελτίωση της εμπορικής δραστηριότητας το τρίτο τρίμηνο με ανάκαμψη των πωλήσεων στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης και αύξηση των πωλήσεων στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης.
Χρηματιστηριακά, η μετοχή έχει υψηλό 52 εβδομάδων στα 32,55 ευρώ ενώ την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου έκλεισε στα 26,6 ευρώ. Ουσιαστικά παραμένει σε ένα ήπιο ανοδικό κανάλι με συγκυριακές διορθωτικές κινήσεις και εξακολουθεί να έχει χαρακτηριστικά contrarian , δηλαδή να κινείται κόντρα στην τάση της αγοράς. Ο πολλαπλασιαστής κερδών (p/e) διαμορφώνεται πάνω από 17 στα παρόντα επίπεδα τιμής , δηλαδή είναι σε σχετικά λογικά επίπεδα.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!