Η επιβράδυνση της αμερικανικής οικονομίας περιορίζει τα έσοδα και τα κέρδη των μεγάλων επιχειρήσεων, προκαλώντας τριγμούς στις μετοχές τους και προσγειώνοντας τις ελπίδες ότι τα χρηματιστήρια έχουν πιάσει πάτο.
Η Alphabet, μητρική της Google, έστειλε αργά χθες το βράδυ παλιρροιακά κύματα στον κόσμο της ψηφιακής διαφήμισης και του ηλεκτρονικού εμπορίου, ανακοινώνοντας μία απρόσμενα μεγάλη επιβράδυνση στα διαφημιστικά έσοδά της, προκαλώντας sell-off των τεχνολογικών μετοχών.
Πτώση 2% στα έσοδα του You Tube
Τα έσοδα του μεγαλύτερου παρόχου ψηφιακών διαφημίσεων στις ΗΠΑ αυξήθηκαν το τρίτο τρίμηνο 6% στα 69,1 δισ. δολάρια, το χαμηλότερο ποσοστό των τελευταίων δύο και πλέον ετών και έναντι αύξησης 9% που ανέμεναν οι αναλυτές.
Για το You Tube, τα διαφημιστικά έσοδα μειώθηκαν 2% στα 7,1 δις. δολάρια έναντι προσδοκιών των αναλυτών για αύξηση 4,4%. Ηταν η πρώτη μείωση στα διαφημιστικά έσοδα του You Tube από το 2020 που δημοσιεύεται ξεχωριστά ο ισολογισμός της.
Οι αμερικανικές τεχνολογικές μετοχές έκαναν βουτιά μετά την ολοκλήρωση των συναλλαγών στην Wall Street, ανατρέποντας τα στοιχήματα ότι έχει κορυφωθεί το φετινό sell-off των 5,5 τρισ. δολαρίων.
Πτώση και για τις μετοχές της Meta και της Amazon
«Είναι κακός οιωνός για τις ψηφιακές διαφημίσεις γενικότερα… Αυτό το απογοητευτικό τρίμηνο για τη Google σηματοδοτεί τη δύσκολη περίοδο που έρχεται αν συνεχισθεί η επιδείνωση των συνθηκών της αγοράς», δήλωσε αναλυτής της Insider Intelligence.
Η μετοχή της Alphabet υποχώρησε 6,3%, συμπαρασύροντας τις μετοχές της Meta (Facebook) και της Amazon, οι οποίες κατέγραψαν απώλειες πάνω από 4%, ενώ 6% υποχώρησε και η μετοχή της Microsoft που ανακοίνωσε επίσης χθες αποτελέσματα.
Τα έσοδα της Google Search αυξήθηκαν 4,2% στα 39,5 δισ. δολάρια έναντι στόχου για αύξηση 8%.
Σε τηλεδιάσκεψη με τους επενδυτές, ο διευθύνων σύμβουλος της Alphabet, Sundar Pichai, τόνισε ότι είναι «δύσκολη η περίοδος στην αγορά διαφημίσεων».
Τα αποτελέσματα αυτά είναι τα τελευταία που δείχνουν επιβράδυνση των ψηφιακών διαφημίσεων και της αμερικανικής οικονομίας γενικότερα καθώς οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις μειώνουν τις δαπάνες τους λόγω της αύξησης του πληθωρισμού. Τα κονδύλια για μάρκετινγκ συνήθως είναι τα πρώτα που κόβουν οι επιχειρήσεις. Πέραν της Alphabet, τα τριμηνιαία αποτελέσματα της Microsoft και της Texas Instruments υπογραμμίζουν την αυξανόμενη πίεση σε όλους τους κλάδους της αμερικανικής οικονομίας.
Με πληροφορίες από Financial Times
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!